Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Visst är det konstigt att inte Mossad diskuterats alls när det gäller motiv . Folk kanske är rädda att bli kallade antisemiter om de tar upp det. Ryktena sade juatt OP skulle få en hög post inom FN och det var naturligtvis inte populärt hos dem. Hur mycket skulle han då kunna styra med palestinasaken?
Tills för bara ett år sedan så existerade inte ens Mossad i mitt medvetande. Ännu har jag haft svårt att tänka mig deras intresse i Palmemordet fast Lindhmordet då plötsligt blev uppklarat med det jag råkade veta. Med din aspekt och veckans händelser i stort och smått faller nu alla bitar på plats. Min slutsats är att alla de stora anonyma organisationerna konspirerar i skydd av varandra mot sina egna regeringar och egna folk. Den enda världsordning dessa anonyma stackare lär känna sig trygga i är väl den där de själva får skapa och förklara historien utan störande inslag av nationalstat eller tro på demokrati och MR.
De värsta antisemiterna finns uppenbart hos Mossad och de värsta hoten mot USA kommer från CIA självt osv. I detta geopolitiska spel finansierat av terrorekonomin har Mossad sedan WW2 haft en ledande funktion. Psyop med svartsjukedramer och giftmord lär vara deras specialitet medan CIA sköter finanserna och MI6 organiserar och utbildar agenter i södra Afrika för smutsjobben i Europa och MÖ där det helt enkelt inte får bli fred någonsin för då faller ju hela systemet.
Min vän Ivan v Birhan som du plötsligt berättade om och är anledning till att jag gav mig in i detta forum igen har från sin barndom all anledning att vara antisemit men hans utspel är aldrig personligt riktade har jag märkt. Våra samtal som garanterat är avlyssnade inleder och avslutar han alltid med "Heil Hitler, död åt judarna!" på ett sätt som jag förundrats över då detta också är provocerande mot mig och de flesta i vår omgivning. Samtidigt förundras man över hur han lyckats överleva med förståndet i behåll med tanke på allt han vet och bevisligen varit med om.
Häromdagen kom vi i gräl om vad Palme hade för framtidsplaner. Ivan hävdade bestämt att han skulle bli en ny Dag Hammarskjöld vars öde Ivan också gett livsfarliga besked om medan jag hävdade att Palme säkert var mer intresserad av flyktingkommissariatet. Så blev Ivan plötsligt talesman för vad jag gissar Mossad tänkte. Som den otroligt stora naturbegåvning han är har han så kunnat lura CIA och dem som uppmuntrade vår kontakt och tävlade om att registrera och tolka innebörden av varje samtal. Världen är då ynkligt liten.
/ Ove Mollvik