Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Jämför detta med dödstalen för judarna i till exempel Norge eller Nederländerna, där vi har tydlig statistik som visar att de allra flesta aldrig återvände från koncentrationslägren. Vilket folk var det egentligen som förintades?
Jag är inte intresserad av att jämföra dödssiffror och jag ifrågasätter inte förintandet av judar under den tyska regimen 1933-1945. Det vore bara korkat.
Anledningen till mitt inlägg var inte att reducera det judiska lidandet eller att på något sätt förminska folkmordet på judar. Men det är ändå en annan diskussion - som säkert kan återfinnas i någon annan tråd [?]
Tänkte snarare att ge en tankeställare till våra nutida s k Nationalister. Att deras hjältar nog inte var så hjältemodiga, trots allt. Sett ur deras synvinkel måste ändå Hitlers/Nazipartiets agerande under vintern 1944-1945 vara den absoluta nollpunkten, en rejäl skamfäck på den redan skamfilade nazifanan...
För otvivelaktigt är det så att de nazistiska svinen inte bara förföljde/bekrigade judar och andra s k "untermenchen". Vilket - i nån slags absurd och bisarr logik- till och med skulle kunna kallas rationellt. De förrådde även det egna folket. Någon här på fb sa - jag minns inte vem - att Hitler förordade det Totala Kriget och alltså fullständigt gav fan i civilbefolkningen efter att det stod klart att kriget var förlorat.
För mig är det ofattbart att det fortfarande finns människor som idoliserar och vill ha tillbaka den sortens ledare - vare sig de är nazister eller kommunister.