2010-12-14, 15:13
Medlem
gimmesmokess avatar
Tjenare. Jag formaterade min dator i lördags. Då installerade windows ljud och grafik och allt fungerade bra.

Tills jag upptäckte att jag i wow endast kunde har inställningar "fair" på grafiken, när jag borde kunna köra fullt med mitt 4870x2. Så då installerade jag senaste grafikkorts drivisar, och vill minnas att det var efter det som ljudet slutade fungera. Inte helt säker dock.

Då tankade jag senaste ljud drivisar på gigabytes hemsida till mitt GA-P55M-UD2. Och försökte installera, men det funkar inte, det failar hela tiden med att installera drivisarna correct.

Testar att ta bort, dom i device manager och installera igen osv, men funkar inte.

får detta error

Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
Citera
2010-12-14, 15:23
Medlem
gimmesmokess avatar
http://img716.imageshack.us/img716/9972/32079150.jpg
Citera
2010-12-14, 15:30
Medlem
frellis avatar
Testa detta:
http://support.microsoft.com/mats/no_sound/sv
Citera
2010-12-14, 16:36
Medlem
gimmesmokess avatar
Tack, men hjälpte inte.

Problemet är att när jag uninstall:ar drivisarna och sen söker efter hårdvaru förändringar så installarar windows sina egna drivrutiner så fort den hittar ny hårdvara, utan att ens fråga mig. Så när jag installerar mina egna drivisar så skriver jag ju över dom gammla. Vilket kan vara där problemet ligger.
Citera
2010-12-14, 16:59
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimmesmokes
Tack, men hjälpte inte.

Problemet är att när jag uninstall:ar drivisarna och sen söker efter hårdvaru förändringar så installarar windows sina egna drivrutiner så fort den hittar ny hårdvara, utan att ens fråga mig. Så när jag installerar mina egna drivisar så skriver jag ju över dom gammla. Vilket kan vara där problemet ligger.
Testat göra en systemåterställning till ett datum innan det började krångla? Eller fungerar det inte på grund av att du just omformaterat? Värt ett försök antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in