2010-12-02, 15:54
Medlem
Benedictuss avatar
Människor som sysslar med detta har nog ingen aning om vad konsekvenserna kan bli som värst.
Citera
2010-12-02, 16:12
Medlem
sallypros avatar
någon som känner till något fall där någon skadats av dessa pålar? helt sjukt att folk gör detta
Citera
2010-12-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Har hört om ett fall, var det månne i Evedalsbadet i Växjö för X antal år sen? Nån som kan bekräfta/dementera?

Stämmer, hänt flera gånger dessutom, men vad jag vet kollar dom alltid under tornet innan badsäsongen.
Citera
2010-12-02, 17:05
Medlem
Det är nog svårt att fullt förstå psyket på en sådan människa. Men det är inte det lättaste att genomföra skulle jag tro, så någon drivkraft måste de ju ha.
Citera
2010-12-02, 17:06
Medlem
Soffgurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallypro
någon som känner till något fall där någon skadats av dessa pålar? helt sjukt att folk gör detta

Ja. En väns moster (elr hur de nu kände varandra), hoppade från ett torn som var tre meter högt, och fick pålen upp i sig. Smärtan var så vidrig att hon inte kunde tala på många dagar, och fick sedan reda på att hon inte kunde få barn. Något av det mest motbjudande jag någonsin fått berättat för mig.

Alla äckliga jävlar som sägs få någon sexuell stimulans av dessa vidriga brott, gör om, gör RÄTT. Denna kvinna fick sitt liv totalt förstört, men även chansen att få skapa andra liv stals från henne.
Citera
2010-12-02, 17:16
Medlem
sam_elofs avatar
Som nämnts tidigare minns jag artiklar om just rakblad i vattenrutschbanor. Skara sommarland har bland annat varit utsatt för just rakblad i vattenrutschbanan.
Citera
2010-12-02, 17:20
Bannlyst
Jo, man undrar ju VAD som är fel med personer som håller på så här.. riktigt sjukt.
Minns när dom hade spikat fast spikar (Eller liknande) i vatten rutchkanan i Lögarängen (i V-ås), vågade inte åka den på ett tag (var väl inte så gammal, många år sedan) när mamma eller syster berrätade det..
Citera
2010-12-02, 21:39
Medlem
Dantias avatar
Skulle vara så skönt att få fast någon på bar gärning, särskilt någon som sätter rakblad i rutchbanor, fyfan asså. Säkert något litet tonårs as som ska spela cool framför sina kompisar.
Citera
2010-12-02, 23:16
Medlem
RealMadrid852s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffgurkan
Ja. En väns moster (elr hur de nu kände varandra), hoppade från ett torn som var tre meter högt, och fick pålen upp i sig. Smärtan var så vidrig att hon inte kunde tala på många dagar, och fick sedan reda på att hon inte kunde få barn. Något av det mest motbjudande jag någonsin fått berättat för mig.

Alla äckliga jävlar som sägs få någon sexuell stimulans av dessa vidriga brott, gör om, gör RÄTT. Denna kvinna fick sitt liv totalt förstört, men även chansen att få skapa andra liv stals från henne.
Fyfan alltså. Kan bara tänka mig hur det känns att få upp vass påle uppkörd sådär med den kraften.
Vilken jävla smärta alltså.
Citera
2010-12-02, 23:33
Medlem
Disco Moskvas avatar
Jag träffade en tidig vår för flera år sedan några dykare som på kommunens uppdrag gjorde bottenundersökningar vid badplatser, just för att leta efter den här typen av grejer. De förklarade att pålar, spett, armeringsjärn och annat inte sätts ut av illvilliga personer. I nästan samtliga fall handlar det om obetänksamma personer (läs: unga pojkar) som roar sig med att försöka perforera isen, det de kastar sätter sig sedan i botten och kan bli en fara för badare när säsongen drar igång. Några få gånger sker liknande saker även under badsäsongen, men även där handlar det om obetänksamhet. Knoddar roar sig med att kasta/släppa spjutliknande pålar osv från bryggor och hopptorn. Dykarna, som verkade ganska insatta i ämnet, sa att de aldrig hört talas om något fall där man på allvar kunde misstänka beräknade sabotage.
Citera
2010-12-03, 12:05
Medlem
Soffgurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco Moskva
Jag träffade en tidig vår för flera år sedan några dykare som på kommunens uppdrag gjorde bottenundersökningar vid badplatser, just för att leta efter den här typen av grejer. De förklarade att pålar, spett, armeringsjärn och annat inte sätts ut av illvilliga personer. I nästan samtliga fall handlar det om obetänksamma personer (läs: unga pojkar) som roar sig med att försöka perforera isen, det de kastar sätter sig sedan i botten och kan bli en fara för badare när säsongen drar igång. Några få gånger sker liknande saker även under badsäsongen, men även där handlar det om obetänksamhet. Knoddar roar sig med att kasta/släppa spjutliknande pålar osv från bryggor och hopptorn. Dykarna, som verkade ganska insatta i ämnet, sa att de aldrig hört talas om något fall där man på allvar kunde misstänka beräknade sabotage.

Ja du... Saken är ju den att det verkligen inte är lätt att få fast pålarna i botten. Spetten på vintern kan jag tro på, men det låter lite halvt omöjligt att få fast en påle med den vassa sidan uppåt, genom isen och få den att stanna där ett antal månader? Säger inte att du/de har fel, låter endast lite konstigt. Övertala mig gärna.
Citera
2010-12-03, 13:42
Medlem
Disco Moskvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffgurkan
Ja du... Saken är ju den att det verkligen inte är lätt att få fast pålarna i botten. Spetten på vintern kan jag tro på, men det låter lite halvt omöjligt att få fast en påle med den vassa sidan uppåt, genom isen och få den att stanna där ett antal månader? Säger inte att du/de har fel, låter endast lite konstigt. Övertala mig gärna.

Men är det vanligt med just pålar? Ovan nämnda dykare sa att de mest brukade hitta vägverkets orangea markeringspinnar och vanliga avbrutna grövre trädgrenar i sjöbotten. Jag vet inte heller vad som är rätt och fel i det här, men precis som dykarna har jag aldrig hört talas om att någon misstänkts för att uppsåtligen försökt skada andra på det här sättet. Det dyker upp en och annan artikel/notis i tidningarna men det är aldrig något som följs upp eller klaras ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in