2011-01-25, 23:27
Medlem
Det som känns lite småunderligt med tanke på vilken liten stad Mariestad är är ju att ingen tydligen kommit med någon idé om vems den vita bilen är. Två ungdomar som brukar köra omkring en vit bil på nätterna... jag bor själv i en småstad, nog borde någon ha en idé om vilka det kan ha varit bara baserat på faktat om bilen?
Citera
2011-01-26, 01:29
Medlem
Sumpings avatar
En mycket väsentlig sak som det inte diskuteras något om är hennes fingerringar som hittades.
Det bara förbigås och Leif GW Perssons teori om att Helena skulle ha blivit svettig om fingrarna, tagit av ringarna och lagt dem i sin ryggsäck är snudd på löjlig.
Kan följande ha hänt?
Helena har inga pengar med sig på Stadshotellet eftersom plånboken glömts hos väninnan. (Vem betalade f ö hennes öl/drinkar på Stadt?).
Hon tar en (svart-) taxi hemåt. Har inga pengar och vill lämna ringarna i pant. Taxichauffören blir arg och våldför sig på henne.

Citera
2011-01-26, 02:52
Medlem
rattugglans avatar
Orkar inte läsa hela tråden, men vittnen från kvällen på Stadt måste det ju finnas massor utav? Flertalet borde ju t ex. iaktagit vem som bjöd henne på dricka under kvällen. Kunde denne någon möjligen ha förväntat sig något i genlängd och sedan lackat ur när han inte fick något? Kan denne vara samma person som Helena ringde syrran och i glada ordalag berättade om?

För övrigt kändes det väldigt irrelevant att Veckans Brott upplyste om vart baren var placerad i lokalen för 19 år sedan.
Citera
2011-01-26, 08:45
Medlem
Funderade lite över en detalj, gång/cykelvägen som passerar Hällristningsvägen, anslöt ju ut till gång/cykelvägen som löpte parallellt med Ekuddenvägen.
(För er som tittar på googlemaps kan jag säga att när detta skedde var gångvägen på södersidan om Ekuddenvägen)

Jag minns inte om denna korsning var försedd med suggor/grind/stolpe eller om det var helt fritt fram.

Dvs gick det att köra in med bil på gång/cykelvägen vid tex infarten till Bäcken, att det gick att köra in på cykel/gångstigen som gick parallellt med Ekuddenvägen vet jag helt säkert, men gick det att svänga in på cykelvägen som passerar Hällristningsvägen?

Jag vill bara ha svar från någon som VET

Detta påverkar ju möjligheterna att ta sig in i området med bil från "Ekudden hållet".
Om det fanns "hinder" blir det ju en betydligt längre sträcka att köra (som även påverkar möjligheter/scenarier rent tidsmässigt) om man skall runt via Marieforsleden - Lockerudsvägen - Kolarbacksvägen.
Citera
2011-01-26, 10:08
Bannlyst
Nu står allt i ny fokus, blev starkare i funderingen på GM.
Personligen så tror jag iallafall att GM är med och petar i trådarna.
Jag tror att det bara är tidsfråga innan GM avslöjar sig nu !
Citera
2011-01-26, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Funderade lite över en detalj, gång/cykelvägen som passerar Hällristningsvägen, anslöt ju ut till gång/cykelvägen som löpte parallellt med Ekuddenvägen.
(För er som tittar på googlemaps kan jag säga att när detta skedde var gångvägen på södersidan om Ekuddenvägen)

Jag minns inte om denna korsning var försedd med suggor/grind/stolpe eller om det var helt fritt fram.

Dvs gick det att köra in med bil på gång/cykelvägen vid tex infarten till Bäcken, att det gick att köra in på cykel/gångstigen som gick parallellt med Ekuddenvägen vet jag helt säkert, men gick det att svänga in på cykelvägen som passerar Hällristningsvägen?

