2010-08-19, 14:27
Medlem
Det är inne att tänka på de stackars drunknande isbjörnarna, så jag undrar:
Är det bäst för miljön att u-landsmänniskorna äter närproducerad ekologisk mat i sina hemländer, eller att de äter importerad mat i Sverige?
Är det bäst för miljön att de bor i hyddor uppvärmda med biobränsle (som kameldynga), eller att de bor i stora hus uppvärmda med fossila bränslen?
Måste i-länderna ha en konstant växande befolkning till varje pris?
Citera
2010-08-19, 14:41
Medlem
Denoms avatar
De som är för invandringen ser det som mer humanistiskt att skita lite i miljön för att göra några negrer glada.
Citera
2010-08-19, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Det är inne att tänka på de stackars drunknande isbjörnarna, så jag undrar:
Är det bäst för miljön att u-landsmänniskorna äter närproducerad ekologisk mat i sina hemländer, eller att de äter importerad mat i Sverige?
Är det bäst för miljön att de bor i hyddor uppvärmda med biobränsle (som kameldynga), eller att de bor i stora hus uppvärmda med fossila bränslen?
Måste i-länderna ha en konstant växande befolkning till varje pris?

För att svara på din sista fråga: tyvärr är det nog så.

Dels pga hur befolkningskurvan ser ut med fler äldre, dels pga att vår ekonomi är uppbyggd på ett sätt som kräver ständig tillväxt pga inflationen.

Jag är övertygad att det går bryta denna trenden men det är nog inte något man som politiker vill ta i då man ju jobbar främst för att bli omvald.

Hursomhelst, för att va lite mer OnT: Det är kan inte på något sätt vara klimatsmart att fler anammar i-ländernas konsumtion i jämförelse mot att konsumera noll i öknen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in