2000-07-18, 20:29
Medlem
Hejsan alla mysvänner!
Jag jobbar frn kl.6 på morgonen till 10 på kvällen, när jag kommer hem är jag så jekla uppe i varv så att jag inte kan sova, vilket jag behöver för att orka jobba. Då brukar jag röka en jobbe så man blir sådär lagom lung och go. Hur länge kan man hålla på såhär för att inte bli stendum i huvudet? Har gjort samma sak i några veckor, och behöver det i två veckor till, sen blir det semester i Danmark :-). Jag fattar ju att det inte kan va så jävla bra men hur farligt e det?
Ha det rökigt mina kära vänner!
Citera
2000-07-18, 21:06
Medlem
Blir jag dum i huvudet nu???

Vad är det för ett jobb, hört talas om 8 -h arbetsdag??????? Stendum lär du inte bli men, tillfälligt glömsk kan jag lova. Rekomenderar inte att röka så ofta om du jobbar speciellt inte till de som pluggar = påvärkar närminnet. = det känns inte som att man tappar kunskaper men det börjar märkas när man febrilt letar efter kaffemuggen som man ställt ifrån sig för 3 minuter sedan. Närminnet kommer tillbaks men jag anser att ett fåtal gånger i månaden är OK, rökfri 4 veckor före ex tenta. Cannbis = under ruset störs sömnen, är inte att jämföra med vanlig sömn.Använd dig av lungnande istället om du absolut inte kan sova, rohypnhol, valium, sobril, mfl. Fås hos närmaste godvillig läkare, obs i rekomenderarde mängder = beroendeframkallande.

:) Krille
Citera
2000-07-18, 21:12
Medlem

Det låter ju inte bra...hhmmm...kommer inte minnet tillbax om man tar ett uppehåll?
PS. Jag har två jobb, Krille :-)
Citera
2000-07-18, 23:26
Medlem

ääh det e inte farligt, personligen har jag typ rökt dagligen sen sommarens början och mitt korttidsminne kanske är lite sämmre än vanligt, men det är HELT återstäld efter 2-5 månader. har nämligen gjort likadant tidigare sommrar.
Det kanske är personligt, vad vet jag!!
MVH Dub SaCCcccccccccccccccccccc
Citera
2000-07-19, 01:31
Medlem

Du kan vara helt lugn, du blir inte dum i huvudet det kan jag garantera. Har rökt dagligen under 1-2 månaders perioder undertiden jag pluggat på universitet och har inte upplevt några somhelst problem. Det enda är väl att man är lite segare än vanligt på mornarna, man det fixar man med att par koppar kaffe extra.

Nu vill jag inte på något sätt uppmana dig att fortsätta röka, om du känner dig orolig och tycker dig märka att tex närminnet försämras så borde du kanske lägga ner.

Personligen tycker jag att det helt klart är bättre med en spliff mot insomningssvårigheter än valium, rohypnol och liknande. Jag får bättre kvalitet på sömnen. Dessutom är benzodiazepiner kemikalier och beroendeframkallande, och mig veterligen den enda drogen förutom alkohol som man kan dö av abstinensen från.
Citera
2000-07-19, 04:02
Medlem

rök och var lugn :)
Citera
2000-07-20, 03:29
Medlem

jag tror inte att man kan blanda det ena med det andra. En spliff som röks vid kvällstid kan även påverka jobbet, eller i detta fall - jobben. Därför, rök med måtta, och gör lagen en tjänst: försök skapa uppehåll då och då.
Citera
2000-07-20, 13:10
Medlem

se bara till att du kommer upp i tid.. det är det största problemet jag har med att röka på kvällen.. eller det kanske bara är jag som känner så?

CK

Citera
2000-07-21, 01:08
Medlem

Tack för svaren!
Jag håller nog på såhär i två veckor till och sen tar uppehåll...
cnark kent, problem att vakna morronen efter? Jag vaknar utvilad som en kung! Vi reagerar iochförsig olika, vi mäniskor.
Ha det bra mina kära brassisar!
Citera
2000-07-22, 07:03
Medlem

Simma lugnt! Jag har samma arbetstider som du och ett stressigt jobb dar jag måste vara vaken och koncentrerad. Precis som du myspolisen, så var det omojligt att varva ner o en spliff i det laget kandes helt ratt....for mig har detta hållt i 3 år utan utan synliga deffekrtdssjasvd (whoops).....har for ovrigt puffat på i mer an 15 år dagligen...har du eller ngn annan tvivel så finns en artikel i New Scientist om cannabis. NS ar den mest valrenommerade och vederhaftiga vetenskapliga tidsskrift som finns. Las mer på denna sida och kor ner i halsen på de oupplysta!!http://www.newscientist.com/nsplus/insight/drugs/marijuana/thedope.html
Citera
2000-07-25, 09:25

Jag har själv rökt varje dag i typ 3 år... fast har börja skära ner lite, mest p ga flickvän. Nog märker jag nu, att jag har varit ganska snöad där ett tag.. *ler*
Så jag har kommit fram till att det är bra med pauser i rökandet, räcker med 2-3 dagar mellanrum så får du en helt suverän high,
och jag iaf fungerar lite bättre, även fast jag inte hade några problem tidigare... över huvudtaget.
Det är som att jag inte änns har lust att röka lika mycket som tidigare...
Så mitt tips är rök... men ta mellanrum även om allt känns tip top, för det håller dig lite mer skärpt överhuvudtaget!

jo, glömde ju en sak... jag blir alldrig trött på gejer! Blir alldrig trött om man har mycket grejer att röka... hmmm, men det har nog att göra hur mycket och hur länge man har rökt.

peace!

Citera
2000-07-25, 19:18

Cannabis är inte farligt det påverkar närminnet medans du röker men det blir återställt näör du slutar.
men jag skulle inte röka av den anledning som du gör,det är meningen att man skall må bra av att röka annars skall man nog låta bli.
har själv rökt i nästan 10 år och har inte blivit dum i huvudet vilket jag definitivt tror att man blir av lugnande av typ.rohypnol,stesolid el mogadon.
Dessa är vanebildande och beroendeframkallande och i mina ögon bara skräp
och då anser jag att cannabis är bra mycket bättre bara man använder det av rätt anledning.
Rök och må bra!!!

Booom shiva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här