Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-17, 13:00
Medlem
smurfehs avatar
Finns ju drivers för att kunna lira NTFS i Mac också iofs, om den nu är NTFS från standard, skulle tippa på att den är FAT-32 från standard dock. TS, du kan ju titta in MacFUSE eller NTFS-3G om du är intresserad. Ger ju även möjlighet att använda hårddisken i en PC om du skulle vilja.
Citera
2010-09-17, 13:04
Medlem
TWISTRs avatar
...ok, jag ska kolla upp det där.. blev dock lite sur att det inte gick lätt och smidigt med en gång som jag hade förväntat mig. Tack för svaren, hör av mig om hur det går. //Twist
Citera
2010-09-17, 13:14
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
...ok, jag ska kolla upp det där.. blev dock lite sur att det inte gick lätt och smidigt med en gång som jag hade förväntat mig. Tack för svaren, hör av mig om hur det går. //Twist

Normalt sett så går det fort.. :/ Alltså det sista jag kommer på för stunden vore väl att prova att formatera externa disken när du är uppstartad till OS X-skivan, finns möjlighet att komma åt skivverktyg även där.. Men det känns lite overkill dock..
Citera
2010-09-17, 15:26
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
Avbryt formateringen. Starta om Skivvertyg och försök igen.

Som många andra svarat ska det inte ta lång stund om man inte väljer att skriva över innehållet med nollor/ettor, max 10–15 sekunder typ.
Citera
2010-09-17, 20:00
Medlem
flipper1446s avatar
Prova annars att gå in på fliken Partitioner och välj 1 partition, sedan klickar d u på knappen Alternativ och väljer GUID partitionstabell. Kan fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in