2010-09-13, 21:51
Medlem
anooonyms avatar
Ville inte hijacka (den gamla dock) tråden om klingon och detta språk går väl lite under samma skala på nördskalan så..

Na'vi - Språket dom snackar i filmen Avatar (2009)

Tycker det är urlöjligt men ändå intresserad, så: Någon som kan? Hur svårt är det på klingon/alviska-skalan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Na'vi_language
Citera
2010-09-13, 21:53
Bannlyst
Har ingen aning men har sett att det finns en kurs att ladda ner på TB, du kan ladda ner den och läsa igenom textboken och bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2010-09-13, 21:58
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Har ingen aning men har sett att det finns en kurs att ladda ner på TB, du kan ladda ner den och läsa igenom textboken och bilda dig en egen uppfattning.
Nae jag vill inte lära mig, mest intresserad av hur det står sig mot resterande språk enligt folk som kan dessa.
Citera
2010-09-14, 08:20
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Nae jag vill inte lära mig, mest intresserad av hur det står sig mot resterande språk enligt folk som kan dessa.
Du kan alltså inga andra "påhittade" språk, typ alviska och klingon? Varför vill du veta om na'vi är lättare eller svårare att lära sig? Inte för att vara dryg alltså, jag förstår bara inte grejen
Citera
2010-09-14, 12:17
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Du kan alltså inga andra "påhittade" språk, typ alviska och klingon? Varför vill du veta om na'vi är lättare eller svårare att lära sig? Inte för att vara dryg alltså, jag förstår bara inte grejen
För att jag tycker det är intressant att veta. Tycker även matematik är intressant, fast jag suger på det
Citera
2010-09-14, 13:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
För att jag tycker det är intressant att veta. Tycker även matematik är intressant, fast jag suger på det
Jag tycker också att matematik är intressant, men att bara veta att det generellt sett anses svårare att syssla med linjär algebra än envariabelsanalys känns ju väldigt ointressant

Aja, jag tror faktiskt att du får bättre svar om du söker dig till sådana där språk-guilds där folk som kan språken hänger
Citera
2012-02-05, 23:14
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg

Jag har laddat ner de böcker jag har hittat, men det jag saknar är en riktig språkkurs så man får lite mer känsla på hur det låter. Då blir det lättare att lära sig språket.

Skulle ha funnits som extramaterial på DVDn.
Citera
2012-02-14, 22:23
Medlem
Tallefjant007s avatar
Det fanns inte ens på Blu-Ray verisionen.
Citera
2012-02-14, 23:17
Medlem
DJRadiums avatar
Är imponerad över att folk fortfarande kan ha ett intresse för ett påhittat språk i en gammal film. Varför inte lägga motivationen på att lära sig ett språk som man kan ha nytta av istället?
Citera
2012-02-15, 08:01
Avslutad
Det finns bara ca 500 ord av Na'vi, så det kan inte vara så svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in