2010-08-16, 20:39
Medlem
jumpcuts avatar
Lyssnade på en gammal Sommar i P1 med Gellert Tamas i går, och han nämnde någonting i stil med att Sverige var svårast i Europa att få asyl i. Att det var under två procent av alla asylsökande som blev godkända 2004.

Jag kikade på de siffrorna för ett tag sedan, och jag vill minnas att Sverige godkänner fler asylsökande än Tyskland, både per invånare och per sökande, och att det handlade om runt 30 000 resp. 40 %. Är det någon som vill skina lite ljus på frågan gällande hur många asylsökande Sverige släpper in i reda antal samt procent av sökande, och hur det står sig i jämförelse med andra länder? Hinner inte sätta mig in i det själv, men antar att någon här sitter med det färskt i minnet
Citera
2010-08-16, 20:48
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Lyssnade på en gammal Sommar i P1 med Gellert Tamas i går, och han nämnde någonting i stil med att Sverige var svårast i Europa att få asyl i. Att det var under två procent av alla asylsökande som blev godkända 2004.

Jag kikade på de siffrorna för ett tag sedan, och jag vill minnas att Sverige godkänner fler asylsökande än Tyskland, både per invånare och per sökande, och att det handlade om runt 30 000 resp. 40 %. Är det någon som vill skina lite ljus på frågan gällande hur många asylsökande Sverige släpper in i reda antal samt procent av sökande, och hur det står sig i jämförelse med andra länder? Hinner inte sätta mig in i det själv, men antar att någon här sitter med det färskt i minnet

Tack för att du belyser vänstermedians lögner.

Man kan enkelt se hur många asylsökande ett land tar emot och där ligger Sverige i topp, även ofta rent numerärt fast andra länder är större.
Citera
2010-08-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Det kanske är hårt för asylsökande, men för alla andra så verkar det vara fritt fram
Citera
2010-08-16, 21:41
Medlem
Rottweils avatar
Äh vadå, finns gott om platser. Kom in alla bara, skitsamma om ni inte tänker skaffa jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in