Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-09, 23:28
Medlem
Hej jag är ny här och vet inte om jag la denna tråd rätt heller! Men man får ju försöka!

Jag har ett litet problem med nya Windows 7, köpte en dator med detta operativsystem för några dagar sedan! Jag och min sambo har ju tagit massa bilder under våra år tillsammans som jag har fixat och skrivit ut. Har förut haft en stationär dator med Windows XP på och där har det inte varit några som helst problem. då har allt funkat! När jag fixar mina bilder så använder jag Open office Writer som jag lägger 2 eller 3 bilder på och lägger till lite text till varje bild.
Köpte som sagt en ny dator i förra veckan som jag bara ska ha till bilder (fotar rätt mycket på fritiden, ett av mina stora intressen) som hade Windows 7 i sig!
Om man nu använder Open office writer och lägger 2 bilder, en längst uppe och en längst ner som är 10 x 15 och lite text emellan så ser det hur bra ut som helst när man är inne i dokumentet!
Går man sedan in i Utforskaren (heter inte så på Windows 7, men då fattar ni vad jag menar) och in mappen där dokumenten ligger och tar "Detaljerad lista", "lista", "små ikoner" ser det ju bra ut, tar man sedan "medelstora ikoner" " stora ikoner" och "Extra stora ikoner" och tittar på dokumenten så ser ikonen hur konstig ut som helst! Du ser bara en tredjedel av den ena bilden och den andra bilden ser du ingenting av! Hur kan det bli så och hur gör man för att få det riktigt så man ser HELA dokumentet och inte bara en tredjedel av en bild????? Hoppas verkligen på ett bra svar för jag hittar ingen lösning på det!

Tacksam för svar!!!

M.V.H Martin
Citera
2010-08-10, 07:59
Moderator
Protons avatar
Här är ett tips till din fortsatta vistelse på Flashback:

LÄS de klistrade trådarna i ett forum, i ditt fall är https://www.flashback.org/t1226025 aktuell. En klistrad tråd ligger inte där för skojs skull, den innehåller troligen viktig information om vad man förväntas posta i ett specifikt forum.

Jag ska ha överseende med din felpostade tråd den här gången eftersom det är ditt första inlägg och flytta den till rätt ställe, men den hade mycket väl kunnat åka i papperskorgen eftersom den är felpostad, det hade framgått om man läst den KLISTRADE tråden.

Windows diskussion -> Windows /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in