2010-05-20, 22:42
Medlem
:/ Det fanns / finns (jag vet inte) en tidning som hette Larsson! som hade serier som The far side och Bizzarro.
Detta var den roligaste tidningen jag någonsin läsit. Men på senare tider har jag inte kunnat hitta den
Har den gått i konkurs eller något?

Helvete också , jag älskade verkligen den tidningen.
Citera
2010-05-20, 22:43
Medlem
Persones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kazeus
:/ Det fanns / finns (jag vet inte) en tidning som hette Larsson! som hade serier som The far side och Bizzarro.
Detta var den roligaste tidningen jag någonsin läsit. Men på senare tider har jag inte kunnat hitta den
Har den gått i konkurs eller något?

Helvete också , jag älskade verkligen den tidningen.
Det har den ja. Larssonserier finns i en annan tidning som finns på hyllorna i butik. Vad den hette minns jag inte nu.
Citera
2010-05-21, 01:04
Moderator
Popesizes avatar
Yep...
Tidningen Larson försvann när Schibstedförlagen lade ner sin serieproduktion vid årskiftet.
De flesta av serierna, så som Monty och Berglin återfinns nu i tidningen Serieparaden, som ges ut av Egmont. Det är i stort sett samma tidning som Larson, bortsett från att huvudserien Larson (The far side) inte längre finns med.
Citera
2010-05-21, 15:09
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Yep...
Tidningen Larson försvann när Schibstedförlagen lade ner sin serieproduktion vid årskiftet.
De flesta av serierna, så som Monty och Berglin återfinns nu i tidningen Serieparaden, som ges ut av Egmont. Det är i stort sett samma tidning som Larson, bortsett från att huvudserien Larson (The far side) inte längre finns med.
I slutet var det ju så lite av Gary Larson i Larson att det var helt fel namn. Är Pondus och Ernie också nedlagda?
Ja, jag vet att Gary Larson slutade teckna 31 december 1994.
Larson var en gång en bra tidning med alla de bästa stripserierna men det är många år sedan.
De bästa serierna flyttades till andra tidningar och inte ens de serier som fick vara kvar höll samma höga kvalitet längre(Dilbert undantagen). De nya serierna var alla usla.
Citera
2010-05-21, 16:08
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
I slutet var det ju så lite av Gary Larson i Larson att det var helt fel namn. Är Pondus och Ernie också nedlagda?
Ja, jag vet att Gary Larson slutade teckna 31 december 1994.
Larson var en gång en bra tidning med alla de bästa stripserierna men det är många år sedan.
De bästa serierna flyttades till andra tidningar och inte ens de serier som fick vara kvar höll samma höga kvalitet längre(Dilbert undantagen). De nya serierna var alla usla.
De flesta serier som Schibsted hade ges numera ut av Egmont -Däribland andra Pondus, Spider-man och Nemi

Ernie har väl hela tiden legat hos Egmont, om jag inte minns helt fel...
Citera
2010-05-23, 16:05
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
I slutet var det ju så lite av Gary Larson i Larson att det var helt fel namn.
Den direkta orsaken att den las ner var också att Gary Larson slutade sälja publiceringsrätter till sina gamla bilder. Därmed fick de inte ha med något material av honom alls längre.
Citera
2010-05-27, 19:58
Medlem
adps avatar
Om du vill ha Bizarro-strippar, så är det bara att kolla in Dan Piraros blogg

http://bizarrocomic.blogspot.com/

Hittade nyss till den här delen av Flashback, så länken är kanske old news för allihop.
Citera
2010-05-31, 18:29
Medlem
23838s avatar
Nemi produceras fortfarande, senaste nummeret kom nyss ut enligt min fruga.
Citera
2010-05-31, 19:11
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
Nemi produceras fortfarande, senaste nummeret kom nyss ut enligt min fruga.
Yep, det verkar som om Egmont tog över samtliga serietidningar Schibsted gav ut...
Citera
2010-05-31, 21:22
Medlem
Nu var det åratal sedan jag läste Larsson, men vill minnas att den hade många bra serier som Dilbert, Get Fuzzy och givetvis The Far Side (av Gary Larson).

Men är det så att den inte längre finns är det mycket tråkigt, då den genom åren skänkt många skratt och tidsfördriv. Är det verkligen så att den gått i graven?
Citera
2010-05-31, 22:02
Medlem
Chupacabras avatar
Var väl i och för sig måååånga år sedan Larson var en någorlunda rolig, fräsch och vettig tidning.
Citera
2010-06-01, 14:02
Medlem
Villons avatar
Larson var den enda serietidning jag köpte relativt regelbundet, och det är mycket tråkigt att den inte finns längre. Det måste visserligen medges att den droppat avsevärt i kvalitet under de senaste tre-fyra åren; allt från papperskvalitet till kvalitén på serierna, men att påstå att det var många år sedan den höll kvalitet tycker jag är fel. Bäst var den nog kring år 2000.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in