2010-10-21, 12:44
Medlem
FTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Alla solo låtar försvann...

http://www.youtube.com/watch?v=CkBPa6P3BKE

Loose Cannons live @ the Swedish hip-hop Awards 2002, där Leo blev utsedd till Sveriges bästa rappare.

Ahfan, det jag var rädd för. Jävla skit. Men är väl inte mycket att gråta för nu. hehe. Loose Cannons är fina!
Citera
2010-10-21, 13:13
Medlem
Mercedess avatar
Mbma var the shit undrar hur det skulle låta i dagens läge med lite nya grejjer... organismen är aktiv och hans nya grejjer är delvis bra så mobbade barn är inte utdött
Citera
2010-10-21, 16:29
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTU
Ahfan, det jag var rädd för. Jävla skit. Men är väl inte mycket att gråta för nu. hehe. Loose Cannons är fina!
Yeah dom var bra, spec. då Leo ingick i gruppen! Sett väldigt lite bilder på hur Leo såg ut faktiskt, men detta live-klipp var han bra i.
Citera
2010-10-22, 11:22
Medlem
FTUs avatar
Citat:
Yeah dom var bra, spec. då Leo ingick i gruppen! Sett väldigt lite bilder på hur Leo såg ut faktiskt, men detta live-klipp var han bra i.

Jo exakt, knappt hittat några bilder på han alls heller. Finns en del att kolla upp med Loose Cannons för mig fortfarande så det är gött att det fortfarande finns lite grejer att gräva i.

Mics of Fury

http://www.youtube.com/watch?v=Y5GZmBO8JZU
Citera
2010-10-22, 11:24
Medlem
FTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes
Mbma var the shit undrar hur det skulle låta i dagens läge med lite nya grejjer... organismen är aktiv och hans nya grejjer är delvis bra så mobbade barn är inte utdött

Men Pst är väl fortfarande aktiv i MBMA officielt va? Får hoppas att dom släpper något som håller måttet. Sitter också och väntar på att pst skall släppa något solo. gaah!
Citera
2010-10-22, 12:33
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Jo exakt, knappt hittat några bilder på han alls heller. Finns en del att kolla upp med Loose Cannons för mig fortfarande så det är gött att det fortfarande finns lite grejer att gräva i.

Mics of Fury

http://www.youtube.com/watch?v=Y5GZmBO8JZU

Citat:
Men Pst är väl fortfarande aktiv i MBMA officielt va? Får hoppas att dom släpper något som håller måttet. Sitter också och väntar på att pst skall släppa något solo. gaah!
MBMA håller tydligen på att spela in vad jag vet, har hört lite smågrejer som dom jobbar på.
Yes, kolla upp allt med MoF och Loose Cannons. Han har medverkat i 3-4 låter med Loose Cannons tror jag. Sedan har han ju även varit med i Sedlighetsroteln (PSTQ, Leo, Org 12? Looptroop och Timbuktu)

Sen har han även gjort en låt med Sage Francis:
http://www.youtube.com/watch?v=dFLdFqh1p_c

Leo börjar 2:05 in i låten.

EDIT: Menar Leo alltså...
Senast redigerad av Mandic! 2010-10-22 kl. 12:37.
Citera
2010-10-22, 15:45
Medlem
FTUs avatar
Citat:
MBMA håller tydligen på att spela in vad jag vet, har hört lite smågrejer som dom jobbar på.
Yes, kolla upp allt med MoF och Loose Cannons. Han har medverkat i 3-4 låter med Loose Cannons tror jag. Sedan har han ju även varit med i Sedlighetsroteln (PSTQ, Leo, Org 12? Looptroop och Timbuktu)

Goda nyheter indeed! Frågan återstår, Pst/q är med ännu va? Fått olika svar här i tråden nämligen. Sedlighetsroteln har jag lyssnat lite på. Gillar det! Skall gräva lite i dom där också.

