2010-09-03, 23:54
Medlem
Dyngraukmans avatar
Just nu sitter jag på en ANTEC 400 watt PSU och har precis skaffat ett Geforce 9800 GT! Det blir blackscreen när jag startar datorn(alltså ingenting på skärmen). Och mitt Moderkort är ett Asus P5B-E. Det har inge PCI-E 6 pins inkoppling. Men Jag undrar om det räcker med att jag skaffar en LITE kraftigare PSU?

Jag har 4 hårddiskar och en DVD-RW i datorn. Datorn är helt oklockad?

Skulle det räcka med att jag styr ett fetare PSU för att fixa dra igång med det nya grafikkortet? Jag ska inte spela på det enbart redigera bilder och vill ha tillgång till CUDA på det!
Citera
2010-09-04, 00:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Just nu sitter jag på en ANTEC 400 watt PSU och har precis skaffat ett Geforce 9800 GT! Det blir blackscreen när jag startar datorn(alltså ingenting på skärmen). Och mitt Moderkort är ett Asus P5B-E. Det har inge PCI-E 6 pins inkoppling. Men Jag undrar om det räcker med att jag skaffar en LITE kraftigare PSU?

Jag har 4 hårddiskar och en DVD-RW i datorn. Datorn är helt oklockad?

Skulle det räcka med att jag styr ett fetare PSU för att fixa dra igång med det nya grafikkortet? Jag ska inte spela på det enbart redigera bilder och vill ha tillgång till CUDA på det!
Rätt säker på att din dator inte dra i närheten av 400W. Däremot kan det så klart vara så att nätagget inte håller längre, hur länge har du haft det?

MEN - vadå moderkortet har ingen PCI-E-koppling? Den ska in i grafikkortet... Där har du nog problemet.
Citera
2010-09-04, 00:53
Medlem
Dyngraukmans avatar
Jag har en sladd från PSU som det står PCI-E men ingenstans att koppla! Grafikkortet sitter ju som det ska. Jag fick en liten löjlig SPIDF sladd till grafikkortet, men den känns inte speciellt intressant!
Citera
2010-09-04, 17:01
Medlem
Dyngraukmans avatar
Jag har fått igång grafikkortet på min 400 wattar PSU. Men det känns lite instabilt ändå. har hört att man ska ha fetare psu för grafikkort nu förtiden. Dels för att bilden hackade när jag startade datorn. Alltås där den räknar upp minnen o hårddiskar och sånt där! Askonstigt!
Citera
2010-09-04, 17:28
Medlem
Vissa tycket att Antec inte är någon höjdare uttryckt väldigt snällt. Problemet är nätaggets kvalite = tillverkaren. Tex Corsair 400W är bättre fast med tanke på priset kan du lika gärna ta Corsair 450W. Planera dock för framtida grafikkort när du byter nätagg.

Det finns Corsair 550W = 1000W från en DÅLIG tillverkare.
Senast redigerad av panpo98 2010-09-04 kl. 17:33.
Citera
2010-09-04, 18:01
Medlem
Dyngraukmans avatar
Tack för hjälpen

Okay, Detta är SISTA gången jag UPPDATERAR min dator. Nästa gång blir det ny köp helt och hållet!

Så kan någon tipsa om ett 650-700 watts nätagg som är värt sina pengar? Gärna tystast möjligast!
Senast redigerad av Dyngraukman 2010-09-04 kl. 18:04.
Citera
2010-09-04, 18:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Jag har fått igång grafikkortet på min 400 wattar PSU. Men det känns lite instabilt ändå. har hört att man ska ha fetare psu för grafikkort nu förtiden. Dels för att bilden hackade när jag startade datorn. Alltås där den räknar upp minnen o hårddiskar och sånt där! Askonstigt!
Är det instabilt när du spelar? Om inte så fungerar det utan problem. Känns onödigt att köpa nytt nätagg.
Citera
2010-09-05, 14:13
Medlem
Dyngraukmans avatar
Jag ska mest använda det till Photoshop faktiskt!
Citera
2010-09-05, 18:35
Medlem
hasenfrasens avatar
Det här Corsair 550W räcker och blir över http://www.inet.se/artikel/6909443/corsair-vx-550w-80-kampanj-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in