2010-04-29, 19:53
Medlem
PÄRRAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidem
Någon som kommer ihåg L8 eller något liknande?
Kommer även ihåg svävarn, gick på thinner har jag för mig...?
Båda är väl Körfältskändisar...
HaHa L8 ( Hasse ) e fortfarande ganska skum Han går på tunga mediciner nu för tiden . Bor i nedre Torvalla tror jag..Svävarn hade jag fan förträngt Men han har jag inte sett på säkert 15 år.
2010-04-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PÄRRA
HaHa L8 ( Hasse ) e fortfarande ganska skum Han går på tunga mediciner nu för tiden . Bor i nedre Torvalla tror jag..Svävarn hade jag fan förträngt Men han har jag inte sett på säkert 15 år.

skumt att de kan bli så tokigt i hjärnan på en människa... har för mig att han på något sätt lyckades koppla in sig på radion så han var väl inte bara korkad?
2010-04-29, 20:09
Medlem
PÄRRAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noidem
skumt att de kan bli så tokigt i hjärnan på en människa... har för mig att han på något sätt lyckades koppla in sig på radion så han var väl inte bara korkad?
Det slog väl över för honom. Han var jävligt smart då han var yngre. Ja hans radio på nätterna var ju mycket speciella. Ställde ut 2 stora discohögtalare på gårn en gång å spela julmusik tills polisen kom å hämta han.
2010-04-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PÄRRA

Det slog väl över för honom. Han var jävligt smart då han var yngre. Ja hans radio på nätterna var ju mycket speciella. Ställde ut 2 stora discohögtalare på gårn en gång å spela julmusik tills polisen kom å hämta han.

Haha ja de hade man ju velat se
Svag gräns mellan geni och galenskap...
2010-04-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoidRage
Sen har vi ju "Alkis-Albano" som också har gått bort. Det skrattet glömmer jag aldrig.

Är det den Alban jag tror det är? skulle varit runt 30 idag?
Hade ingen aning om att han var död isf

edit: bemödade mig med att faktiskt läsa hela tråden och insåg att det inte alls var den killen det rörde sig om
Senast redigerad av HudFettochSpenar 2010-04-30 kl. 00:19.
2010-04-30, 13:45
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piderman
Då kanske jag har lite fel. Den personen jag tänker på var kort och bred som en ladugårdsvägg, och jag kunde inte bestämma mig för om han bara var fet eller muskulös. Eller kanske både och. Nu kan jag inte direkt erkänna till busstorgshäng, och grundar enbart mina "vetskaper" om människorna på min bussväntan.
Jag lärde känna honom sommaren 1980 eller 1981. Med tanke på hans törst är det inte omöjligt med kroppsförändring till bred från smal/normal. Tror han var kring 180-185 lång.
2010-04-30, 20:49
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag lärde känna honom sommaren 1980 eller 1981. Med tanke på hans törst är det inte omöjligt med kroppsförändring till bred från smal/normal. Tror han var kring 180-185 lång.

Det är samma person du träffade 1980 som är han, han vart stor sedan

En annan rolig person är han på körfältet som är ute och går jämt, och går på macken där och handlar folköl eller en cola varje dag, rätt som det är är han i någon annan period då han går runt i slitna kläder och ser allmänt galen ut...

Senare ser han normal ut kanske 2 dagar senare och rakad osv... väldigt skum jävel..
2010-04-30, 21:41
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Det är samma person du träffade 1980 som är han, han vart stor sedan
Ok, när dog han, typ vilket år?
2010-05-01, 11:21
Medlem
Poogles avatar
Kuriosa om Chippa (fasadklättraren). Orkar bara dra de här just nu...
Men man skulle lätt kunna fylla en hel bok.

En kvinna gick upp på natten för att dricka vatten eller något dylikt?
Hon befann sig iallafall i köket, i sin lägenhet på tredje våningen.
Då får hon se något hon sent skall glömma när hon råkar vända blicken mot fönstret.
I mörkret ser hon nämligen Chippas rödsprängda ögon blicka tillbaka mot sig.
Hon blir ju förstås livrädd. Balkongdörren måste vara öppen, för han ropar åt henne:
- "Bli inte rädd tjejen, jag ska klättra vidare". och sedan försvann han upp över ännu en balkong.

En annan gång hade han klättrat upp på Restaurang Hov (På Jamtli).
Jäkligt hög byggnad och på den tiden fanns inte en enda stege som man kunde använda sig av.
Helt otroligt, det höll även polisen med om, som undrade hur i helvete han hade lyckats.

Han hade hasat sig på blanka väggar och hållit sig fast i ett stuprör.
Sedan försökte han trycka sig ned i någon av takluckorna.
Tror att han gjorde detta ett par gånger, vet inte om det lyckades.
2010-05-01, 12:44
Medlem
Priffe lever och frodas, iallafall igår men han blev av med bostaden för något år sen och häckade på akutboendet men det verkar ha styrt upp sig nu mer eller mindre.

Back on topic.
Nån som vet mer om kniv skiten i torvalla centrum för nån vecka sen. Gick förbi minuterna efter snuten kommit. Var ett jävla liv och hela torget var avspärrat.

Sen nåt vi glömt är ju folket i knark-härvan som det varit så mycket skit om.

En sista grej, det finns ju en snubbe i stan som drar runt på kvällar/nätter och tvättar bort tags. Hörde att han blivit stoppad av ett gäng uppe vid tennishallen, 3 snubbar som kutade ut maskerade och jagade han skrikande "SLUTA TVÄTTA BORT VÅRA TAGS". Han klarade sig dock, någon som vet vad han heter?
2010-05-01, 13:36
Medlem
laserlasses avatar
Ska finnas en kille i Torvalla som kör på en militär hoj och har nazist kläder och ska vara bög.

Vem e det?
2010-05-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armandjonsson
Haha, har du koll på varenda lodare i ÖSD?

Jag vill minnas, eller egentligen glömma en riktigt skum typ från Lugnvik, rätt långt grått hår, glasögon, alltid en väska i handen som måste vara eller varit gravt psykiskt sjuk. Han kallades "Waldenstam" eller "Waldestam" om jag inte minns fel. Tillhör han förtfarande stadsbilden?
"Säcken" Galnaste uppsynen någonsin, länge sedan han syntes till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in