2010-08-20, 16:36
Medlem
Skezs avatar
Letar efter en låt som jag såg senast på Youtube med Ill Bill, non-phixion och Necro.
Lär ha haft ett par år på nacken, möjligt att det kan ha varit ft. Alchemist med, de hade i alla fall färglada kläder i videon och vad jag kan minnas så heter den Old Skool eller något liknande.
Citera
2010-08-20, 16:38
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
Nattramn är den du söker.

Kan tillägga att det där med grisfötterna enbart är en myt, som så mycket annat med honom. Tror dock att historien om att han skulle ha försökt yxmörda en liten unge, är sann. Och att det var en stor anledning till att han sattes på psyk.. Nattramn i alla fall.

Tack! Det har stört mig hela dagen att jag inte kom ihåg namnet!
F.ö. var det tydligen hans brorsa som försökte yxa ihjäl en liten tjej när han hade rymt från psyk.
Men Nattramns musik är grym!
Citera
2010-08-20, 19:25
Medlem
-Jw-s avatar
http://www.wimp.com/dubsteproutine/
Vad heter låten?
Citera
2010-08-20, 19:27
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jw-
http://www.wimp.com/dubsteproutine/
Vad heter låten?

Det är ju det första som kommer upp i videon.

Tom Encore - Jig
http://www.youtube.com/watch?v=DzXd0Qoqi1Y
Citera
2010-08-20, 19:59
Medlem
En låt som spelades på Bandit Rock Göteborg runt 13:00 - 14:00 idag, det enda jag kommer ihåg var att refrängen lät någonting som "I made it" eller "We made it", det var INTE Busta Rhymes låt eftersom det inte klassas som rock.

EFTERLYSES! Tack på förhand.
Citera
2010-08-20, 20:41
Medlem
Twisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twisp
Tjenare! Jag minns inte texten till låten bara att i musik videon så ligger bandet ner, 3 ev. 4 medlemmar. Runt dem kommer människor och lägger utskurna träd och buskar gjorda av papper eller kartong! Inte att de ligger på en gata eller så utan helt enkelt i en studio mot en svart duk och de som inte ligger ner är klädda som backstage folk! Det var ett tag sen, åtminstone ett par år sedan låten kom ut! Någon som vet? Tack på förhand!!

Ingen som vet vad videon heter?

En annan låt jag hörde för länge sen, en rap låt, väldigt otydlig text. Vågar gissa på att dom är från Jamaica, har lite rhasta gung. Tror texten innehåller, so ya boys be careful (han uttalar det som soulja boyz be carefuul), beware of mad man mind of corruption...
Citera
2010-08-20, 20:59
Medlem
Kukz0rs avatar
Rysk oi, vad heter bandet? Please halp!

http://www.youtube.com/watch?v=ufarH_sK388&feature=related

Edit: Refrängen är "Skinhead skinhead" bl.a om det ringer någon direkt klocka hos någon..
Senast redigerad av Kukz0r 2010-08-20 kl. 21:04.
Citera
2010-08-20, 21:13
Avslutad
Söker en låt som går typ

"keep the youths out, keep the fire burning.

Man som sjunger, svängig, rap/r&b typ.

Tack på handför.
Citera
2010-08-20, 22:21
Medlem
NeaSchletenrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontyzz
Söker en låt som går typ

"keep the youths out, keep the fire burning.

Man som sjunger, svängig, rap/r&b typ.

Tack på handför.

kan det vara collie buddz - burn down di system?
"Bun down di system
Keep di fire burning
Teach di youths what dem need to be learning"
Citera
2010-08-20, 22:33
Medlem
NeaSchletenrams avatar
det är en kvinna som sjunger. har för mig att d e en reggae låt har inte hört originalet på flera år nu.
när jag googlar får jag bara upp rihanna låtar :S
har bara en remix på låten och tyvär har den fel namn så kan inte söka på d heller. remixen's namn e dj flex - murderer
den går typ

a whole lot of people getting killed averyday children get abused nånting anyway..
ref : i'm a murderer i don't wanna be no murderer..
Senast redigerad av NeaSchletenram 2010-08-20 kl. 22:43.
Citera
2010-08-20, 22:37
Medlem
Letar efter en låt/musikvideo där en tjej med långt hår (har jag för mig) går omkring och håller ett rött hjärta (formen, inte ett människohjärta) som växelvis blir stort eller litet beroende på hur det går i kärleken.
Citera
2010-08-20, 22:40
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avonlea
Letar efter en låt/musikvideo där en tjej med långt hår (har jag för mig) går omkring och håller ett rött hjärta (formen, inte ett människohjärta) som växelvis blir stort eller litet beroende på hur det går i kärleken.

Roger Sanchez - Another Chance.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in