2011-01-26, 00:53
Medlem
majomannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaMärta
Bara jag som stör mig på "Nya" Armory? Den funkar ju tamefan aldrig.

"500
Internal Server Error

The server is prone to explode, so use with caution."

Så sant! Brukar själv sitta och spamma F5 tills det funkar
2011-01-26, 00:55
Medlem
majomannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Downade Valiona och Theralion med guilden nyss, så låg Valiona död i luften och det gick inte att loota henne för hon var out of range.. fml.

Haha sry men ganska kul var det Ni lär ju ha skrivit en ticket och fått någon form av loot?
2011-01-26, 00:57
Medlem
majomannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadulisten12
Lirar på Shattered hand, 90% svenskar. Själv tycker jag det är helt okej, sen är det rätt mycket småungar som sitter och spammar och tror att dom trollar, bortsett från det är det en ganska skön server.

Sitter och lvlar en priest och en warlock med RaF på Shattered Hand. Lirar du Alliance eller Horde?
2011-01-26, 01:27
Medlem
pedobear84s avatar
Våran lilla irl guild ska testa 10man halfus HC i morrn, någon som har bra tips på hur man ska göra på den i HC 10manna? Hittar ingen vidare guide nånstans.
2011-01-26, 02:16
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Våran lilla irl guild ska testa 10man halfus HC i morrn, någon som har bra tips på hur man ska göra på den i HC 10manna? Hittar ingen vidare guide nånstans.

http://www.tankspot.com/showthread.php?73607-Heroic-Halfus-Wyrmbreaker

Gick ganska fort att googla.
2011-01-26, 02:25
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Downade Valiona och Theralion med guilden nyss, så låg Valiona död i luften och det gick inte att loota henne för hon var out of range.. fml.

Haha, fy fan vad drygt.
2011-01-26, 03:00
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
http://www.tankspot.com/showthread.php?73607-Heroic-Halfus-Wyrmbreaker

Gick ganska fort att googla.

Tack för 25manna guiden, någon som vet för 10manna som vi kommer köra?

har hört att man ska ha 1-2 discpräster, 4 healers eller 4 tanks.... nån som vet mer om detta?
2011-01-26, 03:19
Medlem
Uhurus avatar
Vårat guild fick ner Halfus HC (smite, lolol) ett tag sedan och börjat köra på Maloriak och Chimaeron på HC. Måste säga att det känns som att man är tillbaka på samma jävla skit som i ICC, enda allt handlar om är output, output, output. Blizz påstod att man skulle ha rolig healing med mycket beslutsfattande, men istället sitter vi med samma sketna mass-raiddmg som ska spammas och tankdmg som också ska ha cooldownrotations och 6-700 paladins för att ordnas. Vad jag har läst från logs så verkar det som att det här kommer fortsätta i resten av alla hardmodes också .

Aja, jag har lovat mitt guild att jag ska va kvar första tiern och sen se hur det går men känns ju inte direkt som en nytändning just nu.
2011-01-26, 08:36
Medlem
Citat:

har hört att man ska ha 1-2 discpräster, 4 healers eller 4 tanks.... nån som vet mer om detta?

4tanks? nu tar du i lite .

Vi tog ner neffy förra veckan(måndag) och testade direkt på onsdagen hur halfius och conclave kändes.
Halfius var verkligen inte vad vi trodde...
Svår som satan. Hur som en haver fungerar våran tactic, vi har bara problem med för lite paladiner.

2tonks(3kan funka) 3healers + 1 discprälle som smitear sönder. Dra in sedan så mkt mages och warlocks ni kan.

Aoe aoe aoe aoe aoe aoe. Paladiner, likt andra figths är superior här. Alla 3 speccs på dom funkar för det enda som är viktigt för dom är att bubbla tonksen så att deras healing reduce debuff försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av Uhuru
Vårat guild fick ner Halfus HC (smite, lolol) ett tag sedan och börjat köra på Maloriak och Chimaeron på HC. Måste säga att det känns som att man är tillbaka på samma jävla skit som i ICC, enda allt handlar om är output, output, output. Blizz påstod att man skulle ha rolig healing med mycket beslutsfattande, men istället sitter vi med samma sketna mass-raiddmg som ska spammas och tankdmg som också ska ha cooldownrotations och 6-700 paladins för att ordnas. Vad jag har läst från logs så verkar det som att det här kommer fortsätta i resten av alla hardmodes också .

