Så här tror jag det ligger till med fallet Theo Schnell:
Jag tror att hans resesällskap har mördat honom. Dom skriver att han endast hade passet och bankomatkortet med sig till.
Varför inte mobilen?
Som turist någonstans skulle jag aldrig gå iväg utan min mobil.
Sen kan man se på det på ett annat sett också: Varför ha med sig passet om han bara skulle ta ut pengar?
Det är inte många ställen där man tvingas visa upp legitimation i Sverige. Inne i bank (Theo skulle ta ut pengar i en bankomat), systembolag ibland...
Jag tror helt enkelt att han mördats av sina vänner och att dom sedan dumpat honom i sjön med pass och bankomatkort och att dom sedan ljugit ihop historian om att han skulle till bankomaten.
Dom kanske lade passet i en ficka för att det skulle bli lättare för polisen att identifiera mannen.
Motiv av vännerna om dom är skyldiga? Det vet jag inte. Jag känner inte till deras relation till varandra.
Sen tycker jag även att det är lite skumt att dom rest hem (i torsdags) bara så där. Dom verkar inte ha varit intresserade av att lösa fallet.
Jag tror på detta tills det kommer fram bevis på film från en bankomat att han varit där vid niotiden i tisdags.
Att bara kolla på kontoutdraget hjälper ju föga, det kan vem som helst ha gjort.
EDIT: Jag tror inte att fallen med det äldre paret i Håleberget och Maud har varken med varandra eller detta att göra. (Men nog om dom nu!)
EDIT2: Tråden handlar ju om alla fallen

.. Diskutera allt! (Men gärna Theo

)