2011-01-23, 20:58
Medlem
Marimus avatar
Jo, nu är det såhär. Jag känner mig väldigt knäckt och kränkt och mår faktiskt ganska dåligt just nu. Jag föddes rödhårig och blev mobbad för detta under en period i grundskolan. Det tog väldigt hårt på mig, och det är första gången på många år som jag vågat behålla min hårfärg.

Jag har börjat i en klass med två år yngre personer och tycker om dem väldigt mycket.(Anledningen är att jag gjorde ett jävligt dumt val och ville börja på en fristående gymnasieskola, så jag gjorde ett omval i sista sekund och går nu alltså i ettan igen trots att jag är 18.)

Det har dock nu framkommit att en utav de yngre tjejerna "äcklas" av mig och hatar mig pga. att jag är "ginger". Hon skämtar tydligen mycket om det där, och ber exempelvis folk att inte vidröra henne efter att de varit nära mig osv.

Det där tar faktiskt lite hårt, dels för att jag tycker om dem så mycket och inte riktigt förstår varför hon säger det här. Dels för att hela "ginger" delen håller på att eskalera omkring mig, jag känner det. Det är självklart bara på skämt, fast ändå är det obehagligt att känna att personer "äcklas" av mig pga. att jag har en viss hårfärg.

Jag kommer förmodligen konfrontera henne imorgon, alltså på ett moget sätt och bara fråga varför hon säger så. Vill dock gärna ha lite tips på vad jag kan säga henne, för att jag vill att hon ska förstå att det är ganska allvarligt att "hata" någon man inte känner pga. hårfärg.

Slänger in en bild på mig för att ge er en helhet och för att slippa "hur ser du ut då"- kommentarer.

MVH

http://img844.imageshack.us/i/bexl.png/
Citera
2011-01-23, 21:00
Medlem
Awesomes avatar
Konfrontera då din inkompetenta kvinna.
Citera
2011-01-23, 21:02
Medlem
Hon är en idiot, behövs inte sägas mer än det, men vill du bli vän med henne eller bara få henne att sluta?
Citera
2011-01-23, 21:02
Medlem
First off ser du bra ut och det är antagligen därför andra tjejer gör som de gör, de känner sig hotade. För det andra så stå upp för dig!

Citat:
Ursprungligen postat av hitochdit
Hur känns det att inte ha någon själ?

Hur känns det att dra en uttjatad south park-line?
Citera
2011-01-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jo, nu är det såhär. Jag känner mig väldigt knäckt och kränkt och mår faktiskt ganska dåligt just nu. Jag föddes rödhårig och blev mobbad för detta under en period i grundskolan. Det tog väldigt hårt på mig, och det är första gången på många år som jag vågat behålla min hårfärg.

Jag har börjat i en klass med två år yngre personer och tycker om dem väldigt mycket.(Anledningen är att jag gjorde ett jävligt dumt val och ville börja på en fristående gymnasieskola, så jag gjorde ett omval i sista sekund och går nu alltså i ettan igen trots att jag är 18.)

Det har dock nu framkommit att en utav de yngre tjejerna "äcklas" av mig och hatar mig pga. att jag är "ginger". Hon skämtar tydligen mycket om det där, och ber exempelvis folk att inte vidröra henne efter att de varit nära mig osv.

Det där tar faktiskt lite hårt, dels för att jag tycker om dem så mycket och inte riktigt förstår varför hon säger det här. Dels för att hela "ginger" delen håller på att eskalera omkring mig, jag känner det. Det är självklart bara på skämt, fast ändå är det obehagligt att känna att personer "äcklas" av mig pga. att jag har en viss hårfärg.

Jag kommer förmodligen konfrontera henne imorgon, alltså på ett moget sätt och bara fråga varför hon säger så. Vill dock gärna ha lite tips på vad jag kan säga henne, för att jag vill att hon ska förstå att det är ganska allvarligt att "hata" någon man inte känner pga. hårfärg.

