Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 22:40
Medlem
Droid59s avatar
Intressant att se intervjun just publicerad på Expressen TV http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...julian-assange

Vad som slår mig direkt är att han verkar ha börjat färga håret. Ser mörkblont ut nu.
Han är upprörd och nerstämd och konstaterar att hela utredningen tycks ske utan hans input (välkommen till Sverige, du får nog en chans att säga nåt innan du döms).

Det mest intressanta i detta fallet är inte JA och hans äventyr med Svenska politikergroupies utan att rättsrötan som vi "vanliga" lever med dagligen nu faktiskt hängs ut till vädring internationellt.

Det kanske kommer nåt gott ur detta till slut, och kanske, kanske finns det någon vänsterdåre som börjar inse vansinnet i allt detta, men det är väl för mycket att hoppas på.
Citera
2010-09-01, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Snicksnack! Wikileaks sprider inte desinformation.

Det vet vi inte med säkerhet.
I princip det enda av vikt som verkade komma ut i media från stora dokumentläckan var att Pak-stan var dumma, vilket kan ligga i linje med Pe-tag-ns strategi.

(visst ser det lite extra cool ut med - när det gäller foliehattsinlägg)
Citera
2010-09-01, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
En sak funderar jag över. Det är ju så att män är överrepresenterade inom brottsstatistiken och det är ju på något vis vi är vana vid ... tyvärr. Men baksidan av att det är män som sitter i fängelserna på långa straff är det att vi alltid tror männen om att de är skyldiga tills de är bevisat oskyldiga och kvinnor att de är oskyldiga till de är bevisat skyldiga?

Detta kan ju förklara att det är oerhört svårt prestige mässigt för en kvinna att dra tillbaka en anmälan för innerst inne vet hon att av naturen så är det han som skall vara ond och hon som skall vara god och detta måste bara bevisas .... oavsett vad som hänt i verkligheten?

Begås inte det mesta våldet av män - mot andra män?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Hans inviter? Såvitt jag vet har hon tagit alla initiativ!
Gjort research, tagit kontakt med Broderskapsrörelsen om att hjälpa till, fått nobben. Trots det tagit ledigt från jobbet och åkt till lokalen långt innan föreläsningen för att kanske kunna få kontakt med JA.
Då har han frågat henne efter en sladd. Är det en invit???

Sedan har hon suttit längst fram och sett tillgjord ut, inte tagit anteckningar som de flesta andra (?) utan knäppt massor av kort som på en Backstreet Boys-konsert. Efter det hängt runt även efter att alla andra besökare gått hem, trängt sig med på lunch. Osv osv osv.
Jagat honom på telefon, gång på gång, dag efter dag. Åkt till Stockholm igen och sökt upp honom i en möteslokal. Osv osv osv.

En tvättäkta stalker! Är det konstigt att han inte hört av sig så mycket till henne?

Hon köpte frukost åt honom och jag har en poliskontakt som vill läsa förhöret när killen förklarar för polisen att han trodde att allt var ok. Blir svårt att komma förbi det där.
Citera
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
En sak funderar jag över. Det är ju så att män är överrepresenterade inom brottsstatistiken och det är ju på något vis vi är vana vid ... tyvärr. Men baksidan av att det är män som sitter i fängelserna på långa straff är det att vi alltid tror männen om att de är skyldiga tills de är bevisat oskyldiga och kvinnor att de är oskyldiga till de är bevisat skyldiga?

Detta kan ju förklara att det är oerhört svårt prestige mässigt för en kvinna att dra tillbaka en anmälan för innerst inne vet hon att av naturen så är det han som skall vara ond och hon som skall vara god och detta måste bara bevisas .... oavsett vad som hänt i verkligheten?

