Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-04, 14:05
Medlem
Min dator mår för tillfället inte speciellt bra, så jag tänkte se om det är någon annan som råkat ut för samma sak och kan ge lite goda råd så jag kanske slipper blåsa burken.

En kompis till mig skulle häromdagen skicka en fil, men råkade istället skicka sin genväg till mig, när jag inte kunde öppna den föreslog han att jag testade med explorer (jag önskar att jag inte gjort det).
resultatet blev att alla mina program försöker öppna sig själva med det som jag senast öppnat ett program med, och jag kan inte göra en återställning eftersom att det här har fått mitt antivirusprogram att vara igång i högfart hela tiden.

Finns det någon enkel lösning på problemet, alternativt tror ni det skulle fungera att avinstallera norton så att jag kan göra en återställning?

Tacksam för svar!
Citera
2010-06-04, 14:24
Medlem
Det finns en windowsprogram som fixar detta..... vad heter det nu då....

det ska heta något i stil med fileext.exe, men jag kan verkligen inte hitta det... en omväg är att gå på CP->Default Programs->Set Associations, leta reda på .lnk (L N K) och sedan associera den till lnkfile (borde finnas med i listan med exemplar)

jag brukar vanligtvis fixa detta via registret men jag antar att det är smidigare att använda det inbyggda verktyget, men pma mig om det inte funkar så kan jag maila regfilen jag brukar använda
Senast redigerad av 0tso 2010-06-04 kl. 14:34.
Citera
2010-06-04, 16:28
Medlem
Sökte helt enkelt på lnk. file och fick filen du pratade om från deras hemsida http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistadesktopui/thread/e8631c28-4ce5-43cc-8865-b75fa2255b57
...så nu har jag en dator igen. Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in