2010-12-09, 15:38
Medlem
Har 2 frågor angående piss prov på Maria ungdom.
1: Är det tillåtet för en person som inte är ens vårdnadshavare att boka in tid för mig för att göra ett test?
2: Vilka metoder använder de där? Är det endast piss prov, eller kan de ta t.ex. hår analys på en?
Hittade inga trådar angående de frågorna, och detta är mitt första inlägg(!) så vet inte om jag skulle postat på en redan befintlig post
2010-12-09, 17:16
Bannlyst
(antar att du är underårig)
1: Jag vet att bl.a lärare har rätt att föreslå urinprov för föräldrar och socialkärringar vid misstanke. (F"""""G Basterds ). Vad är din relation till ovannämnda?
2: Urinprov gäller i 99,9 % av fallen, varav dom säger att det ger bättre resultat.
2010-12-10, 10:34
Medlem
Neeej, då får man ju inte vara medlem på FB
Det är min bror (Fucking bastard).
Ok, men kan det förekomma t.ex. hår analyser, även fast det är oerhört ovanligt?
Tack för svar
2010-12-10, 21:53
Medlem
topsids avatar
Maria ungdom erbjuder endast urinprov.
Men om du nu är över 18 så är ju proven frivilliga, bara att skita i det.
2010-12-10, 21:59
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Maria ungdom erbjuder endast urinprov.
Men om du nu är över 18 så är ju proven frivilliga, bara att skita i det.

Jadu det var verkligen inte frivilligt när jag var där... dock blev jag ju dit skjutsad. Det kanske är skillnad då. Jag var vid tillfället över 18 år fyllda.

Jag hade även återbesök som jag fick intrycket av att vara obligatoriskt, de är ganska "bra" på retorik där så man vet ju aldrig om det var så eller inte.
2010-12-11, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vato8
Har 2 frågor angående piss prov på Maria ungdom.
1: Är det tillåtet för en person som inte är ens vårdnadshavare att boka in tid för mig för att göra ett test?
2: Vilka metoder använder de där? Är det endast piss prov, eller kan de ta t.ex. hår analys på en?
Hittade inga trådar angående de frågorna, och detta är mitt första inlägg(!) så vet inte om jag skulle postat på en redan befintlig post

Har själv varit där på tester. Du blir övervakad under hela proceduren och de använder sig av urinprov. Som sedan mäts kreatin på så de tar ej emot vattenutspäd urin. Vad du kan göra är att använda b12 vitamin för gult urin och dricka kreatinpulver för att få klara testet.
2010-12-11, 12:42
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jadu det var verkligen inte frivilligt när jag var där... dock blev jag ju dit skjutsad. Det kanske är skillnad då. Jag var vid tillfället över 18 år fyllda.

Jag hade även återbesök som jag fick intrycket av att vara obligatoriskt, de är ganska "bra" på retorik där så man vet ju aldrig om det var så eller inte.
Det är bara att säga att du inte vill lämna urinprov då det är kränkande. Ingen kan tvinga dig att lämna urinprov, inte ens polisen, om du säger nej till urinprov till polisen har dom däremot rätt att ta blodprov.
2010-12-12, 21:11
Medlem
Ok, tack för alla svar! Är det ingen som vet om personen som tar med en på pisset måste vara ens vårdnadshavare?
Topsid: Tack, bra att veta! Vad händer om man vägrar piss prov då? Blir det blod prov då eller? Då måste det väl vara mycket bättre att ta blod prov om tillfället ges?
2010-12-13, 14:48
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Det är bara att säga att du inte vill lämna urinprov då det är kränkande. Ingen kan tvinga dig att lämna urinprov, inte ens polisen, om du säger nej till urinprov till polisen har dom däremot rätt att ta blodprov.

Jo det låter ju logiskt iom. att jag faktiskt vet att det ligger till så (fråga mig inte om mitt förra inlägg... har inget bra svar att ge) jag var ju inte i dom nyktraste tankarna när jag kom dit, så jag känner mig rätt utnyttjad och lurad fast det var ju en lång tid sedan.
2010-12-13, 19:06
Medlem
DigGaNs avatar
Cannabis -> Drogakuten
/Mod
2010-12-13, 22:11
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jo det låter ju logiskt iom. att jag faktiskt vet att det ligger till så (fråga mig inte om mitt förra inlägg... har inget bra svar att ge) jag var ju inte i dom nyktraste tankarna när jag kom dit, så jag känner mig rätt utnyttjad och lurad fast det var ju en lång tid sedan.
Jo dom är väldigt bra på att luras när man kommer in dit akut, samma sak hände mig när jag var yngre och hamnade där... Men dom vill ju bara hjälpa än
2010-12-13, 22:43
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Jo dom är väldigt bra på att luras när man kommer in dit akut, samma sak hände mig när jag var yngre och hamnade där... Men dom vill ju bara hjälpa än

Okej jo, de ville även försöka få mig att outa vart jag köpt drogerna ifrån. Där var jag dock fast "jag kommer inte ihåg" varpå mina föräldrar samt personer där blev mycket frustrerad.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in