2010-05-07, 15:32
Medlem
PastorAstors avatar
Nån som vet hur denne Ronny Björk-Johansson ser ut? Kort, satt och blond? Stort huvud, ingen hals, axelvidd som en råtta mellan framtänderna? Kör f n en vit Volvo?
I så fall vet jag exakt var han befinner sig just nu...
Citera
2010-05-19, 15:39
Medlem
Tjena hjältar! Vittnade tillsammans med många andra i tingsrätten i fredags mot Ronny & co. Vart en ganska kort historia då de åtalade erkänner allt själva. Japp, ni hörde rätt. Ronny Björk i Tingsrätten.
De försökte bedra mig på min TV som jag ville sälja för c:a 15000. Likt tidigare inlägg använde bedragaren (troligtvis Ronny) argument som att han behövde TV'n fort och att jag självklart kunde lita på honom. Jag hade tur i och med att jag googlade på "jens trauntschnig" som jag hade fått ett simpel betalningsbekräftelse-mail i textform ifrån och hamnade då i denna tråd som andra sökalternativ. Fattade då direkt att dessa killar höll på att blåsa mig och inte alls hade avsikt att betala ett öre. Jag ringde självklart polisen och en stund senare kunde två killar gripas på bar gärning. Hoppas nu att de får grova straff, då inte minst Ronny enligt svar från polisen har varit anhållen i sin frånvaro och på sannolika skäl misstänkt för flera saker, bl.a. narkotikabrott, misshandel & häleri.
Polisen tackar mig för mitt ingripande, men jag vill vidarebefodra detta tack till er på Flashback och alla ni hjältar som skriver i forum! Ju mer information som flödar om dessa kriminella, ju lättare kan civilkurage bidra till att de åker fast. Denna gång besparade ni mig en stor ekonomisk förlust och hjälpte därmed den lagliga sidan att vinna.

För mer info skicka ett PM.
Senast redigerad av nachtfuchs 2010-05-19 kl. 15:42.
Citera
2010-05-19, 16:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nachtfuchs
Tjena hjältar! Vittnade tillsammans med många andra i tingsrätten i fredags mot Ronny & co. Vart en ganska kort historia då de åtalade erkänner allt själva. Japp, ni hörde rätt. Ronny Björk i Tingsrätten.
De försökte bedra mig på min TV som jag ville sälja för c:a 15000. Likt tidigare inlägg använde bedragaren (troligtvis Ronny) argument som att han behövde TV'n fort och att jag självklart kunde lita på honom. Jag hade tur i och med att jag googlade på "jens trauntschnig" som jag hade fått ett simpel betalningsbekräftelse-mail i textform ifrån och hamnade då i denna tråd som andra sökalternativ. Fattade då direkt att dessa killar höll på att blåsa mig och inte alls hade avsikt att betala ett öre. Jag ringde självklart polisen och en stund senare kunde två killar gripas på bar gärning. Hoppas nu att de får grova straff, då inte minst Ronny enligt svar från polisen har varit anhållen i sin frånvaro och på sannolika skäl misstänkt för flera saker, bl.a. narkotikabrott, misshandel & häleri.
Polisen tackar mig för mitt ingripande, men jag vill vidarebefodra detta tack till er på Flashback och alla ni hjältar som skriver i forum! Ju mer information som flödar om dessa kriminella, ju lättare kan civilkurage bidra till att de åker fast. Denna gång besparade ni mig en stor ekonomisk förlust och hjälpte därmed den lagliga sidan att vinna.

För mer info skicka ett PM.

Fan vad kul det är att se sånt här. Bra jobb
Citera
2010-06-02, 16:07
Medlem
anre24s avatar
Han fick villkorlig dom for bedragerier pa 1.2milj kr.
Citera
2010-06-03, 06:48
Medlem
Stakbrötes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Han fick villkorlig dom for bedragerier pa 1.2milj kr.

Alltså ingen skillnad.........
Citera
2010-06-03, 15:43
Medlem
Han är nog snart i gång igen. :P
Citera
2010-09-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mstx
Det stämmer Ronny Björk har personnr 901116-3814
fick höra av en polare som oxå blivit blåst av honnom att polisen hade fått tag på honnom i Hyltebruk
och tagit in honnom på förhör.

