Citat:
Ursprungligen postat av one23four
Det är flertalet som har hoppat av eftersom lärarna inte är tillräckligt kompetenta. Eller ens duktiga på att lära ut.
Upplägget suger, men det blir bättre för varje gång. Värt att nämna är att yrkeshögskolenämnden (eller vad dom nu kallade sig) kom dit i vintras och hade intervju med klassen. För att följa upp de klagomål som programmet fått. Skulle skolan då inte hålla måtten så skulle de lägga ner utbildningen. Förhoppningsvis håller de väl kvar utbildningen... Men det går väl att kolla upp någonstans.
Du kan absolut INTE räkna med en ingångslön på 27-28tkr. Snarare en lön på 20-24tkr. För övrigt ska du nog granska dina polare som påstår att de har sån ingångslön, låter som kvalificerat skitsnack i mina ögon :/
Jag har sett deras kontrakt, de tjänar 28 resp. 27 i månaden.
De är ett par av mina bästa polare så är ytterst tveksam till att de skulle frisera siffrorna.
Nu när du iofs. säger så får jag lite andra tankar.
Från '09 till '10 är ju bara 1år imellan.
Att de lyckats hamra till programmet utan att dra en riktig jävla overhaul på det är ju tveksamt.
Kan vara en idé att maila YH/KY-myndigheten och gräva fram lite material om detta.
Kanske underlättar mitt val mellan den och en annan utbildning som jag nu står och väger mellan.