Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-05, 20:02
Medlem
Tjenare nu har jag formaterat om min dator för mitt xp crashade sista och efter jag hade formaterat datorn så gick det bra tills datorn hängde sig när jag installerade windows xp... jag har prövat igen och igen att installera XP även windows 7, äre någon som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filee
Tjenare nu har jag formaterat om min dator för mitt xp crashade sista och efter jag hade formaterat datorn så gick det bra tills datorn hängde sig när jag installerade windows xp... jag har prövat igen och igen att installera XP även windows 7, äre någon som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar!

vet ej,
vet du att installationsskivan funkar ev testa en annan skiva.

prova oxså koppla bort alla tillbehör som inte behövs för att installera tex skrivare och usb-grejor som ev kan störa installationen

när du formaterade tog du bort den gamle partionen och skapade en ny?

mvh
t
Citera
2011-01-05, 20:20
Medlem
Japp installionsskivan funkar det vet jag.

Jag tog bort den gamla partionen

När jag formaterade om datorn använde jag bara mus,tangenbord och skärm inkopplat.
Ha

Har absolut ingen aning vad som kan vara fel skulle gärna vilja få reda på det om jag måste köpa en ny dator eller om det går att fixa :/
Citera
2011-01-05, 21:44
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör MEMTEST86+ bootad från CD/USB. Det är felande minne i 9 fall av 10, resten av fallen svullna kondingar på moderkort, gaffe eller sp.agg.
Citera
2011-01-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör MEMTEST86+ bootad från CD/USB. Det är felande minne i 9 fall av 10, resten av fallen svullna kondingar på moderkort, gaffe eller sp.agg.

Gjorde som du sa det sa att jag hade inga errors jag prövar atm att installera xp nu... hoppas detta funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in