2000-07-21, 11:52
Medlem

Har suttit och läst en massa roliga, bra & intressanta inlägg
och det är fan att man är på jobbet för man blir ju lixom lite sugen
på en chobbe, men vad jag var inne på är en typ förening eller en klubb
eller vad fan nu man vill kalla det, där man kan träffa liksinnade och
och hitta på wierd grejjer.
Fan, en gruppresa ner till Chriss kanske ???

Menar också att man borde jobba mer för en legalisering, finns det överhuvudtaget någon aktiv grupp här i Sverige ?
Danmark kör ju sin grej men även norrmännen kör en ganska fet grej
vad jag har förstått.

Själv bor jag i Gbg och känner inte många weeders här tyvärr men jag vet att de finns, överallt tror jag att det finns folk som röker men ingen djävel vågar stå för det, eller ?.....njae...elle?.....

Allt jag säger är att om det finns ett intresse för att göra något så
fixar man till det.....
19-20 / 8 på Loppen i Chris......elle?.....njae, kanske inte .....elle?

visa lite intresse eller kom med bra förslag vad fan man kan göra, sitt
inte och sega ihop, Man Ska Röka Tillsammans

Tjena
Dan

Citera
2000-07-21, 13:02
det verkar finnas bra folk...

Håller med dej fullkomligt om att det är tillsammans som man ska röka (var lite det jag var inne på häromsistens när jag bad om "tips"). Visst, Christania är ett bra kul och mysigt ställe, på alla vis, men någonstans känns det förjävligt att man måste "dra över sundet" eller ännu längre bort för att träffa s.k likasinnade på ett naturligt sätt. (värt att påpeka och förtydliga om igen att jag med "likasinnade" inte enbart menar "pot-älskare", utan allehanda människor beredda att acceptera varrandras ställningstaganden och beslut utan att döma på förhand).
Men visst blir det "ett möte" i "chris" så kommer vi dit!
Självklart!
Bra initiativ!!!
BOOOOOOOOM!
Citera
2000-07-21, 13:31
Medlem

Ja, bra inlägg tycker jag. Trevligt att läsa så många positiva bidrag i debatten.

*Wolfish Woman*
Citera
2000-07-21, 16:01
Medlem

@ Dan
hur gammal är du? bor nämligen i GBG och känner en Dan, e det du?
Citera
2000-07-22, 23:34
Medlem

Bra initiativ, det vore rätt skönt med en liten förening,
som träffades och gjorde sköna saker tillsammans.
Man skulle t ex kunna ha picknickar, åka på sköna
resor. Fränt.

Citera
2000-07-24, 13:14
Medlem

Jomen, då får vi väl GÖra något av det då! Inte Baaara sitta och säga att det är braw.. Kom igen nu, har vi en frivillig Kassör i gruppen? ;) Protokollförare någon? Nämen, om viljan finns..då borde det ju knappast vara omöjligt.

Vore kul...somzagt.
Citera
2000-07-24, 14:41
Medlem

jag kan vara ideologisk ledare.. :)

Nä, men detta verkar skitbra faktiskt.. nåt man drömt om länge.. Det finns en legaliseringsorganisation kallad "Kampgrupp Höglandet".. Låter lite "nazze" vilket de själva även skriver på sin hemsida, men det är de inte som sagt... :)
Vet inte hur pass aktiva de är just nu. Någon som vet?? Då skulle det vara bra att kanske "join forces".. ?

Men en inledande "medlemsträff" hade väl varit bra??

Vi bör veta hur utspridda vi är oxo.. Jag bor i Malmö.

CK

Citera
2000-07-25, 01:17
äldre konto (old)
Ej medlem

jag vill mä va mä, ett möte på criss hade inte alls vat så dumt
Citera
2000-07-25, 15:51
Medlem

Själv bor jag i Sthlm men man är ju inte rotad så det går ju att förflytta sig. Vi får ju ta och göra det innan hösten töcker ja allt.. Ngn som har förslag på tid o plats (kan ju vara bra längre ned i landet)? Slutet på aug kanske? Hur många intressenter finns? Vad ska man tänka på, kriterier, idéer, Nu jäklar..:) Det här kan ju bli skitkul ju..
Kom igen!
Citera
2000-07-25, 17:49
Medlem

ja.. jag bor som sagt i Malmö.. om det finns en möjlighet att stå till tjänst med sovplats för tokande brödrar och systrar så är det klart att man ställer upp. Rimligt antal dock.. tre-fyra pers kan jag väl klämma in en helg utan problem i min 2´a..

den 9´e september (lördag) är det "reclaim the streets" här i Malmö. kanske det kan vara en ide??
annars finns ett ställe kallat "bokskogen" här utanför Malmö så i mån av fint väder kan man även ordna en campingtur därute.. för jag håller med.. det känns lite fel att åka direkt till ett annat land. vi måste hålla ställningarna här på hemmaplan.. :)

CK

Citera
2000-07-26, 02:36
Medlem

ni känner väl till Legalize listan?

The Legalize! Initiative is the international action forum for all people
concerned about the effects of current drug policy. Join us at
http://www.legalize.org. sweden@legalize.org is the discussion list for the
Swedish chapter of Legalize!. To unsubscribe from this list, send a message to
majordomo@legalize.org, with unsubscribe sweden as text of the message.

alltså skicka ett mail till majordomo@legalize.org med subscribe sweden i textfönstret och ni är på den...

gå med i den och diskutera... många medlemmar just nu faktiskt...
Citera
2000-07-26, 11:31
Medlem

Hej,
En fråga är kanske hur stort vi ska göra saken, med Legalize-grejen verkar det ju bli lite mer - och inget ont i det, men man kanske skulle börja lite mindre, fixa nåt eget. 9:e september är ett bra datum tycker jag och har inget emot att åka till Malmoe några dar :). Vore askul. Fint att det finns folk zom är villiga att upplåta sitt hem för såna här trevliga idéer! Vad mig anbelangar hade jag bara trefliga erfarenheter från Reclaim här uppe så det vore kanske en god idé att kombinera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in