2010-11-06, 20:46
Medlem
Lacquer-heads avatar
Började med sertralin för ett par dagar sen och hittils har jag mest märkt av en jävla massa biverkningar! Det värsta är att jag är helt sjukt trött och orkeslös hela tiden i princip, orkar inte göra någonting och försöker jag så känner jag att jag inte orkar rent fysiskt. Sen så får jag ibland käkspänningar och gnisslar tänder, muskelspänningar, tjock hals och känsla av att behöva spy (går runt och hulkar), ett "tryck" i bröstkorgen/magen, och svårigheter att somna. Även susningar i öronen och "brus" i synfältet har förekommit. Jag vet inte riktigt om jag märkt av några positiva effekter då jag pga tröttheten varit lika passiv och initativlös som vanligt om inte ännu mer, möjligtvis har lite negativa tankar försvunnit.

Är det någon annan med erfarenhet av sertralin som märkt samma sak? Går det över? Är det såhär med alla SSRI? Hur lång tid ska man ge det? Har hört att det tar minst två veckor innan dom börjat verka som dom ska. Är det bara att härda ut och ge det sin tid?
Citera
2010-11-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacquer-head
Hur lång tid ska man ge det? Har hört att det tar minst två veckor innan dom börjat verka som dom ska. Är det bara att härda ut och ge det sin tid?
Japp, det blir bättre sedan. I alla fall vad gäller orkeslösheten, i början suger medicinen verkligen musten ur kroppen men sen kommer du att studsa fram.
Citera
2010-11-06, 21:10
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Japp, det blir bättre sedan. I alla fall vad gäller orkeslösheten, i början suger medicinen verkligen musten ur kroppen men sen kommer du att studsa fram.

Okej, det lät ju lite lovande iaf! Hur lång tid tar det ungefär tror du? Två veckor?
Citera
2010-11-06, 22:42
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Okej, det lät ju lite lovande iaf! Hur lång tid tar det ungefär tror du? Två veckor?
Det kan ta allt från två till fem veckor, alla reagerar olika så det är svårt att ge en exakt siffra tyvärr.
Citera
2010-11-07, 15:17
Medlem
Är själv ínne på 16 dagen, IGÅR var första gången jag mådde bra! Det var nästan som vanligt i 2 timmar efter att ha mått pissdåligt hela tiden. Idag är jag tillbaka och mår skit. Men att jag mådde bra ett tag igår vilket jag inte gjort på ett tag ser jag som ett steg i rätt riktning!
Citera
2010-11-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JewD
Är själv ínne på 16 dagen, IGÅR var första gången jag mådde bra! Det var nästan som vanligt i 2 timmar efter att ha mått pissdåligt hela tiden. Idag är jag tillbaka och mår skit. Men att jag mådde bra ett tag igår vilket jag inte gjort på ett tag ser jag som ett steg i rätt riktning!
Det gillar vi, det blir bättre. Bara att härda ut den värsta perioden och så rätt vad det är så är man pigg som en lärka.
Citera
2010-11-10, 22:36
Medlem
Upplever man biverkningarna som riktigt jävliga med en massa fysiska grejer utöver de psykiska som pågår i flera, flera dagar ska man nog ringa och rådfråga sin psykläkare (vilket ju förvisso är förbannat mkt lättare sagt än gjort som de flesta vet som försökt få tag på en sådan). Det jag menar är att om kroppen verkar motsätta sig pillret rent överjävligt kanske man inte tål den.

Men Zoloft ger jävliga biverkningar... Är själv orkeslös och däckad efter en doshöjning av densamme. Dessa kan lika gärna sakta mildras och utbytas i en ny, ljusare reality.
Citera
2010-11-11, 11:53
Medlem
Oj, ber om ursäkt för svordomarna... Det blev lite många där.
Citera
2010-11-13, 09:36
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeme
Upplever man biverkningarna som riktigt jävliga med en massa fysiska grejer utöver de psykiska som pågår i flera, flera dagar ska man nog ringa och rådfråga sin psykläkare (vilket ju förvisso är förbannat mkt lättare sagt än gjort som de flesta vet som försökt få tag på en sådan). Det jag menar är att om kroppen verkar motsätta sig pillret rent överjävligt kanske man inte tål den.

Men Zoloft ger jävliga biverkningar... Är själv orkeslös och däckad efter en doshöjning av densamme. Dessa kan lika gärna sakta mildras och utbytas i en ny, ljusare reality.

Japp, det var det jag gjorde till slut! Fick en svagare benso utskrivet vid behov vilket har fungerat bra
Citera
2010-11-13, 12:10
Medlem
Citat:
Japp, det var det jag gjorde till slut! Fick en svagare benso utskrivet vid behov vilket har fungerat bra

Skitbra!
Citera
2010-11-14, 14:04
Medlem
Jag hade sertralin förut och hade en massa biverkningar så som impotens, kraftig trötthet, svettningar, ökad hungerkänsla som gjorde att jag gick upp i vikt så jag slutade med den efter 6 månader och gick över till Fluoxetin som hjälpte mig mot ångest o depression utan dessa satans biverkningar. Men som sagt så funkar medicin olika på alla, man får testa sig fram helt enkelt.
Citera
2010-11-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Jag hade sertralin förut och hade en massa biverkningar så som impotens, kraftig trötthet, svettningar, ökad hungerkänsla som gjorde att jag gick upp i vikt så jag slutade med den efter 6 månader och gick över till Fluoxetin som hjälpte mig mot ångest o depression utan dessa satans biverkningar. Men som sagt så funkar medicin olika på alla, man får testa sig fram helt enkelt.

Utan tvivel... Precis så är det. Tur att du tål prozaccen istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in