Detta påverkar ju möjligheterna att ta sig in i området med bil från "Ekudden hållet".
Om det fanns "hinder" blir det ju en betydligt längre sträcka att köra (som även påverkar möjligheter/scenarier rent tidsmässigt) om man skall runt via Marieforsleden - Lockerudsvägen - Kolarbacksvägen.

inga suggor eller bommar någon stans
Citera
2011-01-26, 12:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider

Om du menar från "campinghållet", "norrifrån", så brukade folk ofta köra in den vägen med bil och sedan förbi Vikingavägen, Hällristningsvägen osv söderut, i riktning Marieforsleden. Det ska ha förekommit en del "buskörningar" där också.
Citera
2011-01-26, 14:18
Medlem
Intressant program igår! Nu måste alla hjälpas åt så att detta tragiska fall får en lösning, ska det vara så svårt att ge tips, det måste finnas många som vet vem som gjorde detta! Mariestad är inte så stort, nej träd fram NU den som vet något så att Helenas anhöriga kan få ett svar på vad som hände och att dom och framförallt Helena kan få ro! Helena är värdig en riktig begravning och få komma i vigd jord och få ro i själen! Du/Ni som är ansvariga för det här brottet, visa lite medkänsla och träd fram, eller någon annan som vet något om detta! Kram till Helenas familj! <3
Senast redigerad av shabbyshic 2011-01-26 kl. 14:36.
Citera
2011-01-26, 17:00
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Det som känns lite småunderligt med tanke på vilken liten stad Mariestad är är ju att ingen tydligen kommit med någon idé om vems den vita bilen är. Två ungdomar som brukar köra omkring en vit bil på nätterna... jag bor själv i en småstad, nog borde någon ha en idé om vilka det kan ha varit bara baserat på faktat om bilen?

Är kraftigt inne på din linje...med rätta sökkriterier vit bil,ålder,våldsbenägen/belastning,i hennes närhet....mariestad....herregud nån borde ha all anledning att känna sig nervös efter såna dataslagningar
Citera
2011-01-26, 18:50
Medlem
rattugglans avatar
Någon som vet vad det är för typ av bil som siktats? Är ju en jäkla skillnad på t ex en Opel kadett och en Cheva Impala, och borde kunna ge ovärderliga ledtrådar.
Citera
2011-01-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Någon som vet vad det är för typ av bil som siktats? Är ju en jäkla skillnad på t ex en Opel kadett och en Cheva Impala, och borde kunna ge ovärderliga ledtrådar.

Det finns flera olika uppgifter om den vita bilen och jag reserverar mig för att det kan finnas fler. Men när polisen lyst den vita bilden som skall ha stått parkerad vid .... lekparken... cykelstigen.... ( flera olika uppgifter igen) var en vit opel kadet av sedan modellen.

När den vita volvon beslagstogs sa Pelle Jenven att polisen sett flera vita bilar. dvs inte bara en vit opel kadet.

Tyvärr är hela Helena fallet så fullt av skvaller rykten och mediagroder. Det känns som att hitta en nål i en höstak att förstå de enklaste delar

Jag hoppas någon kan kompletera.....
Citera
2011-01-26, 22:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det finns flera olika uppgifter om den vita bilen och jag reserverar mig för att det kan finnas fler. Men när polisen lyst den vita bilden som skall ha stått parkerad vid .... lekparken... cykelstigen.... ( flera olika uppgifter igen) var en vit opel kadet av sedan modellen.

När den vita volvon beslagstogs sa Pelle Jenven att polisen sett flera vita bilar. dvs inte bara en vit opel kadet.

Tyvärr är hela Helena fallet så fullt av skvaller rykten och mediagroder. Det känns som att hitta en nål i en höstak att förstå de enklaste delar

Jag hoppas någon kan kompletera.....

Var det inte en orange Opel kadett(?)? (Den som vissa säger sig ha sett köra ut från Mariestad i hög hastighet på natten). Det vita bilen har det väl inte talats om offentligt vad den var av för märke? Det har talats om flera vita/ljusa bilar, men nu avser jag den ljusa bil de två killarna såg.
Senast redigerad av Prinzezzan 2011-01-26 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in