2010-05-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nehe? Hur ska man annars värdera ligorna om inte prestationerna i Europacuperna?
Nja, jag föredrar också Serie A framför Bundesliga men just det här håller jag inte med om. Uefa-cupen/Europa League går ju bort av naturliga skäl och CL säger egentligen mest vilket lag som är bäst, snarare än liga (sen spelar ju naturligtvis alltid laget som vinner CL i en av de starkaste ligorna, annars skulle de inte vinna).

Om man tvunget ska jämföra två ligor (rent sportsligt) med varandra så tycker jag att det enda sättet att göra det någorlunda rättvist är att studera trupperna med lönenivåer, transfersummor osv.
Citera
2010-05-23, 13:03
Medlem
wrathexs avatar
Tror att alla 3 lag, Juventus, Napoli, Palermo som spelar ute i Europa League nästa säsong har stor truppbredd nog att kunne utmana på riktigt, då ska vi se vad alla germanofiler tycker.
Citera
2010-05-23, 13:09
Medlem
AndrewRyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nehe? Hur ska man annars värdera ligorna om inte prestationerna i Europacuperna?

Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Nja, jag föredrar också Serie A framför Bundesliga men just det här håller jag inte med om. Uefa-cupen/Europa League går ju bort av naturliga skäl och CL säger egentligen mest vilket lag som är bäst, snarare än liga (sen spelar ju naturligtvis alltid laget som vinner CL i en av de starkaste ligorna, annars skulle de inte vinna).
This.

Att Inter vinner över Bayern i CL finalen säger bara att Inter är ett bättre lag, om ens det, det var jag trots allt bara en match.
Citera
2010-05-23, 13:26
Medlem
nasdors avatar
Får önska alla italienare lycka till med att ta in 4,8 poäng på en säsong. Ni borde lägga blickarna på att skydda fjärde platsen från Frankrike istället.
Citera
2010-05-23, 13:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdor
Får önska alla italienare lycka till med att ta in 4,8 poäng på en säsong. Ni borde lägga blickarna på att skydda fjärde platsen från Frankrike istället.

Vem bryr sig? Det är bara alla Bundesliga-älskare som kommer dragandes med koefficienten i tid och otid. Inte direkt som att Serie A blir mindre intressant och att jag slutar titta på det bara för man mister en CL-plats.
Citera
2010-05-23, 13:40
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vem bryr sig? Det är bara alla Bundesliga-älskare som kommer dragandes med koefficienten i tid och otid. Inte direkt som att Serie A blir mindre intressant och att jag slutar titta på det bara för man mister en CL-plats.
kanske inte, men jävligt bittra är ni
Citera
2010-05-23, 13:58
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Underhållningsvärde, pengar och publik.

Det är tack vare dessa tre punkter Bundesliga gått om Serie A, och det är fakta. Sportsliga biten är bara en tidsfråga när den går om definitivt. Let's face it, Italien hänger inte med i utvecklingen.

Underhållningsvärde:
Hur mäter man detta?

Pengar:
Där ligger bundesliga före, men då Serie har skapat ett Premier League-system och har enormt många fler tittare så är det nog inget problem.

Publik:
Visst, tyskarna har bättre arenor, men många arenor byggs och planeras i Italien. En tidsfråga.

Så face it själv, Italien är på gång.
Citera
2010-05-23, 13:59
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
kanske inte, men jävligt bittra är ni

Bittra efter att il calcio tog CL? Not so much, my friend.
Citera
2010-05-23, 17:35
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Bra sagt!
Citera
2010-05-23, 18:43
Medlem
Ferry31s avatar
Blir ju ganska perfekt om Italien tilldelas EM 2016, då har de chansen att rusta upp arenorna.
Citera
2010-05-24, 00:08
Medlem
Heatmasters avatar
alltså, delle alpi revs och byggs upp på nytt va och ska stå klart nästa år?
i så fall tar torino del i en av em-städerna?
Citera
2010-05-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
alltså, delle alpi revs och byggs upp på nytt va och ska stå klart nästa år?
i så fall tar torino del i en av em-städerna?
Naturligtvis kommer Turin vara en av spelplatserna om Italien får EM, det är ju en av Italiens "huvudstäder" inom fotbollen kan man väl säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in