2011-01-18, 21:13
Medlem
Någon som skulle kunna rekommendera ett värdigt ställe som inte är sunkigt och som levererar det bästa i pizzaväg till ett rimligt pris? Betalar gärna 10-20kr mer för en pizza som görs med färska råvaror och som bakas i stenugn (annars får det bli vedugn)

Har prövat Mårtenstorgets Pizzeria(?) vid Bangatan och även den som ligger mitt på Mårtenstorget. Ingenting speciellt men helt okej.

Någon rekommendation som ligger relativt centralt?
Citera
2011-01-18, 21:16
Medlem
Vespa
Citera
2011-01-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexia
Vespa

Motivering...?
Citera
2011-01-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Motivering...?
Stället stämmer bra överens med vad du söker. Stenugnsbakat, bra råvaror, italienskt. http://www.vespa.nu/
Citera
2011-01-19, 15:04
Medlem
Akkadians avatar
Doners Pizzeria ligger rätt centralt på Östra Mårtensgatan.

Varför så god? För att deras kebab är gudomlig. Det tar inte överdrivet lång tid att få sin pizza eller något annat man beställt.
Citera
2011-01-19, 17:38
Bannlyst
Jeppas ute i nöbbelöv är nice, annars aptiten/vildanden bredvid netto vid vildanden.
Citera
2011-01-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Någon som skulle kunna rekommendera ett värdigt ställe som inte är sunkigt och som levererar det bästa i pizzaväg till ett rimligt pris? Betalar gärna 10-20kr mer för en pizza som görs med färska råvaror och som bakas i stenugn (annars får det bli vedugn)

Har prövat Mårtenstorgets Pizzeria(?) vid Bangatan och även den som ligger mitt på Mårtenstorget. Ingenting speciellt men helt okej.

Någon rekommendation som ligger relativt centralt?

Vet inte om du med "Mårtenstorgets Pizzeria(?) vid Bangatan" menar Mårtens Pizzeria på Bankgatan?
Isåfall tycker jag att du ska gå tillbaka dit och testa deras fullkornspizzor. I mitt tycke är de bäst i hela Lund.
Citera
2011-01-24, 02:41
Medlem
Brukar ta Valentinos via onlinepizza , ingen aning hur där ser ut osv men goda pizzor.
Citera
2011-01-25, 15:35
Bannlyst
Vespa är otroligt bra, fast det kan bli något dyrare än den vanliga turken på hörnet.

Annars så är Pizzeria Valentino ett bra ställe. Doners har dock den bästa kebaben.
OT: Schysst avatar TS, kudos!
Citera
2011-01-26, 14:55
Medlem
skogsbärets avatar
Vespa är den enda godkända pizzerian i Lund. Resten har dåliga råvaror.
Citera
2015-07-30, 20:43
Medlem
punanihunters avatar
Åt precis på Vespa. Aldrig ätit en sån äcklig och sunkig pizza i hela mitt liv.
Romana brukade vara bra, men även den har sjunkit i kvalite.

Tycker den bästa är Klostergårdens Pizzeria. Mårtens Pizzeria gör dock de bästa kebabpizzorna.
Citera
2018-12-28, 16:43
Medlem
Keldons avatar
På den gamla tiden för 10+ år sedan var det Pizzeria Valentino och Aptiten för hela slanten.

Åt på Valentino igår. Ny ägare och oj vad mycket sämre de är numera, undvik Valentino.

För de rikare är det numera de lyxigare La Cucina på väster och Vespa vid Clemenstorget som gäller.

Annars är Ulrikedals pizzeria känd för kvalitet. Samma ägare i vad, 25 år??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in