2010-05-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Daddy kanske inte vill delge sina kompisar hela sanningen och det får man förstå. Det är ju faktiskt lite känsliga uppgifter trots allt.
Så det skulle vara känsligare att ha adhd med autismspektrum än att ha bara adhd?
Kan det vara så att HenrikJ hittar på igen?
Citera
2010-05-23, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Då står det inte.
Inte i den som fanns på bloggen.
Återigen, vilken utredning har du?
Vad Daddy publicerat på sin blogg är ju honom väldigt godtyckligt förstår du inte det lilla gumman?
Jag har sagt vad jag har att säga om denna saken, från och med nu ids jag inte med dig mera, du hamnar på ignore och får banka ditt huvud någon annan stans.
Citera
2010-05-23, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ja. Man undrar också varför han efteråt stormar hem till mamman och ringer på dörren, trots att hon sagt hon inte vill ha dit honom och att hon kommer tillkalla polisen.
Varför vill man dra saker till sin spets på viset?

Vad jag kan föreställa mig är att han försöker få henne att tappa fattningen. Det är väl den principen han lever efter, man terroriserar tills man får som man vill? Det är den uppfattningen man får av hans bloggande. Att han är annorlunda mot vänner som inte går emot hans vilja det tror jag absolut på men bloggen talar sitt tydliga språk. Jag tror att han försöker hämta barnet på dagis mot överenskommelse och tränger sig sen på i hemmet för att hon likt ett djur ska lägga sig ner och spela död för att han inte ska hugga.
Citera
2010-05-23, 17:59
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vad jag kan föreställa mig är att han försöker få henne att tappa fattningen. Det är väl den principen han lever efter, man terroriserar tills man får som man vill? Det är den uppfattningen man får av hans bloggande. Att han är annorlunda mot vänner som inte går emot hans vilja det tror jag absolut på men bloggen talar sitt tydliga språk. Jag tror att han försöker hämta barnet på dagis mot överenskommelse och tränger sig sen på i hemmet för att hon likt ett djur ska lägga sig ner och spela död för att han inte ska hugga.
Det jag kan fundera på är hur mycket omtanke som finns om barnet i den stunden. Om mamman sitter innanför dörren och är skärrad och rädd hur uppfattar barnet den situationen?
Det känns inte som ett särskilt moget eller genomtänkt beteende.
Han vet ju då redan att anmälan är gjord och att umgänget är inställt. Jag förstår därför inte syftet.
Jag hoppas att mamman och barnet inte var hemma så flickan slapp uppleva den pressen.
Citera
2010-05-23, 17:59
Bannlyst
Citat:
Han försöker skrämma, kränka och hota till sig ett umgänge och en vårdnad som han absolut aldrig kommer att få genom det konceptet. Det talar bara emot honom och han är så dum att han inte inser det själv.
Citera
2010-05-23, 18:00
Medlem
Ja Massimo.

Samt att HenrikJ på konstiga grunder ordnat/fått fram sekretessbelaggda handlingar ur utredninger eller sjukjournaler om Daddy inte själv laggt fram dessa handlingar.

Daddy kan så klart välja att gå vidare med detta om någon har gjort detta och snott något eller lämnat ut icke offentlig handling.

Både blinkern och Henrik hemfaller åter till att spekulera och tro, prata om person i stället för sak i de två senaste inläggen trotts alla alvarliga fel de själva visar att de gör i sin besatthet.

De saknar skärpa och deras bild kan ej framkallas.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-23 kl. 18:03.
Citera
2010-05-23, 18:01
Bannlyst
Citat:
Det jag kan fundera på är hur mycket omtanke som finns om barnet i den stunden. Om mamman sitter innanför dörren och är skärrad och rädd hur uppfattar barnet den situationen?
Han vet ju då redan att anmälan är gjord och att umgänget är inställt. Jag förstår därför inte syftet.
Jag hoppas att mamman och barnet inte var hemma så flickan slapp uppleva den pressen.
Det hoppas jag också för det måste ha varit fruktansvärt. Någon omtanke om barnet fanns inte alls i det läget från Daddy, bara ett egoistiskt okontrollerat ursinne.
Citera
2010-05-23, 18:03
Bannlyst
Citat:

Nej man förstår inte syftet om det inte är för att skrämma, terrorisera mamman till underdånighet.

