2011-02-19, 10:19
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Jag har länge funderat över varför tillsägelser inte alltid annonseras i trådarna.

När en moderator, i en tråd som ballat ur meddelar om att ex. AbrahamLincoln får en smäll på käften, så lugnar tråden för det mesta ner sig, och folk lär sig vad som gäller. Vilket enligt mig är väldigt bra.

Så min fråga är, varför inte alltid göra detta?

Eller finns det någon aspekt som jag missat att ta i beaktande? Vad vore nackdelen med ett sådant förfarande?
Citera
2011-02-19, 10:27
Medlem
najass avatar
Jo, den avkylande effekten av ett modsmeddelande där tillsägelser utanonseras kan få besvärliga trådar att hålla sig vettiga åtminstone ett tag. Att alltid göra det känns dock lite onödigt. I en fullt fungerande tråd där något luspulver kommer in och skriver ett enstaka trams/OT-inlägg så är nog det bästa att inlägget bara försvinner utan vidare kommentarer. Det finns ju inget egenvärde i att utanonsera tillsägelser och i vettiga trådar tycker jag bara det blir störande om det kommer in ett modsmeddelande.
Citera
2011-02-19, 10:32
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jo, den avkylande effekten av ett modsmeddelande där tillsägelser utanonseras kan få besvärliga trådar att hålla sig vettiga åtminstone ett tag. Att alltid göra det känns dock lite onödigt. I en fullt fungerande tråd där något luspulver kommer in och skriver ett enstaka trams/OT-inlägg så är nog det bästa att inlägget bara försvinner utan vidare kommentarer. Det finns ju inget egenvärde i att utanonsera tillsägelser och i vettiga trådar tycker jag bara det blir störande om det kommer in ett modsmeddelande.

Ha ha, va fan LUSPULVER, Va fan är det för något...

Hmmm.... det ligger något i det du säger. Med närmare eftertanke så tänkte jag kanske mer ur perspektivet katastroftrådar när jag tänkte på detta.

Men å andra sidan. Det som jag fortfarande kunde se som värdefullt är att det direkt i tråden meddelas när någon åkt på en tillsägelse för +1 eller liknande idiotinlägg. Men i och för sig så kanske det skulle belasta moddarna ännu mer?
Citera
2011-02-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
... Vad vore nackdelen med ett sådant förfarande?

Tillsägelsen kan vara felaktig och man vill kanske ha en chans att disskutera tillsägelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in