2010-10-13, 02:49
Medlem
Agnostikerns avatar
Opium verkar vara dött. Är dött.

Någon som vet varför?
Citera
2010-10-14, 00:51
Medlem
Misstänker en klantig uppgradering eller hackerattack
Sist jag gick dit för ett par dagar sedan så låg hela härligheten blottad (php-filer m.m.)
Hoppas de får ordning på sidan snart
Citera
2010-10-18, 09:19
Medlem
_-?-_s avatar
Är det inte så att den som ligger bakom sidan har slutat att bry sig om den och nu har den krashat.
Därav har vederbörande inte orkat greppa tag i det hela och fixat upp den igen.
Citera
2010-10-18, 21:32
Medlem
BridgeRocks avatar
Har en ganska stark magkänsla av att sickis pillat lite väl mycket.
Citera
2010-10-18, 23:59
Medlem
_-?-_s avatar
Vart hänger alla opiater nuförtiden då?
Citera
2010-10-20, 20:48
Avslutad
Är bekräftat av ägaren att opium.se har gått i graven, genom hans eget val.

Har hört rykten om att det varit hackat av en medlem men så var inte fallet, däremot uppstod en del problem som gjorde att hostgator länkade till en indexfil när forumet togs bort så som jag förstod det.

Anledningen är att det inte längre var värt det, forumet innebar ju en del tjaffs och svårigheter genom åren med copywright och "annat" som var i lagens gråzon. Reklampengarna hade slutat komma in i några högre nivåer också vet jag, vilket gör att kostnaderna för forumet inte gick att betala så lätt som förr.

På frågan vart opiaterna hänger nu? Ja...vem vet. Detta skedde utan förvarning såvitt jag vet, en dag sket jag i att besöka forumet, nästa dag var det borta.

R.I.P
Citera
2010-10-20, 22:47
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurokrash
Är bekräftat av ägaren att opium.se har gått i graven, genom hans eget val.

Har hört rykten om att det varit hackat av en medlem men så var inte fallet, däremot uppstod en del problem som gjorde att hostgator länkade till en indexfil när forumet togs bort så som jag förstod det.

Anledningen är att det inte längre var värt det, forumet innebar ju en del tjaffs och svårigheter genom åren med copywright och "annat" som var i lagens gråzon. Reklampengarna hade slutat komma in i några högre nivåer också vet jag, vilket gör att kostnaderna för forumet inte gick att betala så lätt som förr.

På frågan vart opiaterna hänger nu? Ja...vem vet. Detta skedde utan förvarning såvitt jag vet, en dag sket jag i att besöka forumet, nästa dag var det borta.

R.I.P
Tråkigt att höra! Opium var det första forum som jag var verkligt aktiv på, det är X antal år sedan. Men jag sörjer inte allt för mycket att det gått i graven, då det inte fanns något av den gamla goda andan kvar där längre! Jag syftar på allmänt-delen där många sköna lirare har huserat genom åren!
Citera
2010-10-21, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Tråkigt att höra! Opium var det första forum som jag var verkligt aktiv på, det är X antal år sedan. Men jag sörjer inte allt för mycket att det gått i graven, då det inte fanns något av den gamla goda andan kvar där längre! Jag syftar på allmänt-delen där många sköna lirare har huserat genom åren!
Det har alltid gått upp och ner, ibland med stora svackor. Det berodde självklart på att andelen aktiva i "Allmänt" o.s.v var väldigt få, även när dom var flest. Det krävs inte mycket för att det ska stanna upp ett tag, folk har ju vanliga liv och det händer saker som gör att man inte har nån vidare lust att hänga timme efter timme på opium.se varje dag.

Men varje gång det gått ner har det gått upp också.

Personligen tycker jag sista tiden var en period som gick sakta men starkt uppåt i aktivitet och engagemang. Porren vet jag inget om kvalitén på när det gäller senare tid dock då jag inte varit i dom delarna på ett par år eller så.

Det största frågan måste väl vara, var tar Sickbrain vägen nu?
Citera
2010-10-21, 16:30
Medlem
Ninyah218s avatar
trist att det gått i graven, RIP!
Citera
2010-10-21, 20:28
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurokrash
Det har alltid gått upp och ner, ibland med stora svackor. Det berodde självklart på att andelen aktiva i "Allmänt" o.s.v var väldigt få, även när dom var flest. Det krävs inte mycket för att det ska stanna upp ett tag, folk har ju vanliga liv och det händer saker som gör att man inte har nån vidare lust att hänga timme efter timme på opium.se varje dag.

Men varje gång det gått ner har det gått upp också.

Personligen tycker jag sista tiden var en period som gick sakta men starkt uppåt i aktivitet och engagemang. Porren vet jag inget om kvalitén på när det gäller senare tid dock då jag inte varit i dom delarna på ett par år eller så.

Det största frågan måste väl vara, var tar Sickbrain vägen nu?

Ja visst har det haft svackor, men det blev aldrig sig likt igen efter att Anton gick bort.

Han kommer väl tomta runt på diverse håååveee-forum!
Citera
2010-10-29, 01:21
Medlem
Tråkigt, minns sidan med både värme och förundran. Ett riktigt sjukt forum med en hel del sjuka personer. Sjuk ja, men också sjukt najs på sitt alldeles egna sätt.

Nu till den kanske mer viktiga frågan: Vem var det som vann "Sista att posta vinner" I spamm-tråden med samma namn? Kan inte någon undersöka? Det finns ju både google-cache och archive.org som man kan gå tillbaka till sidan där den finns cachad och sparad. Hade inte sikkbrain nåt på en halv miljon inlägg eller nåt sådant? Sjukt men sant, en riktigt sjuk man.. men vilken lirare alltså, undrar vad han gör idag och vart han hänger...
Citera
2010-11-02, 09:08
Medlem
Inzaneclowns avatar
Sickbrain hänger runt i en Kinnarps Arena när dig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in