Det är ju skrämmande för barnet naturligtvis som naturligtvis märker av mammans reaktioner och sen var det ju det här med samarbete. Han saboterar för sig ideligen med sina idiotidéer. Man hans naturliga reaktion är att hota och hänga ut. Det finns fem uthängda barn på bloggen som han skulle behöva ta bort och lite andra uthängningar.

Som samhällsproblem är det här ett gigantiskt problem, män som genom sin aggressivitet försöker att få sin vilja igenom. Samhället måste ta itu med det här problemet med män som hotar och skräms. Och det bara ökar.....
Citera
2010-05-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det hoppas jag också för det måste ha varit fruktansvärt. Någon omtanke om barnet fanns inte alls i det läget från Daddy, bara ett egoistiskt okontrollerat ursinne.
Åhhh, du är väl inte den rätta att uttala dig om omtanke om barnet.
VAR har du visat att du har någon som helst omtanke om barnet?
Citera
2010-05-23, 18:08
Bannlyst
Citat:

Jaså det missade jag, är umgänget inställt och han tränger sig in på dagis för att tvångshämta barn. Skrämmande. Kidnappning av barn.

Tänk att alltid vara rädd mamman ska vara att han ska stå utanför fönstret. Skulle aldrig våga bo på bottenplan. Usch vad hemskt.
Citera
2010-05-23, 18:11
Bannlyst
Citat:
Nej man förstår inte syftet om det inte är för att skrämma, terrorisera mamman till underdånighet.

Det är ju skrämmande för barnet naturligtvis som naturligtvis märker av mammans reaktioner och sen var det ju det här med samarbete. Han saboterar för sig ideligen med sina idiotidéer. Man hans naturliga reaktion är att hota och hänga ut. Det finns fem uthängda barn på bloggen som han skulle behöva ta bort och lite andra uthängningar.

Som samhällsproblem är det här ett gigantiskt problem, män som genom sin aggressivitet försöker att få sin vilja igenom. Samhället måste ta itu med det här problemet med män som hotar och skräms. Och det bara ökar.....
Det är inte bara uthängda barn i bloggen som det handlar om. De vuxna personer han hängt ut, deras barn blir ju också hotade och trakasserade i syfte att tysta de upplevda fienderna. Barn som inte har med saken att göra.
Så långt har Daddy gått, han har fått frågor om detta men han har ingenstans dementerat att han inte tycker det är ok att gå på hans upplevda motståndares barn. Alltså vi pratar om barn från 7 år och upp till 20 som fått hotsamtal på sina mobiler, de har fått äckliga kuvert adresserade till sig i sina brevlådor.
Daddy är sjuk, jättesjuk. Så här gör man inte.
Citera
2010-05-23, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det är inte bara uthängda barn i bloggen som det handlar om. De vuxna personer han hängt ut, deras barn blir ju också hotade och trakasserade i syfte att tysta de upplevda fienderna. Barn som inte har med saken att göra.
Så långt har Daddy gått, han har fått frågor om detta men han har ingenstans dementerat att han inte tycker det är ok att gå på hans upplevda motståndares barn. Alltså vi pratar om barn från 7 år och upp till 20 som fått hotsamtal på sina mobiler, de har fått äckliga kuvert adresserade till sig i sina brevlådor.
Daddy är sjuk, jättesjuk. Så här gör man inte.

Ja det är de barnen också, och även om en blogginnehavara inte trodde på att de var så, så skulle ju känslan för naturlig anständighet få dem att skriva ett inlägg om att de tar avstånd från alla ev. hot i deras namn.

Jag funderar, och det är ju en ren spekulation om Daddy inte gör det för att han saknar empati och därför inte förstår hur det uppfattas utifrån. Att barn blir hotade gör honom liksom ingenting om det är en släkting som han är sur på. Nån slags primitiv rättskipningskänsla från urminnes tider som levt kvar i Daddy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in