2010-10-02, 01:28
Bannlyst
Jag brukar borsta tänderna sisådär varannan dag. Varför? Känslan efter man har borstat är alltid skönt men inte eftersmaken. Eftersmaken brukar vara ibland upp till 1½ timme för mig och det är verkligen äcklig o irriterande

Brukar bara borsta utan tandkräm och bara skrapa tungan.

Nu till konsekvenserna. Vad händer om jag inte borstar ordentligt varje dag? Kommer jag ångra mig senare när/om jag får löständer? Kommer det bli dyrt?

Jag tycker iaf att mina tänder känns helt stabila, kanske inte så vita som förut men det kan man ordna med några besök.
Citera
2010-10-02, 01:29
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Du luktar skit ur munnen samt tappar tänderna. Inte värt, om du frågar mig.
Citera
2010-10-02, 01:30
Medlem
stilltons avatar
mellan dessa gånger kan du borsta tänderna utan tandkräm, det gör mer nytta än man kan tro.
Citera
2010-10-02, 01:33
Medlem
treeflows avatar
Jävla offer. Klart att man alltid borstar tänderna, man skippar ju aldrig det.

Ne, men lite äckligt är det med varannan dag, däremot är det ok om man lagt sig i sängen, surfat eller kollat en film och inte orkar gå och borsta, och gör det lite extra noga på morgonen efter, tycker jag. Varje morgon ska tänderna borstas.
Citera
2010-10-02, 01:36
Medlem
Encitezs avatar
Ja det kommer verkligen att få konsekvenser om det inte är så att du har en osannolik tur, tänderna kommer gulna och ge upp. Och ja, att gå till tandläkaren är äckligt dyrt.
Citera
2010-10-02, 01:37
Medlem
dekanmis avatar
Du borstar ju tänderna för att de ska hålla hela livet (helst). Du kommer troligtvis lida av att du inte borstar tänderna senare. Även om de känns starka och friska nu, så kommer det gå fort sedan när de väl börjar lossna och i princip ruttna bort.
Citera
2010-10-02, 01:48
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treeflow
Jävla offer. Klart att man alltid borstar tänderna, man skippar ju aldrig det.

Ne, men lite äckligt är det med varannan dag, däremot är det ok om man lagt sig i sängen, surfat eller kollat en film och inte orkar gå och borsta, och gör det lite extra noga på morgonen efter, tycker jag. Varje morgon ska tänderna borstas.

Brukar inte borsta på morgonen då jag inte alltid äter frukost, kvällen är dock alltid. Då och då efter mindre måltider + att jag alltid har en plackers vid mitt bord. har blivit besatt.
Citera
2010-10-02, 02:00
Medlem
Tandborstning är onaturligt. Tror ni grottmänniskorna borstade tänderna eller? Nej, men ändå fortsatte de äta kött och klarade sig. Vill man bli av med sin dåliga andedräkt kan man lika gärna skrapa tungan med tänderna, vad fan ska man med en tungskrapa till? Dåliga tänder får man av att röka, käka massa godis, snusa och hålla på med massa annat onaturligt påhitt av människan. Håller man inte på med sånt så behåller man sina starka tänder och slipper borsta dem med giftigt tandkräm. Det är bara ett sätt för staten att kontrollera oss, tandborstning är bara en av många konspirationer, vakna upp för fan!
Citera
2010-10-02, 02:09
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambalamps
Tandborstning är onaturligt. Tror ni grottmänniskorna borstade tänderna eller? Nej, men ändå fortsatte de äta kött och klarade sig. Vill man bli av med sin dåliga andedräkt kan man lika gärna skrapa tungan med tänderna, vad fan ska man med en tungskrapa till? Dåliga tänder får man av att röka, käka massa godis, snusa och hålla på med massa annat onaturligt påhitt av människan. Håller man inte på med sånt så behåller man sina starka tänder och slipper borsta dem med giftigt tandkräm. Det är bara ett sätt för staten att kontrollera oss, tandborstning är bara en av många konspirationer, vakna upp för fan!

Menar du att dom kontrollerar oss genom något slags gift i tandkrämen?

TA PÅ ER FOLIEHATTARNA GENAST GOTT FOLK!
Citera
2010-10-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Menar du att dom kontrollerar oss genom något slags gift i tandkrämen?

TA PÅ ER FOLIEHATTARNA GENAST GOTT FOLK!

Nej, men de ljuger för oss och påstår att vi måste borsta våra tänder morgon och kväll regelbundet. Vad händer då om man missar att göra det en dag? Jo man får lite ångest över det, för då har man ju brutit mot sin dagliga rutin. Och rutiner är precis vad de vill att vi ska vara fast i, det blir lättare att kontrollera oss då, vi blir som programmerade maskiner.
Citera
2010-10-02, 02:24
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TORRES-9
Jag brukar borsta tänderna sisådär varannan dag. Varför? Känslan efter man har borstat är alltid skönt men inte eftersmaken. Eftersmaken brukar vara ibland upp till 1½ timme för mig och det är verkligen äcklig o irriterande

Brukar bara borsta utan tandkräm och bara skrapa tungan.

Nu till konsekvenserna. Vad händer om jag inte borstar ordentligt varje dag? Kommer jag ångra mig senare när/om jag får löständer? Kommer det bli dyrt?

Jag tycker iaf att mina tänder känns helt stabila, kanske inte så vita som förut men det kan man ordna med några besök.

Min farmor, född i början av 1900-talet, borstade aldrig tänderna och hon fick tandröta när hon var mellan 20-30 år gammal.
Borsta tänderna bara, det är helt klart värt det och det kommer förmodligen bli riktigt dyrt för dig efter ett tag om du inte gör det.
Och om du får läständer: Har du tänkt på att tandklister och liknande produkter till löständer förmodligen smakar 20 gånger mer illa än eftersmaken från tandkrämen?
Citera
2010-10-02, 02:28
Medlem
Anitrams avatar
Dom där grottmänniskorna levde inte speciellt länge.. Och detta är en ren gissning, men jag tror inte tandhälsan var den bästa, vad jag vet röker inte vilda djur, de har inte heller vita hela tänder hela livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in