2010-11-14, 14:30
Medlem
wsbs avatar
Vilka opioider syns INTE på urinprov?

När det kommer till opioiderna så testas jag för (enligt blanketten):
Metadon
Buprenorfin
Tramadol
"Opiater"

Jag gissar på att "opiater" innebär morfin (inkl. kodein, heroin etc.), men jag är inte säker. Någon som vet vad som testas där? Hur är det med ketogan och fentanyl t.ex.?

Har ställt frågan i drogtestningstråden upprepade gånger, men inte fått något svar. Hoppas någon vet någonting positivt, som ger negativt utslag.
2010-11-14, 14:34
Medlem
narkis avatar
oxy och ketogan tror jag testas separat, är dock inte säker.
Oxy vet jag iaf var seperat när jag lämnade prover (labb)
2010-11-14, 14:50
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Jag tror däremot att Oxy går under Opiater, iaf på sticka. Ketogan har jag dock ingen aning om...
2010-11-14, 15:40
Medlem
invisuss avatar
Ketogan bör ge utslag på morfin då det är det det blir i kroppen men vet inte riktigt hur det fungerar helt säkert....
2010-11-14, 19:15
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki

Oxykodon bör de ju testa, men jag ser ingen speciell märkning för det. Oxykodon har väl ingenting med morfin att göra? Det utvinns ju ur tebain, men jag kan aldrig tänka mig att stickorna reagerar på varenda opiumalkaloid? Isf borde ju inte vissa opioider visas separat, utan alla gå under "opiater".

Hmm, undrar om det verkligen är sanning att av alla vanligt förekommande opioider så testar de en inte för oxy. I så fall: härligt härligt, men farligt farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Ketogan bör ge utslag på morfin då det är det det blir i kroppen men vet inte riktigt hur det fungerar helt säkert....

Omvandlas det verksamma ämnet ketobemidon till morfin i kroppen?

F.y.i. så verkar det inte vara några avancerade tester. Pissar i en kopp som sedan tas om hand av en person och får resultat på 1-2 minuter.
2010-11-14, 20:02
Medlem
narkis avatar
alltså när jag sa att dom inte testar det så menade jag såklart att det var så för MIG.

Vet att dom testade det separat, (dom testade det, men som sagt separat).
Och jag lämnade labbprover så,
2010-11-16, 17:01
Medlem
CoupDeGraces avatar
Dexofen torde väl funka om det är din "cup of tea".
2010-11-16, 17:19
Medlem
Då *opiater* testas särskilt syns alla
2010-11-16, 18:03
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Ketobemidon saknar aktiva metabolier. Vart har du fått reda på att ketobemidon blir till morfin?

Edit. tog lite fentanyl idag och skall pissa på torsdag så kan återkomma om det gav något utslag eller ej.
2010-11-16, 19:55
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaultier1
Då *opiater* testas särskilt syns alla

Hur menar du särskilt? Det är en sticka som innehåller cannabis, amfetaminer, kokain, MDMA, bensodiazepiner, metadon, tramadol, buprenorfin samt "opiater" och ger resultat på 1 min. I min värld verkar det märkligt att opiater skulle ge utslag på både morfin, ketobemidon, fentanyl, oxykodon, hydrokodon, hydromorfon, oxymorfon... För att tala klarspråk verkar det orimligt att den ger utslag på någonting annat än morfinpreparat, d.v.s. bland de vanligt förekommande endast etylmorfin, kodein, morfin, heroin. Men jag vill givetvis vara säker, innan jag gör någonting dumt, om jag nu skulle komma på tanken att göra det.
2010-11-16, 22:15
Medlem
Jag har varit med om pissprov själv o bl.a. kollades opiater särskilt vilket jag som tur var negativ på. De kollar ALLT.
2010-11-16, 22:16
Medlem
vad *knarkare* går igen har jag ingen aning om.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in