Aja, jag har lovat mitt guild att jag ska va kvar första tiern och sen se hur det går men känns ju inte direkt som en nytändning just nu.

Agreed :/ Körde neffy igår för att få ner alla bossar innan reset... Började med Restokin, shaman och holy/disc präst healing.
Det gick väl ann när vi hade dödat han förut, men det var fan inte lätt. Mana problem så det skrek om det och var verkligen på hårstråt att vi kom ner i fas3.

Efter 2-3timmar whipes drog vi in en holypaladin(han må vara skillad, men mycket har med klassen att göra) och tog han på 2tries. Med paladinen blev våra andra två healers aldrig oom(gick in i fas2 med full mana) och paladinen kunde soloheala raiden + neffy tonken i fas3.

Helt sinnessjukt hur beroende 10manna guilder ska vara över klasser.... just nu är du ju körd om du inte har 1holydin, 1 prottadin och en hunter.

Bring the player, not the class.... My ass.

Citat:
Ursprungligen postat av Zawage
Om man ska köra 2v2 arena med 2 warriors med antingen fury eller arms, vilken kombination är bäst? =)

2warriors vore intressant att se. Kör personligen restokin & armswarrior. Just nu plöjer han allt.

På rak arm, innan nerfen som kommer i nästa patch skulle jag helt klart säga två arms som plöjer med swifty's one shoot macro. Totaaaalt op just nu.
I nästa patch, vad jag har hört så lutar det nog mot att fury kommer att dominera.
(Läser inte tråden utanför jobbet, så om jag ej hinner se att du frågar om macrot så gå in på www.youtube.com Leta reda på pvp warriorn Swifty 's kannal och hitta hans senaste video där han svarar på frågor och åker till las vegas. Han visar macrot där)

Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Någon som har dödat Nefarian här än? Om så, hur var fighten om du jämför mot de andra bossarna?

Cho'gall -> Al'akir -> Nefarian. Svårighetsgrad.

Figthen är svår ibörjan, men in the end of the day, it's just about luck n class setup.

Så mkt som kan gå fel... Någon missar kanske en interrupt i fas2 så att novan kommer och kanske en crackle samtidigt... I fas 3 kanske add kiter inte lyckas få ner addsen utan dom får full energy och han blir slaktad utav dom.. I fas 1 kanske en tailswipe och crackle lyckas komma samtidigt.... vilket kan betyda en tank död utan cds...

En tipps: Ta med dig en Moonkin(jag spelar en). CC'n som behövs ibörjan blir så simpel med en druid. Bara att personen i fråga tar aggro av 4 adds, drar instant root på 1 utav dom, sedan NG som rootar 3 av dom andra addsen. Totalt 4 roots uppe.

Jag tankade den sista adden igår så tog alla adds själv(5adds totalt). Blir det jobbigt att det bara att skrika efter fears
Senast redigerad av Rosesred 2011-01-26 kl. 08:56.
2011-01-26, 10:02
Medlem
Citat:

Präster för SMITE spam.

2 tanks 4 healers (2 disc) 4 dps

Kan lämna slate uppe, döda resterande drakar.
2011-01-26, 10:28
Medlem
Nekro.s avatar
Tröttnade lite på att köra arena med min mage och valde att spela på min holy pala, men vad ska jag reforga?

Har maxat haste rating som på min mage men undrar om jag gjort fel där?
Och ska man ha crit som holy paladin?

Syftar främst på bg och arena nu, inget pve om det nu spelar någon roll
2011-01-26, 10:32
Medlem
Smiskads avatar
Någon som vill bli RAFad?

Har aldrig kört raf och vill prova, har frågat alla jag känner men de spelar redan eller så orkar de inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in