Mecka Majja
Hmmm... är måttligt stenad och har inte så mycket att göra så jag tänkte ge lite olika tips!
Min Jolle: aaaaoooouuuuch!
När jag rullar kör man alltid raket modellen med en S-rullad bit visitkort. klipp/riv typ 3-4 cm långt och 3 cm brett.. gör ett litet S och rulla sedan resten runt, brukar själv göra ganska smala... om du jämför med en cigg.
Om du har stora papper sååå är det ju fint... men annars? ta två små... och klista ihop så du får en klister linje en bit från mitten på ena....
Klister linje _____
! ! !
!--------> ! !
_____V____ ! !
! ! <--- ! !
!__________! <--- !_____!
_____
!_____! ditt filter ungefär här...
Ta sidan utan klister och rulla runt ett
halft varv runt filtret.. fyll på med gejer.. mer fram så den får lite konform...
platta till ditt mek, så det inte är över din pappers-gräns.... slicka.. rulla ihop, du kan börja mest därbak.. så skruvar du bara jollen och följer klister kanten med fingret..
om du har två små papper är det lite jobbigare än med stora...
knacka lite mot något.. behövs oftast inte så mycket, skruva det överblivna pappret runt så du stänger jollen... nu kan du, om den är lite slekig vid filtret, trycka in filter kanten så långt du har lust
( hur hård jollen blir ).
VATTENFALL: ssscccchhhhhooooooouuuuuut!
Ta valfri plastflaska.. tom ... och elda ett litet hål, så långt ner på sidan som möjligt och du måste kunna täcka det med ett finger sen.
Ta bort korken före... annars blir din flaska en skev skapelse...
Ta en bit aluminium folie typ 5*5 cm, tryck ner där korken varit och gör som en liten skål, ta resten av foliet och tryck det runt så det blir riktigt tätt... ta sen en nål och gör massa hål inte allt för nära varandra
kanske 2 mm mellanrum typ. nu kan du antingen lyfta upp, eller bättre skruva upp folien och fyll den med antigen rent gräs/brass
eller om du vill tobak... men inte mer än typ hälften.. du behöver inte alls så mycket.. enblossare är nästan bäst..
Håll för ditt hål, och fyll flaskan med vatten enda upp till typ där korken börjar.. destå närmare meket destå bättre, men inte så ditt meck blir blött när du sätter på din folie kork... så tätt som möjligt.
Sen är det bara att elda.. gör så det görjar glöder lite, sen pulsar du som ut lite vatten åt gången så allt glöder. Sen är det bara att släppa... när allt vatten farit ut stoppa för ditt finger, för röken är så tung att den sjunker ut fort... ta försiktigt av folien.. sen är det bara att dra in... släpp ditt finger så skjuts allt in...
Kanske det effektivaste röksättet? Typ inge spill alls... och du kan vara stenad från morgon till kväll på kanske 1-1½ g
Jaaa..aaag tror jag ska gå och röka mer...
Lycka till!
peace!