Slänger in en bild på mig för att ge er en helhet och för att slippa "hur ser du ut då"- kommentarer.

MVH

http://img844.imageshack.us/i/bexl.png/
Om det är du påbilden så är dom säkert avundsjuka. För tjejen på bilden är faktiskt riktigt vacker i mina ögon.
Men vissa kommer alltid bete sig som övervuxna bebisar och tro dom är roliga
Citera
2011-01-23, 21:04
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kibasku
Hon är en idiot, behövs inte sägas mer än det, men vill du bli vän med henne eller bara få henne att sluta?
Jag tycker att det är ganska allvarligt i sig att säga sådär. Vare sig det handlar om mig eller någon annan. Och sedan tycker jag bara att det är så jävla tråkigt, vi kommer sitta i samma klassrum i tre år och jag tycker om henne, hon är ju en jättego tjej egentligen.
Citera
2011-01-23, 21:05
Medlem
eXtremos avatar
Jag tänkte egentligen säga att du skulle strunta i det då du är jättesöt och att hon troligtvis är avundsjuk, tjejer brukar ju (tyvärr) spela ganska fult för att hävda sig själva och manövrera ut andra. Men då du säger att du inte mår bra av det så måste du göra någonting åt det, du behöver inte bli bästa vän med henne utan bara få henne att agera som en normal, vuxen, människa.

Det du skall göra är att fråga henne varför hon gör på detta sätt, finns det någon speciell anledning eller gör hon det bara för att vara jävlig?
Citera
2011-01-23, 21:08
Medlem
RAAxels avatar
Konfrontera henne gärna inför de andra i din klass så hon får lite press på sig (då det såklart är du som har rätt vad hon än säger). Fråga henne om hon är helt seriös med det hon sagt om dig och om hon svarar "ja" på det så kan du förklara för henne vilken idiotisk syn hon har, och att man inte ska ta de där klippet om gingern på youtube på allt för stort allvar.

Att du har är en "ginger" är absolut inget att skämmas för, speciellt inte om det är du på bilden!!
Citera
Medlem
The-Stigs avatar
var det där en bild på dig? du är ju inte rödhårig...

haha jag har längre hår än dig och är nog mer rödhårig också

är absolut inget fel på rödhåriga tjejer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag tycker att det är ganska allvarligt i sig att säga sådär. Vare sig det handlar om mig eller någon annan. Och sedan tycker jag bara att det är så jävla tråkigt, vi kommer sitta i samma klassrum i tre år och jag tycker om henne, hon är ju en jättego tjej egentligen.

Ja, det är ganska allvarligt men drar hon det på skämtnivå eller seriöst? Sen vet du inte om är go eftersom du inte känner henne. Angående snacket är det är väl bäst att bara fråga rakt ut och inte ställa till en scen. fast dessa "snack" är inte min starka sida.
Citera
2011-01-23, 21:11
Medlem
Fimparens avatar
Om de är du på bilden så tycker iaf JAG att du ser väldigt bra ut...

Jag skulle gå fram till henne å säga som det är.. att du vet vad hon säger om dig och du vill att hon lägger av med dom barnfasonerna.
Citera
2011-01-23, 21:12
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Stig
var det där en bild på dig? du är ju inte rödhårig...

är absolut inget fel på rödhåriga tjejer.
Jo det är jag, både rödhårig och fräknig.(Jag tror du kan klicka på bilden, så blir den större och då syns det nog mer) Dock har jag en lite mörkare nyans röd. Kontrasten i bilden är lite mixtrad med också
Citat:
Ja, det är ganska allvarligt men drar hon det på skämtnivå eller seriöst? Sen vet du inte om är go eftersom du inte känner henne. Angående snacket är det är väl bäst att bara fråga rakt ut och inte ställa till en scen. fast dessa "snack" är inte min starka sida

Hon verkar vara seriös med det. En killkompis som var med mig häromdagen frågade just det "är du seriös?" Och hon svarade "Jag är faktiskt seriös med att jag äcklas utav det".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in