Lite mer info
Hans mossa heter Susanne Björk Johansson och hans fassa Jim Torgny Joacim Björk.

jag vet även att han har en flickvän och jag vet vad hon heter.

hör gärna av er om någon vet mer
kanske någon mer som vet någon som Ronny har blåst, och som vill vara med på lite tuffa tag i denna lilla snorunge.
DET ÄR FEL JA KOLLADE UPP HONOM, HANS PAPPA HETER PETER LINDKVIST,MAMMAN SUSANNE JOHANSSON-LINDKVIST GIFTE SIG FÖRRA ÅRET MED JIM BJÖRK,JIM ÄR INTE BIOLOGISK PAPPA TILL HENNES BARN,
Citera
2010-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantalight
DET ÄR FEL JA KOLLADE UPP HONOM, HANS PAPPA HETER PETER LINDKVIST,MAMMAN SUSANNE JOHANSSON-LINDKVIST GIFTE SIG FÖRRA ÅRET MED JIM BJÖRK,JIM ÄR INTE BIOLOGISK PAPPA TILL HENNES BARN,

Jo det står i tråden redan, jag skrev detta på lite senare.
Citera
2010-09-30, 11:48
Medlem
va han inte uppe i tingsrätten nyligen för att ha misshandlat sin flickvän M¤¤¤i? va ett jävla liv utanför rätten hörde jag. hans släkt va tydligen där
Citera
2010-09-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
va han inte uppe i tingsrätten nyligen för att ha misshandlat sin flickvän M¤¤¤i? va ett jävla liv utanför rätten hörde jag. hans släkt va tydligen där

Nyligen vet jag inte, men för ett halvår sen fick han ju denna dom:
http://stashbox.org/1008745/defavgdok.pdf
Citera
2011-03-03, 23:08
Medlem
Var nära på att bli lurad av dessa skojjare i somras!

La ut min bil på blocket legat ute ett tag då ringer en kille och säger att han är i Göteborg och ska iväg tidigt imorgon och behöver bilen till en show bil, han begär 10 000 mer än vad jag la ut den för(frestande). Redan då börjar jag undra, om han ska bygga om bilen varför lägger mer än vad som den är utlagd för? så börjar han babbla på om hur rik han är och vad han skulle få för straff om han gjorde detta och varför skulle han riskera det? och att jag kunde kolla upp hans kompis företag där han jobbar alltså jens trauntschnig företag. sitter i bilen när han berättar så har ingen möjlighet att kolla upp något, säger okej du kan få köpa bilen, då frågar han vilken bank jag har, jag säger swed och då säger han direkt okej jag har SEB du får pengarna om 2-3 dagar jag tar med mig kvitto, säger okej och vi lägger på. efter mycket tjöt om att jag kan fixa SEB konto och han säger nej för det känns inte säkert för honom(nu har vi haft ca 6 samtal under 1 timma) så säger jag nej till affären pga påtryckningar från bekanta, så går han från den snälla rika killen till en gangster, säger att han ska kolla upp var jag bor och slå in mitt pannben, frågar om jag vet vad prospects är svarar nej, och så säger han HA min bror är Ledaren i HA i Malmö(jag blir skraj) och säger ger du inte oss 50 000 kr idag så kommer vi hem till dig och slår dig så hårt bla bla bla du ska dö bla bla bla. säger det verkar inte så bra, var chockad vid denna tidpunkt,sen lägger jag på och han försöker ringa ett par gånger men jag svarar inte. ställer in bilen i garaget ett par dagar, sen vart det lugnt, google is your friend boys and girls! utan detta hade säkert min bil varit i någon by nere i skåne omlackad just nu. sorry för långt inlägg och svenskan trött nu.
Citera
2011-03-04, 08:48
Medlem
Arinki>> Bra agerat. Att dessa människor inte fattar att de ställer till det så otroligt mycket för oss vanliga människor som drabbas av deras kriminella handlingar!!?? Nämn detta till polisen, om du inte redan gjort det. Ronny har ju "villkorligt" så mer bedrägerier och hot så åker han ju in. Civilkurage!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in