2010-10-16, 16:18
Medlem
Jag fick med Telia säker surf till mitt bredband. Hur bra kan det mäta sig med övriga på marknaden?
Kan jag tryggt fortsätta med det?

" i Telia Säker Surf för PC ingår brandvägg och antivirusprogram som skyddar dig från virus, trojaner, spionprogram samt för intrång."
Citera
2010-10-16, 16:23
Medlem
DollarMakers avatar
funkar bra med F-Secure har haft detta i många år...bra support också,så du kan vara lugn...
Citera
2010-10-16, 16:26
Bannlyst
Rätt kasst. F-secure fast så mycket som möjligt är dolt och det är pissesvårt att felsöka. Vad jag har hört.
Citera
2010-10-16, 16:27
Medlem
F-Secure?
Citera
2010-10-16, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
F-Secure?
http://www.google.se/search?hl=sv&client=opera&hs=mqn&rls=en&q=f-secure+telia&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Citera
2010-10-16, 16:35
Medlem
Okej Telias antivirusprogram är i själva verket F-Secure? Och det är helt okej? Fast du surreal.this har inte lika bra erfarenheter av det?
Citera
2010-10-16, 16:40
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Okej Telias antivirusprogram är i själva verket F-Secure? Och det är helt okej? Fast du surreal.this har inte lika bra erfarenheter av det?
Tjänsten är ett system från F-Secure som Telia har döpt till Telia Säker Surf.
Citera
2010-10-16, 16:41
Medlem
h4xors avatar
F-Secure gjorde att internet slutade fungera så jag avinstallerade skiten.
Citera
2010-10-16, 16:53
Medlem
Vad tycker ni man ska satsa på istället? Ska man ha brandvägg också eller räcker det med antivirus?
Citera
2010-10-16, 16:56
Bannlyst
Citat:
Om du bara hade läst min post så skulle du vetat att det är vad jag har hört. Fast jag har iofs egna erfarenheter också. Jag fick med telia "säker surf" när jag skaffade teliabredband, kollade upp vad det var för något, installerade det virtuellt bla. och när jag pratade med supporten ang. ett annat ärende och i förbifarten gav dem synpunkter på "säker surf" tyckte de att jag ska installera detta program. Eftersom jag visste vad det var för skit så frågade jag vad jag skulle få för besväret, enligt dem bättre säkerhet men vad fan vet de om min dators säkerhet eller prestanda?
Citera
2012-08-15, 18:51
Medlem
tigerrakets avatar
Bump. Lite smått humoristisk grej är att jag för ett år sedan sa upp mitt telia abb och har inte fått en räkning sedan dess. Dock fortsätter mitt Säker surf att fungera. Så om ni betalar för säker surf. Säg upp det. Det fungerar fortfarande och min licens är korrekt
Citera
2012-08-15, 19:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> IT-säkerhet -> Datorvirus och skadlig kod då det handlar om antivirus/brandväggsprogram.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in