Tack för länken, lyssnat på den om och om igen länge nu. haha. Skit bra!
Citera
2010-10-22, 16:39
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Goda nyheter indeed! Frågan återstår, Pst/q är med ännu va? Fått olika svar här i tråden nämligen. Sedlighetsroteln har jag lyssnat lite på. Gillar det! Skall gräva lite i dom där också.

Tack för länken, lyssnat på den om och om igen länge nu. haha. Skit bra!
PSTQ är med i spelet vad jag vet, han brukar lägga upp rim och grejer på sin facebook. Och han är ju med i MBMA, som håller på att spela in (även om det tar hur lång tid som helst) och det ryktas om en solo-platta till..

http://www.youtube.com/watch?v=e5FxOhdBLz4 Intervju med PSTQ där en solo-skiva och låtar med MBMA nämns som har gjorts men som inte släppts ännu. Intervjun är från 2009 eller 2010 (10 år efter Julrimmet tsm. med Leo som sändes 1999/2000).

Ja, den låten är grymt bra. Synd att han la av, Sveriges genom tiderna bästa rappare tillsammans med PSTQ...
Senast redigerad av Mandic! 2010-10-22 kl. 16:43.
Citera
2010-10-23, 06:36
Medlem
Mandic!s avatar
Finns jävligt mycket att gräva i när det gäller dessa pojkar. Intervjuer, reportage, solo-låtar, hela album, samarbeten, sidoprojekt. Har till iallafall 95% allt som gjorts om/av dessa pågar.. Skulle vara kul om man fick tag på nån låt med Super-D, som Seron kallade sig när han började, men det är nog omöjligt...
Citera
2010-11-18, 11:45
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:

Pstqs senaste grejer är helt jävla stört tunga. Jag vill att han ska släppa det jävligt snart. Ni kommer skita ner er vad fett det är.
Hade en pratstund med Leo om hans rapkarriär.. han kommer inte börja igen tror jag om inget extraordinärt triggar honom. Jag tror han har något att komma med ännu. Han är jävligt påläst och intelligent.
Men det var det där med turnerandet och så som han inte gillade. De är inte ovänner eller så men ingen har kontakt med Leo.
Leo gillar inte att jag tjatar på honom att börja köra igen. Men han borde. haha. ska säga det till honom några gånger till. Vem vet han kanske packar upp lådorna med rim och hänför hiphop-sverige igen.
Senast redigerad av Blifullidag 2010-11-18 kl. 11:56.
Citera
2010-11-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Pstqs senaste grejer är helt jävla stört tunga. Jag vill att han ska släppa det jävligt snart. Ni kommer skita ner er vad fett det är.
Hade en pratstund med Leo om hans rapkarriär.. han kommer inte börja igen tror jag om inget extraordinärt triggar honom. Jag tror han har något att komma med ännu. Han är jävligt påläst och intelligent.
Men det var det där med turnerandet och så som han inte gillade. De är inte ovänner eller så men ingen har kontakt med Leo.
Leo gillar inte att jag tjatar på honom att börja köra igen. Men han borde. haha. ska säga det till honom några gånger till. Vem vet han kanske packar upp lådorna med rim och hänför hiphop-sverige igen.

Det enda som skulle kunna få Leo att plocka upp en mic igen är om David "Seron" plockar upp micken igen, vilket aldrig någonsin kommer ske.

Leo och David är med på Fatmilk Anthem 7an med.
Citera
2010-11-18, 13:43
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det enda som skulle kunna få Leo att plocka upp en mic igen är om David "Seron" plockar upp micken igen, vilket aldrig någonsin kommer ske.

Leo och David är med på Fatmilk Anthem 7an med.
Tror du det? Ska inte säga att det absolut inte är så men....känner du Leo?

Fatmilk Anthem är en raritet nu. Köpte aldrig den. Hängde på Milk från 96 tills det ballade ur totalt på Kompaniet. OG i dörren och Confuze och Dainja ballade ur på Popmusik. Fan vad dåligt det blev till slut.
Men jävlar vad mycket bra som hände på Fatmilk när det var Hiphop som kördes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in