2010-05-25, 22:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Låter klart troligt. Tack

Rättelse: Det jag skrev, som du citerade, var en felaktig uppgift! Sorry! Härmed tar jag tillbaka det jag skrev.
Citera
2010-05-25, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Rättelse: Det jag skrev, som du citerade, var en felaktig uppgift! Sorry! Härmed tar jag tillbaka det jag skrev.

ok.
Citera
2010-05-25, 23:10
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Jag jagar inte P.R mer än vissa andra. En misstänkt av flera är det för mig. Flera personer som är avförda av polisen men inte av mig.

nej, GWrd räcker inte tyckar jag. Nej, han är ingen dålig polis.

Ok, fram med diskussionen. Jättebra, jag saknar den. Vi kan börja med varför P.R inte längre ska misstänkas?
1. Han är avförd av polis, säger du.
2. GW påstår att han är oskyldig.
Finns det mer?
Jag tycker du gör fullständigt rätt. Eftersom det här ärendet är lika öppet som dubbelmordet i Arboga skall man inte avfärda någon. Inte förrän det finns en fullgod motivering skall någon avfärdas från utredning. Som fullgod motivering kan vara att man befunnit sig på annan ort.

Finns det något i Helena Anderssons bakgrund där man kan finna en lösning? En gammal pojkvän som inte accepterat att ha blivit dumpad? Har Anders Eklund kollats av på det här försvinnandet? Han borde rimligen ha varit kring 26-27 vid tidpunkten då Helena försvann. Jobbade han som lastbilschaufför på den tiden?
Citera
2010-05-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarinnan
Du får gärna räkna upp dem om du vill (även om jag misstänker att även jag hamnar på listan).
Nej, jag tycker vi lämnar det och försöker fokusera på fallet istället. Jag tänker dra mitt strå till stacken och klistra in fyra artiklar om fallet Helena Andersson som jag hittade för ett tag sedan.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel från 96/05/02 skriven av Christer Renström.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel från 97/08/30 skriven av Christofer Fager.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel från 97/09/02 skriven av Britt Peruzzi.

Nedan följer en TT-artikel som publicerades i Aftonbladet 98/05/09. Okänd skribent.

Citera
2010-05-26, 19:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Nej, jag tycker vi lämnar det och försöker fokusera på fallet istället. Jag tänker dra mitt strå till stacken och klistra in fyra artiklar om fallet Helena Andersson som jag hittade för ett tag sedan.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel från 96/05/02 skriven av Christer Renström.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel från 97/08/30 skriven av Christofer Fager.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel från 97/09/02 skriven av Britt Peruzzi.

Nedan följer en TT-artikel som publicerades i Aftonbladet 98/05/09. Okänd skribent.

Ang. artikel nr. 3. Det var efter dessa hypnossessioner som mannen avskrevs av åklagare Aldén; "brott kan inte styrkas". Enligt uppgift, uttalade psykologen efter samtliga hypnossessioner genomförts inför de närvarande (tre poliser, Leif Silbersky och "P"), att "P" inte hade något med försvinnandet att göra.

Ang. artikel nr. 4. Polisen fick en ny misstänkt 1998. Det som är lite märkligt här, är att detta inte uppmärksammades mer. Rann det ut i sanden?
Citera
2010-05-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ang. artikel nr. 3. Det var efter dessa hypnossessioner som mannen avskrevs av åklagare Aldén; "brott kan inte styrkas". Enligt uppgift, uttalade psykologen efter samtliga hypnossessioner genomförts inför de närvarande (tre poliser, Leif Silbersky och "P"), att "P" inte hade något med försvinnandet att göra.

Ang. artikel nr. 4. Polisen fick en ny misstänkt 1998. Det som är lite märkligt här, är att detta inte uppmärksammades mer. Rann det ut i sanden?

Verkar som polisen skjutit sig i foten flera gånger med sina uttalanden. Vem blev misstänkt -98? Det vore oerhört intressant att få veta.
Citera
2010-05-26, 21:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Verkar som polisen skjutit sig i foten flera gånger med sina uttalanden. Vem blev misstänkt -98? Det vore oerhört intressant att få veta.

Ja, de har flera gånger, när det gällt olika personer, gått ut med att de har "vetat", att de varit säkra. Jag vet tre olika personer som de gått ut med att de varit "säkra" på. Och de har fått revidera sina "vissheter"...

En av dessa som de ska ha varit säkra på, är mannen från -98. Men vad hände med honom? Jag anar vem de avsåg, men vill inte skriva ut något i tråden, som jag inte vet. Finns det någon som - med säkerhet - vet vem som syftas på och varför han blev misstänkt så pass sent?
Citera
2010-05-26, 22:37
Medlem
[quote=Prinzezzan]Ang. artikel nr. 3. Det var efter dessa hypnossessioner som mannen avskrevs av åklagare Aldén; "brott kan inte styrkas". Enligt uppgift, uttalade psykologen efter samtliga hypnossessioner genomförts inför de närvarande (tre poliser, Leif Silbersky och "P"), att "P" inte hade något med försvinnandet att göra.

Hur vet du vilka som var med på hypnosförhöret och hur många.Din källa där vore mycket intressant
Citera
2010-05-26, 22:45
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=WierdAl]
Citat:

Hur vet du vilka som var med på hypnosförhöret och hur många.Din källa där vore mycket intressant

Jag kan tyvärr inte avslöja källan till denna uppgift.
Citera
2010-05-27, 04:43
Medlem
Vi kör ett antal artiklar till, när jag ändå är igång.

Nedan följer en artikel från Göteborgs-Posten som publicerades 94/06/07 skriven av Lasse Strömqvist.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel som publicerades 95/01/24 skriven av Anders Pihlblad.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel som publicerades 96/05/20 skriven av Lena Olsson.

Fler artiklar följer nedan.
Citera
2010-05-27, 04:49
Medlem
Här kommer då de återstående artiklarna som inte fick plats i föregående inlägg.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel som publicerades 95/06/14 skriven av Lena Olsson.

Nedan följer en artikel från Göteborgs-Posten som publicerades 97/06/14 skriven av Jan Nyman.
Citera
2010-05-27, 11:15
Medlem
Från artikeln ovan:
Citat:
Enligt utredningen är den sista säkra iakttagelsen av henne vid SE-bankens automat vid Nya Torget i stadens centrum. Polisen är även så gott som säker på, att Helena Andersson sedan stigit in en ljus bil och åkt vidare mot föräldrahemmet som ligger vid Ekudden.
(mina fetmarkeringar)

Här är de säkra lite hur som helst tycks det. Jag måste fråga Mariestadsborna hur det var med gågatan Österlånggatan ner mot Kunsgatan. Hade den byggts eller var det fortfarande en trafikerad väg vid denna tidpunkt? Jag kommer inte ihåg.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in