2010-08-27, 01:26
Medlem
Spelar normalt college i USA men tränade i somras med en svensk div. 4-klubb. Vad jag märkte av var att spelarna generellt sett var så jävla spydiga och oförskämda mot varann. T.ex. så mobbade en av målvakterna en annan målvakt som var skadad o tränare o så skit som "du är så bögig", "du är sämst" och skit. Visst var det väl inte seriöst men jag tycker sånt här överlag förstör idrotten, jävla tråkig attityd alltså.

Spelar man i ett lag så skall man stötta och inte trycka ner andra för att förhöja sig själv - det tycker jag är en självklarhet.
Citera
2010-08-27, 01:28
Medlem
Vattenspanns avatar
Ok, då vet vi!
Citera
2010-08-27, 01:40
Medlem
ssj4s avatar
Tack för den informationen.
Citera
2010-08-27, 01:43
Medlem
Ok, lite naivt inlägg kanske. Men vad jag vill få fram är frågeställningen: Varför anser vissa individer att det är lönsamt att psyka andra i samma lag? Är det tävlings-genen som är framme? Hos mig skapar det så stor osäkerhet att jag funderar på att byta lag. Det är inte kul att närsomhelst kunna på ngt nedsättande mot mig. Hur skall jag hantera det här?
Citera
2010-08-27, 01:47
Medlem
McNultys avatar
När jag lirade så var jargongen i laget ibland jävligt, jävligt grov. Dock fanns alltid glimten i ögat och ingen skulle någonsin ens komma på tanken att förolämpa någon på riktigt. Du kanske är känslig för sånt språkbruk, och om du upplever det som ett stort problem kan det kanske vara en bra idé att byta lag.
Citera
2010-08-27, 02:21
Medlem
serbers avatar
Div4 var det, tragiska människor utan fotbollsambitioner eller så är du bara överkänslig.
Ju högre upp du kommer så blir jargongen bättre.
Citera
2010-08-27, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Div4 var det, tragiska människor utan fotbollsambitioner eller så är du bara överkänslig.

Word! I De trakterna spelar du inte med spelare som är seriösa direkt...
Citera
2010-08-27, 08:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Visst var det väl inte seriöst
Så du har svårt att ta ett skämt alltså? Ja ok. Då kanske det inte är lätt. Själv tycker jag bara det är uppfriskande när nån drar till med nån skön förolämpning mot mig.
Citera
2010-08-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Det är inte kul att närsomhelst kunna på ngt nedsättande mot mig. Hur skall jag hantera det här?

Att gråta ut på ett nätforum lär ju knappast hjälpa dig i alla fall. Vad sägs om att prata med dina lagkamrater..?
Citera
2010-08-27, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber

jafan. jag spelar i allsvenskan och vi sover ihop, vaknar varje morgon och sjunger kampsånger och håller varandra i handen. lyckliga familjen. ibland knullar vi..

anledningen att dolk är jävliga är för att majoriteten av professionella idrottare är bokstavsbarn, ingen annan människa orkar träna hela jävla livet ut. Det finns roligare saker i världen.

på allvar, idrottsmänniskor har generellt en bokstavkombination. tror jag iaf. titta på forsberg tex. ett redigt cp barn som ung. titta på rooney, skolan mobbare, gerrard, zlatan, fan varenda jävel...

ta en sådan som christian ohlsson. också ett dampbarn, inte i den meningen att han slåss men han lider säkert av något. orka slänga sig ner i en sandlåda i 35 år, come on? vem fan orkar med sån skit?
Citera
2010-08-27, 15:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Bögig tråd, den är sämst.
Citera
2010-08-27, 16:44
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Bögig tråd, den är sämst.