2010-10-06, 18:24
Medlem
Aleopas avatar
Tycker det är skitkass att "Live/Studio" inte finns att ladda ner =/
Citera
2010-10-07, 10:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Tycker det är skitkass att "Live/Studio" inte finns att ladda ner =/

Ja man kan ju bli tvingad till att köpa den,hemska tanke!
Citera
2010-10-07, 10:45
Medlem
Bret-Harts avatar
Sena Ebba påminner mycket om Imperiet,det känns som om att det blev en övergång helt enkelt,men vilka som var bäst,bägge var bäst på olika sätt även om det känns som om Ebba bara bytte namn till Rymdimperiet och sen Imperiet
Citera
2010-10-07, 12:26
Bannlyst
Jag tror att svaret på frågan helt klart är Ebba Grön. Här gjorde man en musik som passade mer bland olika grupper, och de ansågs ju riktigt tuffa och farliga då de kom fram ur punk-vågen.
Sen så har ju även Ebba skrapat flam fler hitlåtar, Imperiets låtar växer mer efterhand, och man måste lyssna noga på alla texter för att uppskatta dem till fullo

Förövrigt så föredrag jag Ebba Grön mest, en ung, rebellisk Thåström.. MUMMA
Citera
2010-10-07, 14:37
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaN
Ebba grön var helt klart störst, när jag började lyssna på "thåströmmusik" så började jag med ebba grön och tyckte det var bättre än både solo och Impreiet men nu efter ca 8-9 års lyssnade så tycker jag att Imperiet helt klart är mycket bättre än både solo och Ebba. Dom tidiga soloskivorna är ganska tunga och härliga men nu mot slutet så har han blivit sämre men vafan karl börjar ju bli gammal han gjort så jävla bra musik tidigare i sitt liv så han förstjänar inte att klankas ner på.
<3 THÅSTRÖM <3

Alltså, varför har vi inte stötts på tidigare? Jag känner mig som en wannabe dig, förutom det att jag tycker Thåströms senaste 2 är skitbra.
Citera
2010-11-09, 17:54
Medlem
Lixxxs avatar
Ebba Grön var nog mer kända, åtminstonne efter andra och tredje skivan, dom är väl tveklöst sveriges mest kända punkband?
Om man ska se till musikaliska kvallitéer vinner Ebba Grön alla dagar i veckan.
Citera
2010-11-12, 11:30
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Jag gillar ebba grön.
Citera
2010-11-12, 13:47
Medlem
Måste säga Ebba, men Imperiet har en hel del jävligt bra låtar. Har nog att göra med att jag aldrig vart så mycket för massa keyboards som stör. Har diggat en hel del imperietlåtar som Pimme gjort om i efterhand under senare år. Men vissa låtar är helt klart i klass med Ebbas bättre material, t.ex Ballad Om En Amerikansk Officer tvärdör man ju av.
Citera
2010-11-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxx
Ebba Grön var nog mer kända, åtminstonne efter andra och tredje skivan, dom är väl tveklöst sveriges mest kända punkband?

Definitivt, inget annat punkband kommer ens i närheten av deras oerhörda nivå, men huruvida allt efter första skivan är särskilt punk kan man ju diskutera, fast inte i den här tråden.
Citera
2010-12-25, 16:56
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja man kan ju bli tvingad till att köpa den,hemska tanke!

Problemet är ju att jag har varenda skiva de givit ut, fast hos morsan i en skokartong i garaget. Orkar inte åka timmar för att hämta den.

Edit: Men nu till jul blev de av!
Citera
2016-12-23, 01:03
Medlem
Swe1227s avatar
Har själv börjat lyssna mer och mer på Imperiet men tror Ebba Grön håller längst! Någon mer som börjat lyssna på någon av dessa?
Citera
2022-11-13, 12:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Vilket album skulle ni säga är Imperiets och Ebba Gröns bästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in