2010-11-03, 03:26
Medlem
Zoiders avatar
Som topic. Hur går det till när man får tillsägelse/varning, blir bannlyst/avstängd?

Har man någon slags "rätt" till en överklagan? (då menar jag i fall av bannlysning) Hur gör man då, om man är bannlyst kan man ju inte logga in, eller?

Jag undrar av ren nyfikenhet. vill veta hur "rättsmaskineriet" går till här på FB.

OT: Kan moderatorerna uppskatta hur mycket tid de lägger ned på Flashback totalt och kanske ungefärlig tidsratio mellan "deltagande" och "polisiära" uppdrag.

EDIT: ännu en fråga, hur är det med att "bumpa" ämnen? T.ex om den hamnat på sida 2 eller om man ska vänta en dag eller?
Senast redigerad av Zoider 2010-11-03 kl. 03:38.
2010-11-03, 03:36
Medlem
Zoiders avatar
är moderatorerna generellt icke omtyckta? Min uppfattning är att de är hyggliga.
2010-11-03, 03:40
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoider
är moderatorerna generellt icke omtyckta? Min uppfattning är att de är hyggliga.

De som inte tycker om dem är oftast folk som trollar / skriver skit som blir borttaget.
2010-11-03, 03:42
Medlem
Zoiders avatar
Jaha okej, nåja grabbs n' girls nu ska jag fan sova... upp tidigt senare.... usch.
2010-11-03, 03:49
Medlem
Robss avatar
Första tillsägelsen blir varning + 1 veckas avstängning (Tror dock att de beror på vilken regel man brytit?), andra gången blir det bara en varning sen minns jag inte hur många du får ha, men 1 varning försvinner efter 6 månader om jag minns rätt.
2010-11-03, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Första tillsägelsen blir varning + 1 veckas avstängning (Tror dock att de beror på vilken regel man brytit?), andra gången blir det bara en varning sen minns jag inte hur många du får ha, men 1 varning försvinner efter 6 månader om jag minns rätt.
Du kan få ett flertal tillsägelser utan bestraffning. Dock är det ett parallellt system med varningar och bannlysning.

En del moderatorer verkar kladda lite väl mycket men själv har jag inte stört mig så mycket på dem.

Jag personligen tycker att det borde stävjas mer med alla direkta personangrepp och påhopp utan någon som helst diskussion mellan de inblandade.
2010-11-03, 04:26
Medlem
Zwerchstands avatar
Tillsägelse är inte straff av egen kraft, men gäller liksom varning 1 år och om man inte skärper sig efter ett par stycken (beroende från fall till fall men i regel tidigast 3 tillsägelser) kan man varnas för ohörsamhet. 1:a varningen innebär avstängning 1 vecka. För saklig överklagan kan man PM:a i 1:a hand den som publicerat avstängningen i delforum Varningar och bannlysningar. Det görs lämligen med en smurf (= 1.07-enligt extrakonto) som används endast till den kommunikationen. Det är med tid i beräkningen alltså inte mycket lönt att överklaga en 1-veckas avstängning innan veckan utlöpt (men ej heller är 1 vecka på 1 nätforum mycket att oja över), däremot i efterhand för att få varningen inaktiverad. 2:a varningen innebär avstängning 1 månad, 3:e innebär avstängning tillsvidare (bannlysning) med möjlighet till amnesti (ansökan som överklagan) efter 6 månader.

> Moderator kan på egen hand utdela tillsägelse.
> Ingen moderator kan på egen hand utverka avstängning.
> Inget 1.xx-brott avgörs av ensam moderator.
> Av 0.xx-brott kan endast 0.05 ge mer än tillsägelse som direkt åtgärd.
> KfK gäller användares totala produktion, inte enskilda inlägg, och är endast admins bord.

0.06
Flashback Forum FAQ
(¯`°•¸ Saker ni bör läsa innan ny trådstart ¸•°´¯)
Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

Redigerat:
Citat:
Ursprungligen postat av Zoider
[…]

EDIT: ännu en fråga, hur är det med att "bumpa" ämnen? T.ex om den hamnat på sida 2 eller om man ska vänta en dag eller?
Tombump oavsett tid ger du fan i / tål att få fan för. I gengäld kan du lugnt bumpa Big Bang om du tillför relevans. Endast kissglina kommer försöka stänka ner dig då men det är då de som är OT, bara att RP:a.
Senast redigerad av Zwerchstand 2010-11-03 kl. 04:30.
2010-11-03, 07:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartSverige
Om du vill ha svar på din fråga är bäst att ha dump på skärmen, dom är bra på radera utan som helst svar.
Det där är ett intressant påstående... Jag själv, som var moderator i över två år, kollade efter just sådana saker och hittade aldrig något. Däremot hittade jag många raderade inlägg som var helt off topic och som den som skrivit det sedan gormade om...
2010-11-03, 12:18
Medlem
FrasseFloyds avatar
Z ger ett gott svar. Jag vill f f a rekommendera den som inte fått klarhet i hur det ligger till att läsa FAQ:n. Alla frågor besvaras där, och de som möjligtvis inte besvaras kan man hitta via sökningar.

Jag låser tråden då den i sak inte tillför något nytt. En papperskorgning vore dock dumt med tanke på att Z:s inlägg är kvalitativt och inte vore fel att hitta via en framtida sökning.

/moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in