Haha jag gillade både manne, ika och westerberg som barn. Visserligen var det nog mer pga avsaknaden av bra tecknat än dess kvaliteer. Enda gången som jag kommer ihåg att jag direkt ogillade något av svts program var den där julkalendern om jesus..Fy fan besviken jag blev, här hade jag sett fram emot julkalendern i ett helt år och så får jag se en jävla stillbildsshow om jesus mamma maria..
Tacka gudarna för att jag fick se riktig tecknat på semestern i frankrike och att min morsa hade en arbetskamrat som hade parabol och som var snäll nog att fylla ett par tapes med tecknat som gått på morgon showen funfactory..
Helt sjukt egentligen vilken dynga svt har tvingat på oss genom åren. 80talet var rena rama guldåldern för tecknat, jag menar tänk om vi sena 70talister och tidiga 80talister hade fått sett serier som transformers, thundercats, robotech etc etc på tv istället konstfacklallarnas vänsterdravel.
Lite credd skall svt dock ha, de visade ju faktiskt dr snuggles, tintin och luckyluke vid något tillfälle..
För er som inte vet det så heter clownen Gay, Gay Ljungberg och drev sommarlandet "Himmelriket" i Varberg i 20-års tid. Numera jobbar han som turnéledare för Cirkus Olympia.
Clownen manne hade barn som gått i samma skola som jag gick i under mellan/högstadiet. Vilket ledde till att jag under sex år fick se honom gå runt på skolgården under den årliga "vårfesten". Han var där för att underhålla folk tror jag, inte för att han var så underhållande..
Imorgon/idag Torsdag 19 Januari 2006
Så kommer det visas ett avsnitt på Barnkanalen.
Clownen och Koko
barn
Manne har fått arbete som clown på Cirkus Belli. När han kommer dit finns det
ingen där - bara dvärgens vagn, ett tält och en gammal apbur. Ingen syns till.
Men någon knycker Mannes banan, just när han ska äta upp den... Clownen Manne
spelas av Manne af Klintberg och apan Koko av Seved Bornehed.
Börjar: 09:00 Slutar: 09:25 Längd: 25 min
REPRIS
barn
Manne har fått arbete som clown på Cirkus Belli. När han kommer dit finns det
ingen där - bara dvärgens vagn, ett tält och en gammal apbur. Ingen syns till.
Men någon knycker Mannes banan, just när han ska äta upp den... Clownen Manne
spelas av Manne af Klintberg och apan Koko av Seved Bornehed.
Börjar: 12:00 Slutar: 12:25 Längd: 25 min
Kan stolt berätta att jag efter en blöt afton tog mig förbi Clownen Mannes hus och pissade på hans fula jävla cykel. Sällan har jag varit så stolt som när sommarmorgon-solens strålar träffade dropparna som lite halvsliskigt hängde längs ekrarna på båda framhjul och bakhjul. Sorgligt nog saknade sadeln uppsugningskrafter, men en liten skvätt höll sig iallafall kvar uppepå.
Clownen manne hade barn som gått i samma skola som jag gick i under mellan/högstadiet. Vilket ledde till att jag under sex år fick se honom gå runt på skolgården under den årliga "vårfesten". Han var där för att underhålla folk tror jag, inte för att han var så underhållande..
Trodde jag var ensam här om att ha tvingats se honom live varje år. Clownen Manne uppträdde "gratis" på sina barns skola varje år.