2010-09-21, 22:39
Medlem
LFEs avatar
Jag saknar verkligen det gamla forumet för seriösa diskussioner.
Jag vet att det här tagits upp tidigare och ber om ursäkt för att jag tar upp det igen men det är fasen ett måste.

Intressanta, mer djupgående topics försvinner i ett dunkel av rop och ståhej.
Även om det kanske är för mycket att begära ett forum som modererades på samma sätt som det gamla så kanske ett forum där det helt enkelt står "djupgående politiska diskussioner" skulle passa bättre?

Där artiklar om något dumt uttalande från en moderat eller sosse eller SD:are inte postas.
Något i stil med "akademisk filosofi" som jag personligen ofta läser mer ej postar i då jag ej känner att jag har tillräckligt att tillföra.

Vad tycks? Jag vet inte riktigt hur vi ska organisera detta så vi kan väl hjälpas tillsammans att komma på ett sätt på vilket detta skulle funka.
Senast redigerad av LFE 2010-09-21 kl. 23:10.
Citera
2010-09-21, 23:12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Ett forum i PI för artiklar och kommentarer skulle jag nog uppskatta. Se bara i så fall till så att det inte blir en alternativ papperskorg.
Citera
2010-09-23, 22:00
Medlem
L.A.s avatar
Personligen tror jag mer på hårdare modererering. Släng bort skittrådar, flytta trådar i andra ämnen och slå ihop befintliga trådar (detta gäller framförallt de hundratals SD-trådar som dyker upp så fort Åkesson/någon PK öppnar käften). Eventuellt skulle man kunna göra ett nytt forum för SD, då skulle en hel del skit försvinna medan de som vill diskutera saker som lika gärna skulle kunna ligga i I-I kan göra det i SD-forat.
Citera
2010-09-29, 04:17
Medlem
LFEs avatar
Jo kanske det. Men uppenbarligen bölar folk över detta.
Jag tänkte då att ett avskilt forum för mer genomgående politiska diskussioner skulle vara intressant eller som postern över mig säger ett forum för artiklar och allmäna kommentater/funderingar (typ: vad ska jag rösta på?) trådar skapas.

Inte så mång verkar vara så värst intresserad av detta, kanske för att jag inte riktigt vet precis hur det skulle organiseras. Men det är ju därför det skulle vara kul med lite feedback.
Citera
2010-09-29, 10:20
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.
Personligen tror jag mer på hårdare modererering. Släng bort skittrådar, flytta trådar i andra ämnen och slå ihop befintliga trådar (detta gäller framförallt de hundratals SD-trådar som dyker upp så fort Åkesson/någon PK öppnar käften). Eventuellt skulle man kunna göra ett nytt forum för SD, då skulle en hel del skit försvinna medan de som vill diskutera saker som lika gärna skulle kunna ligga i I-I kan göra det i SD-forat.

Det är ju precis så det fungerar nu.
Citera
2010-09-29, 19:59
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är ju precis så det fungerar nu.
Nej, däremot är det så det är meningen att det ska fungera. Men om du tittar på P-I just nu ser du att av de tio översta trådarna har sex stycken SD/ Sverigedemokraterna/ sverigedemorater i titeln, och av de övriga fyra handlar en om ännu mer högerinriktade partier. Rätt skev fördelning...
Citera
2010-09-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.
Nej, däremot är det så det är meningen att det ska fungera. Men om du tittar på P-I just nu ser du att av de tio översta trådarna har sex stycken SD/ Sverigedemokraterna/ sverigedemorater i titeln, och av de övriga fyra handlar en om ännu mer högerinriktade partier. Rätt skev fördelning...
Så du föreslår kvotering? Fördelningen återspeglar det intresse som finns.
Citera
2010-09-29, 22:19
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Jag är för detta förslag.
Citera
2010-09-29, 22:25
Medlem
L.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Så du föreslår kvotering? Fördelningen återspeglar det intresse som finns.
Jag föreslår hårdare moderering. Vad du anser om det är din ensak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in