2010-06-13, 20:51
Medlem
Paradocss avatar
Bläddrade igenom pappersupplagan av Göteborgsposten idag (söndag 13e). En artikel radar upp fem-sex överfallsvåldtäkter. Några av dem gruppvåldtäkter. Alla mycket våldsamma. En var utförd av en taxi-chaufför.

I GP nämndes inga vettiga signalement. I nätdelen är det mycket tunt. (Gårdsten = Angered)

Har svårt att få överblick över alla våldtäkter. Hur många har vi sedan fredag kl 12 och till söndag kl 12?
Citera
2010-06-13, 21:05
Medlem
Konstigt, står inte om en enda våldtäkt på gp.se
Citera
2010-06-13, 21:09
Medlem
Kenty-59s avatar
Och en bögvåldtäkt på en bögklubb, men den kanske är omnämnd i GP, men tror iofs inte att det handlar om nån våldtäkt..
Citera
2010-06-13, 21:09
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Konstigt, står inte om en enda våldtäkt på gp.se

Våldtäkter ? Finns inga våldtäkter i Sverige. Vi är ett härligt mångkulturellt land som inte har brott såsom misshandel, rån och våldtäkter.

Nu när de flesta precis slutat skolan, studenter och liknande, så är folk mer fulla och ute ensamma mer för de "tror" att de är säkra - och blir våldtagna.

Gissa varför jag aldrig låter min tjej gå ensam hem..
Citera
2010-06-13, 21:49
Medlem
Mandelbrots avatar
Här finns tre fall:
*Mannen på restaurangtoaletten på Drottninggatan
*En 20-årig kvinna i närheten av Jacobs Gata i Hisings Backa
*En kvinna på en gångstig i Gårdsten
http://svt.se/2.34007/1.2039224/valdtakter_i_goteborg?lid=senasteNytt_1765014&lpos =rubrik_2039224

Vilka var de resterande två-tre?
Citera
2010-06-13, 22:20
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Vilka var de resterande två-tre?
Jag vet inte,men kanske TS blandade ihop överfallsvåldtäktsexplosionen i Sthlm, Linköping, Motala, Gårdsten (?) etc under natten mellan fredag och lördag, med gårdagens i gbg?
Citera
2010-06-13, 22:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jag vet inte,men kanske TS blandade ihop överfallsvåldtäktsexplosionen i Sthlm, Linköping, Motala, Gårdsten (?) etc under natten mellan fredag och lördag, med gårdagens i gbg?

Ja, kanske det, eller också kanske t.ex. våldtäkten i torsdags på den 14-åriga Kungsbackaflickan fanns med i GP:s sammanställning?
http://kungsbackanytt.se/index.php?option=com_content&view=article&id=663:u ng-flicka-valdtagen&catid=1:nyheter&Itemid=2
Citera
2010-06-13, 22:42
Medlem
Raouls avatar
Om jag minns rätt (jag bläddrade dagens GP i morse) så var Kungsbackavåldtäkten inte med, men de övriga. Kungsbackavåldtäkten var nog med i gårdagens tidning (om jag minns rätt):
https://www.flashback.org/t1217726
Citera
2010-06-14, 12:06
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul

Jag har för mig att rubriken i GPs pappersupplaga var: "Våldtäktsvåg i Göteborg" men jag kan ha fel. Det var nog en av de tidiga upplagorna av Söndags-GP.

Nåt som krånglar till saker är att även pappersupplagorna kan vara helt olika beroende på var du bor. Olika trycktider kan medföra helt annat innehåll.

Det är hur som helst förbannat sjukt att media fortsätter att mörka signalement till skydd för invandrargrupperna. T o m serie-pedofiler mörkas

Om nu gärningsmannen har afrikanskt utseende och talar med brytning då kan allmänheten sålla bort 90% och alla spaningar kan göras mycket effektivare. Men det är väl viktigare att skydda den multikulturella politiken än att skydda kvinnor och barn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in