2010-11-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickaNyfiken
http://tinyurl.com/3y6xbck(Avsnitt av programmet) Vad heter ledmotivet till 112 på liv och död?
Texten går ungefär: "I lost the war, I lost the war, your apartment building window pane standing in the rain again, I lost the war" men jag hittar ingenting.... inget på TrackID eller textsökning på Google.
Är det nån som känner igen?

Har hört på ett annat forum att låten heter "The Loser" med artisten Justin Raisen.
Har dock inte lyckats hitta den nånstans (förutsatt att namnet nu stämmer, annars är det ju inte så konstigt).

Någon som kan hjälpa mig hitta låten?
Citera
2010-11-09, 23:04
Medlem
Pee-ka-boos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Blomman-
Har haft den här låten i huvudet ett bra tag nu och trott att jag själv kommit på den, vet inte var jag fått den ifrån. Nu hörde jag den på ett avsnitt av "Top Gear".

http://www.youtube.com/watch?v=afkJb8ax5bE&feature=related

Låten spelas vid 01:09!
Vad heter låten/artisten?!

edit: Låten spelas bara i några sekunder men ni som hört den förut borde känna igen den direkt.

Stämmer bra det.. OMD - Enola Gay
Citera
2010-11-09, 23:06
Medlem
-Blomman-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pee-ka-boo
Stämmer bra det.. OMD - Enola Gay

Braaa! Tack!
Citera
2010-11-09, 23:10
Medlem
Jag söker en låt där en tjej sjunger med väldigt ljus röst, om vad hon gjorde när hon var typ sexton take or give.. Det är absolut inte mycket alls att gå på men om någon kan ge förslag på vad det kan vara blir jag väldigt glad.

Tack på förhand!
Citera
2010-11-09, 23:11
Medlem
Jag minns att jag för några år sedan hörde en låt som gick något i stil med

"Ja jag var kung, jag var kung, kuuung för en dag"

och sen minns jag typ inget mer alls av den. Hörde den när jag praktiserade för säkert 4-5 år sedan skulle jag tro och kom att tänka på den idag igen. Google-sökningar ger mig ingenting så jag tänkte kika här med er. Har för mig det var någon artist som inte var sådär jättekänd heller och lyricsen kan jag ha förvrängt lite med åren.
Citera
2010-11-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierrotzors
Jag minns att jag för några år sedan hörde en låt som gick något i stil med

"Ja jag var kung, jag var kung, kuuung för en dag"

och sen minns jag typ inget mer alls av den. Hörde den när jag praktiserade för säkert 4-5 år sedan skulle jag tro och kom att tänka på den idag igen. Google-sökningar ger mig ingenting så jag tänkte kika här med er. Har för mig det var någon artist som inte var sådär jättekänd heller och lyricsen kan jag ha förvrängt lite med åren.
Inte magnus uggla - kung för en dag?
Citera
2010-11-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trem
Hofmästarn & Roffe Ruff - Majorna?

http://www.youtube.com/watch?v=0xahvy0Luek

MEN HUR GO ÄR INTE DU DÅ! fan, tack mannen/kvinnan!
Citera
2010-11-09, 23:23
Medlem
Nepp, inte Uggla inte för honom har jag haft koll på sen barnsben så honom blandar jag inte ihop det med
Citera
2010-11-09, 23:36
Medlem
kh31d4rs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=DICgu1p1aQM

ungefär 4:30 in, under vampyrscenen.
Citera
2010-11-09, 23:47
Medlem
Letar efter ett, eventuellt norskt, band som låter som en blandning av nortt och sunno))). De hade något svart fågelliknande, typ korpaktigt, på skivomslaget och ett norsktklingande namn. Har letat som fan efter detta, hjälp mig flashback!
Citera
2010-11-10, 00:07
Medlem
GucciManes avatar
Letar efter en låt som går till såhär i refrängen: I believe there's a dark end guarding everything. I believe there's a way to know what is true. I believe there is a force going through me and you.

Det är en man som sjunger och låten låter ganska gammal, typ 10-15 år sen.
Vore tacksam om ni visste vad låten heter eller vem som sjunger. Nån som vet?
Citera
2010-11-10, 01:29
Medlem
söker en gammal goding eller klassiker. en textrad går nåt i stil med "thinking in november on sunny septemer" eller "think of september in rainy november"
en ganska lugn låt vad jag minns. även pampig, lite stråkar o sånt. typ frank sinatra eller nat king cole. kan även vara en kvinna som sjunger den. blir tokig snart att jag inte kommer på vad den heter eller hur den går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in