Citat:
Ursprungligen postat av
mojje123
Systemet finns, men är det aktivt och i drift?
Vore konstigt om det inte installeras på alla nya polisbilar.
Detta är ett bra system då det inte bara används mot Svensson som oftast kör med lagliga bilar. Det bästa med systemet är att många kriminella kör med olagliga bilar samt att man kommer åt många målvaktsbilar.
Såg ett avsnitt av något av dessa skitprogram där de följer olika yrkesgrupper. I detta fall poliser. I det avsnittet stoppade de en bil som visade sig innehålla människor som sålde narkotika.
Bilen de använde var en hyrbil.
Detta tyder på att buset numer måste använda anonyma bilar när de inte längre kan gömma sig i privatägda. Nu räknar jag med att ANPR även har koll på hyrbilar o med det kan de rutinkolla dessa med.