Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-07, 13:09
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Hej!
Startade precis om min dator efter att den har varit igång i några dygn, vilket den inte klarar av utan blir otroligt seg och tillslut hänger sig.
Men den var så otroligt seg och jag orkade inte sitta och vänta på att den skulle starta om efter att ha tryckt starta om i start-menyn så jag tryckte av den på power-knappen och satte igång den igen och startade sen Spotify det går någon låt sen kommer reklam, reklamen stängs av och det kommer upp ett felmeddelande som lyder så här:

Filsystemet på disken är skadat och kan inte användas
Utför CHKDSK på volymen C:\

Kollar om jag inte har fått en mask men alla filer är kvar på hårddisken, kollar om filerna funkar så jag startar en film i VLC och den går felfritt inga felmeddelande så jag startar Winamp och tänker att det är Spotify som krånglar som vanligt men får upp samma felmeddelande som i Spotify

Filsystemet på disken är skadat och kan inte användas
Utför CHKDSK på volymen C:\

som sen ändrades till

Exception Processing Messagfe 0xc0000032 Parameters
0x75E392SAA0 0x75E392A0

Vad är det för fel och vad är CHKDSK?
Senast redigerad av Thatsgroovyman 2010-07-07 kl. 14:00. Anledning: Stavfle ;)
Citera
2010-07-07, 14:30
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Startade nu om datorn genom start-menyn, gick fort som tusan och när den startade så stod det
CHKDSK kollar igenom filsystemet, eller något liknande och nu kommer det inte upp några felmeddelande.
Citera
2010-07-07, 17:03
Medlem
hasenfrasens avatar
Högerklicka på din C: disk i utforskaren och välj Verktyg->Felkontroll och ange båda alternativet så att den även kollar efter trasiga sektorer och fixar felen automagiskt. Du lär starta om för att det ska köras eller alternativt starta en Recovery Console där du kör CHKDSK C: /P /R
Citera
2010-07-07, 22:58
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Högerklicka på din C: disk i utforskaren och välj Verktyg->Felkontroll och ange båda alternativet så att den även kollar efter trasiga sektorer och fixar felen automagiskt. Du lär starta om för att det ska köras eller alternativt starta en Recovery Console där du kör CHKDSK C: /P /R

/R inbegriper väl redan /P såvitt jag vet...
Citera
2010-07-07, 22:59
Medlem
Jonny666s avatar
Lågformatera disken och testa igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in