2010-09-28, 16:51
Medlem
G.P.s avatar
Jag funderar allvarligt på att designa en flashback sticker och beställa ca 1000 stickers från någon av de ledande svenska stickers-sajterna.
Varför? Jo för att jag tycker att Fb's verksamhet och yttrandefriheten är viktig att främja. Särskilt nu när yttrandefriheten i Sverige håller på att motverkas av etablerade medier och folkvalda politiker.
Men anledningen till trådstarten är att jag tänkte att alla skulle kunna få komma med egna bidrag till en möjlig Fb-sticker samt att någon kanske hakar på idén och beställer egna eller gör egna.

Här är mitt första bidrag:
http://img801.imageshack.us/i/fbsticker10.jpg/

Om ni inte vill bidra med egna kreationer kan ni gärna komma det konstruktiv kritik till mina motiv och även hela idén med Fb-stickers och främjandet av Fb.
Citera
2010-09-28, 16:54
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Ditt bidrag var bra, skulle gärna vilja ha ett gäng som man kan fläppa upp här och där!
Jag tycker att det är en bra idé så länge det inte leder till att det blir så att massa småbarn och randoms går med här och bara förstör forumet.

EDIT: Vet inte varför de skulle hända så tar tillbaka det innan någon attackerar
Senast redigerad av Meeeeezt90 2010-09-28 kl. 17:04.
Citera
2010-09-28, 17:01
Medlem
Jag gillar verkligen idén och jag kan tänka mig att skaffa hem några också. Men jag måste säga att jag tyckte det blev för plottrigt med all text.
Citera
2010-09-28, 17:07
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag skulle kunna tänka mig att sätta upp några här och där faktiskt. Men då får den vara max 15 x 15 cm.
Citera
2010-09-28, 17:09
Medlem
avgns avatar
Ha bara katten så skulle det vara bättre
Citera
2010-09-28, 17:11
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Barra katten och texten flashback skulle vara snyggare

Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag skulle kunna tänka mig att sätta upp några här och där faktiskt. Men då får den vara max 15 x 15 cm.

Varför då?
Citera
2010-09-28, 17:15
Bannlyst
Typiskt graffitiforumet...
Seriöst?! Vad är det här för jävla lågstadieidé?
Kan föreställa mig ett gäng miffon som springer omkring och klistrar upp Flashback-klistermärken på lunchrasten när fröken tittar åt andra hållet.

Bra att ni tar kampen för yttrandefriheten - med ett klistermärke.

Hälsningar,
PG Ahlgren
Citera
2010-09-28, 17:16
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Ha bara katten så skulle det vara bättre
Ja plus någon text under
Citera
2010-09-28, 17:19
Medlem
Stressoraklets avatar
Tycker du ska få godkännande av Admin om du ska använda dennes varumärke istället för att höra med Flashbacks medlemmar huruvida det är en kul idé. Sen tycker jag det var överflödigt med ditt användarnamn på stickern, annars har jag ingenting emot att se något sådant på stan...
Citera
2010-09-28, 17:20
Medlem
G.P.s avatar
Kan hålla med om att det blev ganska plottrigt men vill få ut så mycket som möjligt av min sticker med ett tydligt budskap. Tror att en alltför stilren sticker inte förmedlar budskapet. Även om en sådan sticker skulle kunna bli grymt snygg.
Citera
2010-09-28, 17:21
Medlem
Deometrics avatar
Det skulle kunna göras olika modeller.

En med bara katten

En med sajtheadern (loggan längst upp, avlång)

En där det står som det gör på "du lämnar nu flashback forum" pch någon komisk samhällskritik som url.

Och en som din original.
Citera
2010-09-28, 17:22
Medlem
G.P.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Tycker du ska få godkännande av Admin om du ska använda dennes varumärke istället för att höra med Flashbacks medlemmar huruvida det är en kul idé. Sen tycker jag det var överflödigt med ditt användarnamn på stickern, annars har jag ingenting emot att se något sådant på stan...

Om jag nu beställer stickers så vill jag ju såklart att mitt nick ska vara med. Vi befinner oss trots allt i graffitiforumet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in