Så är det. Kvinnor är alltid ett offer för omständigheter med män oavsett omständigheter ses som den skuldbärande. Anmärkningsvärt ofta när ett brott begås av en kvinna så ska detta förklaras genom att hitta en eller flera ondskefulla män in dennes närhet som kan förklara detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Undrar om Tycker refererar till Assanges uppmärksammade ungdom som Mendax?

http://www.theage.com.au/national/ke...0521-w230.html

Close.... men nära skjuter ingen hare.... det du refererar till var senare...
Citera
2010-09-01, 22:47
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Begås inte det mesta våldet av män - mot andra män?

Absolut. Dock är mörkertalet av kvinnligt våld stort då det inte ens lönar sig att polisanmäla eftersom rättssystemet inte kan hantera verkligheten. Har själv bevittnat en kvinna som slår och sparkar sin man på öppen gata (självklart under berusning). En polisbil som såg det hela stannade och ropade att hon skulle sluta. När så skedde åkte dom vidare. Detta skulle ALDRIG hända vid en omvänd situation.
Citera
2010-09-01, 22:47
Medlem
Kattafankens avatar
Stoppa Pressarna!

http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...julian-assange

Jo minsann, inte nog med att det är Silbersky som dyker upp vid 2:20 snåret, följ honom med blicken sedan. Han går mot rött vid 2:30!

Citera
2010-09-01, 22:49
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Vad han är just nu - löshäst kanske .... men han har arbetat för Pentagon, FBI och CIA - en gång i tiden.....
Och vad har du för källa på det? Även om jag låter litet negativ så tycker jag det är både intressant och spännande.

Och om han i själva verket skulle vara amerikansk militär kanske den nuvarande rättsprocessen hamnar i ett litet annat läge.

Litet bakgrund:

Citera
2010-09-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Tidigare i tråden länkade ngn till en rysk site som hävdade att det var mycket troligt att wikileaks medvetet eller omedvetet spred desinformation. Nu verkade det vara litet av en "tomtesida", men visst.

Wikileaks släppte en video som gav en mycket negativ bild av ett specifkt ingripande av Usas militär. Men det skulle vara ett billigt pris för att kunna sprida massiv desinformation senare. Särskilt om man trodde att videon skulle komma ut förr eller senare iaf.

Det finns massor med fördelar om wikileaks är CIA, man kommer åt en massa tjallare och säkerhetsrisker överallt, en massiv underättelseoperation. Där man säljer/byter information, låter för logiskt för att inte tänkas på, så skulle jag ha gjort om jag var USA i krig.
Citera
2010-09-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Jag har aldrig pratat om några viskande nej. Jag pratar om ett klart och tydligt nej. Men igen. Endast den som vet vad som sagts i polisförhör kan egentligen veta varför åm driver detta.
Om ett viskat nej inte räcker kan man ju prova:
- "Nej" med hög röst.
- Fysiskt förflytta sig från den andre.
- Med båda händerna trycka den andre från sig.
- Medels våld försöka avlägsna den andre.

Då AA själv redan sagt oss att inget våld eller hot förekom så är det tveksamt att någon av dem ens provat nummer två på listan. Jag betvivlar ens nummer ett.

Uppgiften att både AA och SW verbalt skall ha sagt nej dyker upp först idag, det anser jag som högst sannolikt ett senare tillägg (och därför mindre tillförlitligt). Hade det först till protokollet redan på fredagen när anmälan gjordes att någon av dem yttryckligen sagt nej skulle misstanke om våltäckt inte avfärdats på lördagen.
Senast redigerad av Flow242 2010-09-01 kl. 22:56.
Citera
2010-09-01, 22:56
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Stoppa Pressarna!

http://tv.expressen.se/nyheter/inrik...julian-assange

Jo minsann, inte nog med att det är Silbersky som dyker upp vid 2:20 snåret, följ honom med blicken sedan. Han går mot rött vid 2:30!

Den är ju helt underbar

Är han körd som JAs försvarare nu? Kan ju inte ha en advokat som begår brott framför kameran när hans klient intervjuas!

OT: Tack för många bra och tänkvärda inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in