Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sparris
Som topic säger, jag är född 92 och tror att jag finns med i belastningregistret. Eller jag var med om en mindre otroligt dum grej och fick åtalsunderlåtelse eller något liknande. Vet inte om jag finns med i belastningregistret dock.
Vad tror ni, jag mönstrade i april i år men eftersom systemändringen så blev det inget lumpen och vi hänvisades till GMU, så finns det chans för mig att kunna komma med?
Det har i tidigare systemet inte varit något större problem att få göra lumpen såvida belastningsregistret inte pratade om extremt grov våldsbrottslighet, stöld, sexualbrott, politisk extremism eller liknande.
Skulle det vara ett problem (hehe, vilket jag inte tror) så kan du eventuellt kontra belastningsregistret med kanske någon poliskamrat eller officer som kan skriva ett karaktärsomdöme åt dig. Jurister i rättsamhället typ åklagare, domare och andra betrodda statstjänstemän duger säkert också.
Glöm inte att det är extrem brist på soldater och underbefäl men gigantiska överskott på officerare.
Eller som någon okänd officer sade, "vi har en överstelöjtnants bataljon"... dagen efter fick han åka till Afghanistan.