2010-06-25, 19:08
Bannlyst
Hej!

Har precis dragit ner testversionen av Dreamweaver CS4.
Är näst in till nybörjare när det gäller hemsidor och skulle vilja lära mig mer.
Har googlat för att försöka hitta en svensk manual till programmet men hittar inget.

Då kom jag och tänka på era.
Någon av er måste ha en eller vet vart jag kan få tag på en gratis.

Så har ni några länkar att ge mig?
Engelska skulle funka med men helst svensk.
2010-06-26, 14:54
Medlem
http://www.webdesignskolan.se/

och

http://www.jonasweb.nu/

Lycka till!
2010-06-26, 15:09
Medlem
Antts avatar
Det beror kanske på vad du vill uppnå med programmet (Tänker du lära dig webdesign på riktigt eller ska du bara skapa en blogg eller vad?).

Såvida du inte bara tänker slänga ihop en hemsida så föreslår jag att du lär dig HTML/CSS-programmering innan du ger dig på Dreamweaver, för att senare gå in på lite mer invecklade språk som Jagascript & PHP. Mer info kan du hitta i Systemutveckling-delen av forumet.

Vad gäller just Dreamweaver-guider så är Webdesignskolan ett bra tips, frågan är om de har för CS4 eller bara CS3? Har inte varit inne där på ett tag.
2010-06-26, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Det beror kanske på vad du vill uppnå med programmet (Tänker du lära dig webdesign på riktigt eller ska du bara skapa en blogg eller vad?).

Såvida du inte bara tänker slänga ihop en hemsida så föreslår jag att du lär dig HTML/CSS-programmering innan du ger dig på Dreamweaver, för att senare gå in på lite mer invecklade språk som Jagascript & PHP. Mer info kan du hitta i Systemutveckling-delen av forumet.

Vad gäller just Dreamweaver-guider så är Webdesignskolan ett bra tips, frågan är om de har för CS4 eller bara CS3? Har inte varit inne där på ett tag.

Tack alla för svaren.
Ska kolla upp era länkar.

Jag ska göra en design till en blogg tänkte jag.
2010-06-30, 07:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd i fel forumsdel. Sök och ta del av forumsdelen systemutveckling.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in