2010-11-16, 07:00
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cDk123
Men alltså..
VARFÖR ALLT TJAFFS OM DEN HEMSKA MÅNGKULTUREN DÅ????

Edit:
Dvs om det nu enbart är bidragsdelen som är problemet. Varför tjatas det då om kulturskillnader och dylikt?
Eller är det så att ni är ett gäng PATETISKA HYCKLANDE MARTYR-FITTOR kanske?
Källa på att svenskar bygger kyrkor i Thailand, tack.
Citera
2010-11-16, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adekvatus
Nån som vet hur många asylsökande MENA invandrare Thailand tar in per år?

Inga alls, du kan inte ens bli thailändsk medborgare. Det är dock många från MENA här som turistar
du är inte berättigad att äga någonting, du kan dock gå runt det här och hyra hus och dylikt på obestämd tid
det är olagligt att ha ett normalt arbete som någon thailändare eller någon från grannändarna kan utföra

är inte säker på påstående ovan det är vad jag har hört. Undra hur Sverige skulle varit ifall vi skulle bytt till deras invandrar politik för en låt säga 20 år sen...
Citera
2010-11-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Det va ju bra att du förstått det iaf.

Det finns ju olika sorters invandrare, finns en hel del thailändare i sverige, men tror inte att jag har läst nån artikel om thailändare som rånar, våldtar, begår mord mm, i sverige.

Däremot så läser man dagligen om brott som begås av folk ifrån mena länder, är ganska säker på att det är just den typen av invandrare som hon syftar på.

Det finns ca 4% muslimer i thailand och även där ställer dom till med stora problem.

Hade hon semestrat i tex irak, afghanistan eller somalia så hade jag varit beredd att hålla med dig, men som du argumenterar nu framstår du enbart som korkad.

Tror det är fler än så, stor del av thailändska befolkningen är muslimer. Har du någon källa på att de ställer till problem? Även jag bor i Thailand men inte sett/hört något liknande, tycker det verkar som de sköter sig bra. Bor för närvarande på ett boxnings camp i bangkok där några av fightersen är muslimer
Citera
2010-11-16, 07:36
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Källa på att svenskar bygger kyrkor i Thailand, tack.
http://www.svenskakyrkan.se/thailand Varsågod.
Citera
2010-11-16, 11:53
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
http://www.svenskakyrkan.se/thailand Varsågod.
Så klart förjävligt, är sverigedemokrater inblandade så hycklar de.
Citera
2010-11-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teepifejjan
Tror det är fler än så, stor del av thailändska befolkningen är muslimer. Har du någon källa på att de ställer till problem? Även jag bor i Thailand men inte sett/hört något liknande, tycker det verkar som de sköter sig bra. Bor för närvarande på ett boxnings camp i bangkok där några av fightersen är muslimer

Du bor i thailand och verkar inte ha nån som helst koll, du borde kanske börja läsa tidningar och titta på lite på tv.

Nöjer mig med att posta en video, (från 2007)

http://www.youtube.com/watch?v=n37iO4mmlWc&playnext=1&list=PLEA8F5907F51F F3F7&index=3

Finns mycket i ämnet på nätet, total kaos i södra delarna där större delen av den muslimska befolkningen bor, själv håller jag mig från dom delarna.

Här ser du att det är 4,6% av befolkningen, kollar man runt lite på andra sidor så säjs det mellan 4-5%

http://www.nationmaster.com/country/th-thailand/rel-religion
Citera
2010-11-16, 12:10
Medlem
Citat:

Ja, eller hur
Knappast sverigedemokraternas fel att det byggs kyrkor i utlandet, kanske är kristen demokraternas

Men det som är intressant är väl vem som betalar för det, tvivlar starkt på att det är thailand som står för kostnaden, nån som har nån källa på det?

sen är det ju stor skillnad på kristendomen och islam, ingen bland mina bekanta går till kyrkan och ber iaf, själv är jag inte ens med i svenska kyrkan då jag inte är kristen.
Citera
2010-11-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teepifejjan

Dagsfärsk info.

Foreign Analyst Places Thailand at High Risk of Terrorist Attacks
UPDATE : 16 November 2010

A foreign risk consultant has ranked Thailand as seventh worst amongst countries facing risks of terrorist attacks, while Somalia tops the list.
Maplecroft, a British risk consultancy firm, ranked Thailand at number seven on a list of countries at risk of terrorist attack.
Topping the list is Somalia, followed by Pakistan, Iraq, Afghanistan, Palestine and Colombia.
In Asia, the Philippines came in number eight, right after Thailand.
Russia was listed number ten.
Maplecroft said that Thailand's ranking is due to the daily unrest in the three southernmost provinces.
As it is a risky area, many foreign embassies have forbidden their citizens from traveling to this part of the country.
Thailand's assessed risk of terrorist attacks actually got worse since the last list was released in February, in which the country was ranked number nine.
At that time, the countries ahead of Thailand on the list included Iran, Nigeria, Spain and Myanmar.
Western countries that have been threatened with terrorist attacks, like the US, came in at number 33, while France is at 44 and the UK at 46.
Germany has the lowest risk, reflected in its rank at 70.

http://www.thailandoutlook.tv/tan/ViewData.aspx?DataID=1037384

Verkar som att var än muslimer befinner sig så är det livat tyvärr.
Citera
2010-11-16, 12:51
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Har jag aldrig sagt. Du frågade efter svenskar som bygger kyrkor i Thailand och jag gav dig en länk.
Citera
2010-11-16, 13:03
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Självklart är det förjävligt att de svenska bidragskrävande asylsökande i thailand sitter i sina källarkyrkor och läser satansverser och krigiska präster uppmanar till jihad mot Thailand!

Ser ni inte skillnaden på detta och muslimska moskébyggande i Sverige, är ni inte begåvade nog att få sitta bakom en dator.
För det första byggs det inga kyrkor. Möjligtvis bygger man lokaler till sin verksamhet, med eventuella kapell. Men några kyrkor har jag inte sett i Thailand.

För det andra och kanske viktigast av allt så innebär inte de svenska turisternas kyrkobesök att de stigmatiseras och segregeras i sin egen kultur och därmed fjärmar de från ett majoritetssamhälle som de ska leva i kanske resten av sina liv och anpassa sig till. Vi pratat som turister som kan gifta sig, få själavård osv.
Moskébyggen i Sverige tenderar ju att segregera invandrare som ska anpassa sig till vårt samhälle och stanna kvar i ett utanförskap.
Citera
2010-11-16, 13:51
Medlem
afghans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natural-High
Men förihelvete era jävla SD.nassar!

MEN! När jag hör hur sverigedemokrater rakt ut säger att dom tycker invandrargrupper är äckliga. Då tappar jag förtroendet direkt!

..

Nu är jag verkligen ingen SD anhängare. jag är mycket mer radikal än så.
men en Kathtuggande blåneger från somalia, vars våldsbenägenhet tar sig uttryck i gruppvåldtäkter, lämlästning, häxbränning och kanibalism av bla albino negrer - är i mina ögon inte bar osmakliga, de är direkt äckliga. Och har således ingenting att göra i Sverige
Citera
2010-11-16, 13:53
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Har jag aldrig sagt. Du frågade efter svenskar som bygger kyrkor i Thailand och jag gav dig en länk.
Jag syftar på TS frågeställning, ursäkta om jag blev otydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in